Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

Escania's Commencement "Ceazar" 3 dagar gammal.
Ceazar3days3.jpg

Ceazar3days12.jpg

Ceazar3days6.jpg

Ceazar3days7.jpg

Han är jättefin Sara. Grattis!!
Vad det måste vara skönt nu när det är klart med bägge stonas fölningar och att det har gått bra.:banana:

så fin pöjk! han kommer säkerligen bli riktigt ögongodis som vuxen. Ska han visas på riks?

Nu kommer jag ock tjatar igen...

Escania's Commencement, morganhingst e. Red Commander 22 u. Goldget Kitty, kallad Ceazar.

2 dagar
ceazar2days.JPG

7 dagar
Ceazar7days.JPG

12 dagar
ceazar12days.jpg

Memt Betty Louisa 14 månader

betty14months.jpg

betty14months2.jpg

Första gången med sadel (den halkade fram efter diverse bocksprång...)
betty14months3.jpg

Escania's Pharazôn LT e. Hmstd Captains Cream Soda u. Tronshagens Penny. Jag hoppas att han hinner fälla till Riks...

prinsen2,5months.jpg

prinsen2,5months2.jpg

hehe, förut var det jag som tjatade;) Tycker det är rätt kul när vi bombar.

Ceazar ser så mjuk och go ut:)
Och Betty! va kul att se bilder på henne, hon växer varjegång man ser henne.

hihi, vilken rolig färg Prinsen har, när du skickade en bild förut trodde jag det var som han var skitig men nu ser jag att han fäller. Trodde matte missköte honom ju;)

Begrepp du inte att han fällde? Jag som gör allt vad jag kan för att dra av det ljusa så fort som möjligt...

Vad fin ceasar (stavade jag rätt nu?) ser ut! Gillar spec 7 dagarsbilden.

Uj, uj har Betty redan provat sadel, där ligger vi i lä! Jag och Georgia håller på att fila på traven som vi ska blända domarna med under visningen på rikset :D Det går... uhm.... sådär bra just nu! :p Georgia mäter för övrigt 148 cm över manken och 150 över korset just nu, 13 månader gammal.

Ps. Prinsen ser ut som en flugskimmel på första bilden! :rofl: ;)

Japp, han är rätt ful just nu och jag sa till hans matte när hon var här i lördags kväll att han inte kan trava för tillfället men han överbevisade mig... Funderar på att klippa av allt hår, han ser ju int klok ut!

Tja, vi pillade ändå på sadeln så jag tyckte att vi lika bra kunde slänga på den ett par minuter. Vi brukar låta ettåringarna få ha den en gång på sommaren och sen inte förrän de är två slänger vi på den ett varv till för att sedan brukar allvar när de är 2,5.

Vad ledsen jag blir över att höra det... :angel: Jag ska visa Betty så jag är er konkurrent...

Ceazar med Z, mycket coolare. ;) Ja, visst är han fin där. Han kan stå som en morgan, och så kan han stå som en påse nötter..

Ska du visa Betty? Hu, du har ju rutin ju! :D Blir till att öka på intensiteten på träningarna då! :p Ska Betty gå trail in hand också?

Japp, jag har ju rutin ju, men Anna visar henne i trail-in-hand, de har tränat en massa halva våren. Hon ska hoppa också, sen får det vara nock. ;)

Det kommer ni klara fint, se bara till att hålla fötterna ur vägen för bommar och koner. 1 p avdrag om bommen flyttas och ½ om man bara nuddar...

Usch ja, det är petigt det där med att inte röra. Och så får man väl inte röra hästen heller? Hu. Har börjat träna lite sidepass nu och det gick sådär. Svårt när man inte har någon bom. Presseningar ska snart inhandlas och gås över (men det gjorde hon redan som lite fölis). Nåväl, stallägarens bana blir klar snart, till nästa vecka troligtvis och då får vi en bra plats att träna på. Nu är det gott om lastare och grävare och folk i illoranga kläder och annat som stör koncentrationen på gården...

Nu ska jag vara sådär jobbig igen... Sidepass är faktiskt bättre att lära sig utan bom först, för då kan de kommandot och så lägger man bara till ytterliggare en sak, dvs en sak på marken. Annars kan det vara för mycket att hålla reda på för en stackars babyhjärna.

Jo det rä klart, men det är lättare för mig att se om hon går rakt åt sidan med en bom. Men vi har bara kommit till myrsteg än så länge ändå så det spelar nog ingen större roll i alla fall! Bom kommer att vänta ett tag till.

Mitt hjärtebarn och hennes barn. Nyfölad för mindre än två veckor sen. Rätt okej skick, eller vad tycker ni?

blandat09%20069.png

blandat09%20070.png

blandat09%20084.jpg

blandat09%20071.png

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 483
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 482
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka