Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

Åh, vad söt! Vad ljus han är, kommer han fortsätta ha den färgen? Smask! :love:

Tack tack allihop.

Det är svårt med de fuxbaserade hästarna, för de byter nyanser många ggr fram till vuxen ålder. Jag skulle tro att han blir hyfsat mörk iom att grundfärgen inte är så ljus.

Han är underbart vänlig, man kan gå fram till honom i hagen utan problem och han blir inte rädd, han tuggar bara lite i förebyggande syfte. Han tycker att kli på halsen är suveränt! Penny är fantastisk som mor, mycket tydlig när det kommer nya människor ut i hagen och korrigerar honom direkt när han är på väg mot staket eller andra hinder.

åå, vad fin han är :laugh: grattis till en fin liten kille!!

Grattis till "lillprinsen"
Han ser jätte go ut! Underbara kort. Skönt att allt gick bra, man får vara tacksam för de fölningar som går bra, mycke kan hända!
Hälsning Veronica

Tack ska ni ha!

Här kommer bildbombning på grabben!

penny19feb2009_07.jpg

prinsen19feb2009_07.jpg

penny19feb2009_09.jpg

prinsen19feb2009_15.jpg

Senast ändrad:

Åh vilka härliga bilder. Jag blir otroligt sugen, vill också ha en hästbäbis.:love:
Vad han verkar kärvänlig och social.

guh, vad han är fin :love:
men lite avis är man på er, ni har det grönt medans vi har ganska mycket snö kvar :o

Memt Betty Louisa fyllder 1 år idag och dagen till ära blev hon mätt. (Hon fick alltså både morötter och en sticka vid rygga med siffror på).

139 fram och 141 bak lyder expertutlåtandet från Sara...

Här är hon för ett par dgr sen när Sandra var och hälsade på.
Betty19feb2009_01.jpg

Betty19feb2009_04.jpg

Betty19feb2009_02.jpg

Betty19feb2009_03.jpg

Hej allihopa!
Jag är ny här men vill gärna vara med i era morgandiskussioner eftersom jag jag själv äger en sådan gulleplutt. Min är ett år nu och jag hejar glatt på alla ston som dimper ner med bebisar till höger och vänster. Jag var med vid föseldn av escanias lilla prins. Jag vill gratulera Meadowmint morgans och arabians till en liten flicka, det ska bli spännande att få komma och titta på henne. Hon är ju redan såld till super -A morgans så man får gratuelra henne också. :laugh:

Detta är allstå min lilla bebis tillsammans med Sara!

*KL

Ska bara skriva så jag inte behöver leta efter tråden hela tiden... Har ingen morgan och lär inte ha på många år, men skulle vara kul att ha en så småningom. Tänkte istället kolla in era bilder/filmer och sånt ;)

Kul att du gillar vår ras! Njut, för här kommer nya bilder på min lilla Prins. Han är 11 dagar gammal idag.

pharazon11days.JPG

pharazon11days2.JPG

pharazon11days5.JPG

pharazon11days6.JPG

pharazon11days7.JPG

Jepp, jag är så stolt så..

Han är ju underbar:love: Vill också ha en sån!!!!!!!!!
Han verkar ju otroligt social också.
Jo om man betäcker ett brunt sto med samma pappa vad är då chansen till att det blir en palomino? Det vet väl du?

Procentantalen ligger såhär, baserade på att vi inte vet om stoet bär på en eller två bruna samt en eller två svarta gener:

58.34% - Buckskin
33.33% - Palomino
8.33% - Smoky Black

Vilka färger är stoets föräldrar?

Ja, han är den första att komma och hälsa i hagen, skiter fullständigt i mamma... Tycker människor är det häftigaste som finns.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 461
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 482
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka