Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

Mannen i familjen sitter i fängelse för stora bedrägerier så alla hästarna var ute till salu.

Jo, det vet jag och det är ju det ultimata om det blir så. Men jag tror inte att alla kan räkna med att få sålt sina hästar på det viset. Så om man behöver annonsera så får man nog göra det på rätt ställen.

Sverige har fått sin första dubbelgula morgan - född i Sverige. Hingst e. Hmstd Captains Cream Soda u. Goldget Sissey, grattis Meadow Mint. (Och nej, jag tänker under inga omständigheter kalla den blåögd gräddvit...)

bra för det tänker inte jag heller göra;)
gissar på att min lille pojke är en perlino men man vet aldrig men det där. Ska lägga in bilder senare idag.Denna gången gav jag microlax direkt så den lille skiten har skitit, ätit och ja gjort det mesta. Så nu ska jag åka till Tullesbo och hämta hem Scooter och Sue:)

Han är kanonfin. Vad stor han blivit och jag tycket också att han har mkt fin trav. :)
Vart tar det vägen med färgen då. Han håller på att skiftar ser jag.

baaah, gud vad jag är stolt som hingstägare över att se en sån här underbar avkomma.
Måste skryta emd att jag ser många likheter som även pappa har, speciellt hans fina hållning. bara att Prinsen ser ännu bättre ut! Precis som det ska vara. Och Penny, vilket avelssto hon är...hon ger bara bättre och bättre tycker jag.
Hoppas hoppas hon tagit sig med Ricky:)

Tack tack, allihop.
Han ser ut att bli chokladfärgad under, men palominosar är hopplösa - de kan skifta hur som helst. Hoppas dock att han håller sig rätt mörk. Stolt ägare Linda skulle bli glad då. ;)

Här är en bild på pappa häst tagen idag, för er som inte vet är han 3år gammal.
soda8juni2009_01.jpg

Och en bild på pojken som föddes idag:
pelle8juni2009_01.jpg

mmm de tror jag också han e.

Ok eftersom det är så tyst här får jag väl visa en bild till;) På tvååriga Apollo som busade idag, han är rejält bakhög just nu men det bådar gott, då växer han iaf haha

apollo8juni2009_04.jpg

och två till;)

han kan både länga och flasha med knäna lite

apollo8juni2009_05.jpg

lite galopp också:
apollo8juni2009_06.jpg

Om han inte är en Morgan så vet jag inte vem som är det.

Är det bra du och jag som är vakna såhär dags? Nä, men jag ska faktiskt gå och sova nu...

:)
säger detsamma, var e alla en måndagsnatt haha. Nää jag ska också sova tror jag är helt uppe i varv dock hehe

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 473
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 482
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka