Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

Näsudden i Skinnskatteberg, Kurrboda i Ramsberg, sen Tullesbo Haley i Kättilstorp, Super A Morgans i Vårgårda. Och slutligen Scandinavian Morganhorses i Tidaholm ;).

Han ser ut att ha vuxit till sig, ser plötsligt ganska vuxen ut i blicken. Gärna fler bilder!

*delvis knapplån

Det är så kul att se på alla fina bilder i den här tråden :love:. Jag njuter för fulla muggar även om jag inte kommenterar så ofta.

Här kommer ett par bilder på mitt troll. Han har ÄNTLIGEN börjat växa, och inte så lite heller. Han ser inte riktigt klok ut just nu, och jag tror nästan han ligger ned mer än han står upp. :rofl: Bakhög en sisådär 6 cm...

skoja min doja vad lillprinsen har växt!! På de gamla bilderna har jag bara sett lite smått att han växt, men nu börjar det hända saker.
Och du, vad snygg han kommer bli när han vuxit klart:d

Ja, det är lika spännande att komma till hagen varje morgon. :DHan växer nåt fruktansvärt, så han ser olika ut dag från dag. Helt plötsligt har han fått långa bakben, och det är komiskt att se hur han travar och galopperar, för han har inte riktigt förstått hur kroppen förändrats... Han kommer bli, (och är redan) en riktig vackring. Å ena sidan ska det bli jättespännande att följa honom till en stor häst, men å andra sidan är han ju världens sötaste gosedjur... :love:

Näsudden i Skinnskatteberg, Kurrboda i Ramsberg, sen Tullesbo Haley i Kättilstorp, Super A Morgans i Vårgårda. Och slutligen Scandinavian Morganhorses i Tidaholm ;).
Tack för tipsen! Då har jag lite att planera.
Ja han har vuxit till sig. Och ibland uppför han sig som en äldre häst, men har har fortfarande bus i sig och jag får jobba en hel del med ledarskap. Han är en tuffing, o kan ibland vara dominant. Men det blir bättre och bättre och han gillar att jobba.
Lägger med en filmsnutt. Jobbar från marken med att han ska gå avspänt och länga överlinjen och hitta egen balans. I början for han runt som en vilde men nu går det jättebra.

Hej
Ville bara rapportera att vi tagit pris med Hawkeye i tömkörning. Det var clear round hoppning hos grannarna, vi fick köra över bom på marken. Maskerad var det också så min medhjälpare klädde ut sig till Tant Grön. Vi fick två clear round och pris för bästa utklädning som stall. Vi andra var cowboy och påskkyckling.
Länk till bildbevis nedan.
http://www.pixbox.se/pic_show_id27102590.html
Hur går det för er andra med tvååringar. Hr många tvååringar ska med till riks?
/C

Escania's Pharazôn LT föddes klockan 02.00 inatt utan komplikationer! Det är Pennys sjätte son och Sodas första föl och han är långbent och vaken. Palomino till färgen, men det visste jag iofs redan att han skulle vara.

GRATTIS SARA! :banana::love:¨

Jag är så glad för din skull. Lova att du återkommer med bilder när du lyckats slita dig från underverket och hämta en kamera? ;)

Massor grattis till mamma, pappa, mormor och farmor! :D

Jag visste väl att jag skulle satt mig i bilen och kört ner iaf igår... Jag kommer snart och tittar! Sålänge vill jag se bilder på underverket, så snabba på med det nu ;)

*kl*
Grattis :laugh:

Jag kände en morganhingst, han är tyvärr död sedan ett par år tillbaks. Han hette Isakbo Ivanhoe, min ridlärare red och tränade honom regelbundet. Vad jag vet gick han minst LA hoppning, SM körning och vann morganriks -89. Han tränades och tävlades också av Svante Johansson.

Sedan har min ridlärares föräldrar 4 stycken morgan.
Ena är äldst morganhästen i Sverige med sina 29 år, Farewell heter han.
Sedan är det Calle, är inte säker på hans riktigta namn men han är iaf efter Ivan(hoe).
Till sist är det de två ettåringarna Fidelity´s Belize och Signahls Q-Belle.

Grattis grattis! :banana::banana:

Jag tackar också för samtalet som väckte mig klockan två inatt, "Soda är pappa Soda är pappa!!" hahahaha fasen vad kul jag tyckte de va när du snackade... "Han e så fin så fiiin" :rofl:

Längtar så tills jag få se lite bättre bilder än mms, hoppas komma nu i helgen och titta på underverket:)

Min Scooter kniper än, 19 dagar över tiden :mad:

GRATTIS!!! :laugh: :bump:

Vad skönt att allt gick bra! Men du, nu är han hur gammal som helst och du har säkert kameran full med bilder så ta nu och dela med dig vetja! ;)

Ps: Vad står LT för? Du har säkert berättat men jag har glömt... :o

*kl*

Här är han! Världens finaste Prinsen (ja, det fick bli det smeknamnet...).

Prinsen2.JPG

LT är de som deläger honom. Jag öppnade fönstret på husvagnen kl 01.25 inatt och hörde hur hon stönade men sen rest hon sig. Ställde om klockan till 01.55 och öppnar fönstret, hör hur något forsar, slänger på mig kläder och springer ut. Då ligger han där med benen kvar i henne men så fort hon ser mig reser hon sig så navelsträng och allt brast.
Han är en duktig grabb som läst hela regelboken - äter, skiter, sover och är pigg och glad. Han blir stor!

Senast ändrad:

Vilken underbar liten kille. Verkligen jättefin.:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 456
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 479
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?