Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

Vi har 53 mil till Kvinnersta men kör glatt ändå bara för att det är så roligt. Inga problem att köra med transport. Thorells har drygt 140 mil och de har sagt att de ska komma. ;)

japp, vi ska komma :D och får se om lilla Jolene får följa med också :)

Vad roligt att det gick så bra!
Där visade ni halvblodsnissarna en riktig häst;) haha

Fler bilder ni andra! vill ju se mer.
Sara självklart att din Prins är en riktig prins, han har ju fina föräldrar att brås på;) Och Pennys nya date är för läcker, kan tänka mig honom i vuxen skrud, wei.

Goldi, med lite vilja går det alltid;) eller så får du komma ner själv och titta på rikset hihi

Förresten, här är en hyffsat ny bild på Candy. Den är tagen i Maj när hon lämnades hos hingsten

candy4maj2009_07.jpg

Det är klart det går men jag tycker ändå inte det är jyst mot hästen då jag vet att han inte trivs riktigt i transporten,( tjuvtittar på honom med kamera). Och jag vill inte sätta mina behov här i första rummet.

Roligt att se att du arbetar honom vid handen. Han länger sig fint där.
Får man fråga vart i dalarna du håller till?

Hästen står mellan Falun - Borlänge. :)
Jag tror på jobb vid handen, speciellt för unga hästar så de kan jobba utan extra tyngd. Tycker att det ger snabbt resultat och att de bygger upp sig bra.

Där ser man, jag har släkten i falun och borlänge. :laugh:

Jag håller med, det är super för unga hästar. (och äldre)
Jag lär in övningar vid handen innan jag för över det till ryggen.

Grattis till den fina bedömningen av Jolene! Jättekul och bra jobbat! :laugh:

För oss som redan håller på med rasen är det ju ingen nyhet att det är superbra hästar, men det är ju kul att visa för andra att de slår halvbloden när som helst... ;)

*lånar min egen knapp*

Nu är det bara runt 6 veckor kvar till riks i Önnestad!!! Vilka har tänkt komma? *räcker upp handen!*

Där ser man.

Jag undrade just vad som hände med deras fina hästar efter de vart avslöjade. Helt otroligt att de lyckats lura alla så länge. Man kan ju fundera över vilka stulna pengar som betalade inköpet av den hästen i första hand.

Härligt för Tullesbo och för Sverige att få hit en så fin häst iallafall!

Senast ändrad:

det kommer nya hingstar var och varannan dag tycker jag, en Memc unghingst och nu denna stilige herren. Ska bli kul och se dem live, speciellt Vigilante.
Dock börjar man bli lite "orolig" det finns många Morgans till salu numera och folk verkar inte vilja köpa de hästar som finns i sverige längre utan det ska bara vara "nytt" Eller dte är bara jag som upplever detta? finns ett stort antal föl till salu samt några äldre ridna.

Så själv ska jag inte betäcka några Morgans på ett tag (förutom min Candy men hon är betäckt med en arab och fölisen är avsedd att stanna kvar här;)), så jag får se hur det blir med avel och så, känner mig lite omotiverad faktiskt. Men jag glädjs över alla som lever härliga Morgan dagar:)

För mig är det tyvärr inte aktuellt att köpa häst förrän om ca 2 år, så jag hoppas att det fortfarande finns ridna morgans till salu då. (Du har inte lust att behålla Ballad 2 år till? ;):angel:)

Men jag förstår att ni vill kunna bli av med era uppfödningar. Kan det vara så att de inte annonseras ut på rätt ställen? Ridsport är ju ett säkert ställe att annonsera på, helst med bild. Tror att de enda morgans jag har sett på annons där är Signahlgårdens. Dessutom tror jag att morganhästen som ras måste fortsätta marknadsföras aktivt så att folk får upp ögonen. T.ex. att göra som Thorells som visade på 3-årstest med bra betyg. Visa att morganhästen inte bara är en "kan-lite-av-mycket-häst" utan en "kan-allt-häst".

Senast ändrad:

De hästar som blir sålda är inte visade på annonser utan där är det intresserat folk som tar kontakt med specifika uppfödare för att de vill ha avkommor från vissa hästar (undantaget min kille som blev såld efter att ha legat på annons en dag).

Där ser man.

Jag undrade just vad som hände med deras fina hästar efter de vart avslöjade. Helt otroligt att de lyckats lura alla så länge. Man kan ju fundera över vilka stulna pengar som betalade inköpet av den hästen i första hand.

Härligt för Tullesbo och för Sverige att få hit en så fin häst iallafall!
Vet inte alls vad du menar, vilka har blivit avslöjade och hur har de lurats? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 473
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 482
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka