Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

Åh Sorry Lirio -självklart :angel:

Pappa Sonny är ju bara 149 cm och Quite A Man som vi hade var 156cm, Sonny kändes som liten ponny att borsta men kändes inte en millimeter mindre att rida, så det beror väldigt mycket på hur dom bär upp. Just Me var en valack vi hade som var 161,5 cm men kändes mindre att rida då han var av nättare modell så i hästsammanhang har inte alltid storleken någon betydelse ;):)

Bra jobbat! Han ser väldigt fin ut i kroppen :)

Det bästa är att vi inte behöver träna, han ställer sig nästan alltid så när han står still :p
Han har växt mycket nu, men han är rätt jämn. Jag blev nästan lite paff igår när jag jobbade honom i rundcorallen och insåg hur stor han är, shit! Snygg blir han ju också, till på köpet :d Åh, jag vill rida nu!

KL

Nu har Jolene varit på 3års testen och hon gjorde en bra reklam för rasen :)
om hon hadde varit ett halvblod så skulle hon ha fått diplom som bästa hopphäst ;)

EXTERIÖR
888677 = 44p

LÖSHOPPNING
888788 = 47P

RIDPROV
Frammåtbjudning = Mycket bra
Samarbetsvilja = Mycket bra
Naturlig balans/bärighet under rytare = Mycket bra

27664777.jpg

27664581.jpg

GRATTIS, GRATTIS !! Kanonroligt med de fina omdömen ni fick ! Hon ser jättefin ut :bow::bow: Halvbrorsan hälsar !

Slänger in lite bilder på Prinsen från den 14 maj som är tagna av Helén. Tog nya bilder iförrgår på honom, men har inte fått in dem i datorn än. Grabben växer...

090514a.jpg

090514b.jpg

Mamma Penny
090514h.jpg

Vill även passa på att påminna om:

AN AMERICAN WEEKEND på Jägersro 3-5 juli där ett flertal Morgans kommer att visas upp!

MORGANRIKS på Önnestads Naturbruksgymnasium 24-26 juli - får inte missas!!!

hallå !! visar våra två godingar i stallet ...
http://www.pixbox.se/pic_show_id27759544.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id27759431.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id27759467.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id27759463.html

fölungen med bred bläs är en hingstunge e Barney u Näsuddens Tracy Lee, född 28 april 2009 och fölungen med den smalare bläsen är vår partbreed e Barney och u ett New Foreststo född 16 maj 2009
Trodde jag skulle få in fotona direkt i inlägget men fick bara in länkarna kanske:confused:
Mvh
Sara N

guh, vad Coppers lillebror är fin :love:

Penny har för övrigt blivit farmor igen ;)

Thorell's Magic Breeze - sto e: Lyckänge Copper Coin u: Idet's Summer Breeze

27841967.jpg

27841968.jpg

Grattis!! Vad kul att det blev ett sto.

Kitty har ca 3 veckor kvar till fölning och har exploderat i omfång de senaste dagarna. Juvret fyller sig så sakteliga..

kl
Grattis till er och era nya föl. De är ju underbara.
En liten filmsnutt på ett stort "föl" ;)

Det är så braaaaaaaa som ni hör.:o. Inte jag på filmen.

Nej, det är för långt tyvärr. :( Drygt 60 mil, tycker inte att det är jyst mot Moonlight att stå i släpet så länge. Då skulle jag haft tillgång till lastbil.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 466
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 482
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka