Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

taack :) 3års testet är 21/5 så nu är det snart dax!!

Fin hingst. Håller tummen för stoföl.
Vi har fått hem en morgan/fullblods korsning till stallet. Tronshagens Tess, u: Winnie ue; Figure uu; Dulcinea, e: Eighti eight keys.
DSC00831.jpg

Har ngn en bild på Winnie? Var står hon nu?
Ni med morgans, vad har ni för märke på dressyrsadlarna?
Köpte en Frank Baines, men ev är den lite för rak i bommen.

Håller tummarna för att det går bra för er, Jolene ser verkligen fin ut!

Här är lite nya bilder från mig.

Memt Curly Sue (SC Island Centavo x Hmstd Boot Scootin Boogie)
sue14maj2009_04.jpg

Royal Gold Apollo (Finally´s Mr. Amos Frick x Cedarcrest Vashti K)
apollo13maj2009_09.jpg

Hoppas nu det funkar

Ang. dressyrsadel:
Jag red förut en ganska grov (men inte stor) morganhäst i en Albionsadel som satt perfekt.

Tess är faktiskt mkt lik Winnie, tack för bildlänken. Och ja min grabb växer mkt.

Hallå,

Länge sen jag skrev något här...

Gratttis alla som fått fina föl i år hitintills :-)
Själv har jag fått 2 föl och i väntans tider med den 3:e och sista för i år.
Ice Golden Spirit föddes 27 april e: Amberfields Suncatcher u: Valley Ridge Sugar ´N Spice http://www.icemorgans.se/Ice Golden Spirit.htm

Ice Cheyenne föddes den 7 maj e: Amberfields Dun Heartbreakin´ u Valley Ridge Hilites Image http://www.icemorgans.se/Ice Cheyenne.htm

Vad härligt med alla fina föl, jag är så avundsjuk! Dock är ju min grabb ingen jätte, så det är nästan som att ha en bebbe :D Han växer så det knakar nu, och trots frodigt bete är han lite väl tunn, så jag har fortsatt stödfodra honom med kraftfoder. Det är väl allt växande som tar energi.

Här kommer lite nya bilder på skatt:

Lille plutten!
Hans mamma har också haft det lite körigt med att hålla hullet i år faktiskt, men nu har hon fått en fin rund mage:)

Ja tror att han kommer växa långsamt precis som mamma Ballad, hon växer så det knakar än! Mätte henne nyligen till 150,5 cm och hon är bakhög för tillfället så jag tror hon kommer växa lite till.

och Apollo var bara runt 135 cm i september förra året (han va då åring) och nu har jag mätt honom till 146 så rätt som det är kommer dom ikapp;)

Jätte fina bebisar du fått!

Nu får vi hålla tummarna att de andra fölningarna både du och jag (eller våra ston rättare sagt;)) har på gång går bra

Tack du oxå :-)

Ja det får vi verkligen göra :-) Snart dax! Princess har fyllt ljuvren dock är själva spenarna mjuka än, men magen sjunken som den ska och avslappnad i bäckenbanden :-) så snart så! Hur går det med Sissey?

Härlig grabb lilla Mackan ;-) som Sandra skrev så snart är han ikapp! :-)

*lånar en knapp*

Är ny här och blev så glad när jag hittade den här tråden! Vilka FINA hästar ni har!
Hade aldrig varit i närheten av en morgan förrän en god vän till mig importerade en kanonfin svart hingst från USA- vilka rörelser, och vilken charmknutte! Efter att ha träffat honom är jag helt kär i rasen och bara längtar tills jag kan bli ägare till en egen morgan någon gång i framtiden- de är verkligen beroendeframkallande :)

Lycka till med era fina hästar!

Lirio heter han ;):D

Ja, jag oroar mig inte så mycket för höjden. Han är dessutom oerhört behändig i det här formatet :D Min andra ponny är bara 148, och det är faktiskt en väldigt trevlig höjd, så närmar han sig det är jag mer än nöjd... time will tell!

*knapp*

Nu börjar vi komma någonvart, Linus och jag. Så bra det känns med lite framsteg :bow:
Idag testade vi lite uppställning. Ska han med på riks så får han väl lära sig hur man står uppställd som amerikanare :)

Välkommen in i tråden!
Morganriks den 24-26 juli utanför Kristianstad - välkommen dit!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 466
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 482
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka