Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

Oj! Vi kastrerade lille Lirio förra veckan. Han skulle stå inne under dagen enligt vet, och stå kvar inne under natten om han var lugn i boxen. Dock gillar han inte att vara inne, så jag släppte ut honom mot kvällen. Sedan dess har han gått ute med sin flock, och det har gått jättbra. Är din häst äldre kanske, kan det vara därför de rekommenderar sjukhage?

Jag tror det är olika från veterinär till veterinär. Vet att t.ex. djursjukhuset vill bura in hästarna i felra veckor så fort de gjort ett smärre ingrepp, medan andra föredrar att ha dem ute så mycket som är möjligt. På människor ska man upp och röra sig snarast möjligt efter op (det lär vi oss nu, vet du;)) för att remobiliseras. De enda jag hört om som ska stå inne; är när det tillstått komplikationer, såsom blödningar och dylikt.

Jag har ingen aning varför de rekommenderar som de gör. Men imorgon har det gått tretton dagar så då ker han ut i vanlig hagen. Han har bara en liten sårskorpa kvar o är absolut inte svullen. Dock är det gott att kastreringen är gjord. Nu ser vi fram emot en lite lugnare vår med vår fina morganhäst. Sen ska vi satsa på att visa honom på rix. Hur många ska dit o vad ska ni ställa upp i?
/C

Jag ska till riks!!! :bump:
Det blir unghästklasser, trail-in-hand, löshoppning och så ska hon visas.
Det ska bli superkul, ser redan fram emot det!

Jag ska dit med båda stona med kommande föl. Vi är med i visningsklassen, sen funderar jag på att låta Penny löshoppas. I övrigt får de ta det relativt lugnt.

Hur är det med den lilla nyblivna valacken?
saknar den lille skrutten faktiskt. Fast jag har en skrutt här hemma i Apollo, en riktig kaxig j*vel kan ni tro :devil:

Han mår prima! Leker mycket med polarn, kommer glatt skuttande när jag kommer, är kelsjuk som få och naturligtvis den sötaste hästen på jorden. Nu verkar det som att han har börjat växa lite också. Kastreringen har gått jättebra, så han har det bara bra. :D

Härligt!
Lillfisen kommer nog snart bli storfisen;)

Vad är det som händer, tråden verkar ha dött ut, inte bra alls ju;)

Ni som avr på avelsmötet måste ju ha något kul att säga? Hur går det för alla som går i väntans tider med dräktiga ston?
Själv väntar har på att Scooter ska kläcka snart, hon är på dygn 333 idag och det verkar närma sig sakta men säkert. Jag inbillar mig att bäckenbandet har mjukats upp ordentligt, snart släpper det väl förhoppningsvis.
Men suck vad denna väntan är lång

en bild på den havande: (tagen igår)
scooter31mars2009_01.jpg

Och en bild på Soda
soda31mars2009_03.jpg

Här är det lugnt... Det var inte så mycket överraskande som kom upp på mötet, eller vad säger ni andra som var där?
Däremot var det väldigt intressant och sa jag att jag vann frimärket?! :D Priset gick till den största nörden.

Här är mina flickor:

mammasalsklingar.JPG

Förresten så vill jag har uppställningsbilden du tog på blivande pappa Soda. Den ska in på Mayas(?) sida sen. Jo, det måste vara en liten Maya som kommer ut.

Vi hälsade ju på hos Anne på Super A Ranch och fick träffa bland annat Pennys tvååriga son "Rocky" (Tullesbo Cruzado Correll e. SC Island Centavo).

Denise Withlock tog bilderna!

rocky2years.JPG

rockyagain.JPG

Rockygait.JPG

Falkas Disney Hope, som är dräktig med Näsuddens Int. Pride. Hon är fem år och e. Viewhill Sunrise u. Näsuddens Vanity.

25857_1238437718.jpg

Näsuddens Luca Rose e. Red Commander u. Näsuddens Ramblin' Rose.
luca.JPG

Memt Betty Louisa e. Viewhill Sunrise u. Goldget Sissey.
bettylouisa.JPG

Härliga bilder på både Kitty och Penny, ska bli spännande att se vad dom har i magarna :-)

Fina bilder :-), hur går det för lilla Scooter? Blir det någon bebis eller;)

Näsuddens Luca Rose e. Red Commander u. Näsuddens Ramblin' Rose.
luca.JPG

vad söt våran Kitty's lilla syster är :D

nu har Jolene blivit av med vinterpälsen, med lite fusk :D hon ska snart gå 3-års testet så hon blev nacken nu!!

26931301.jpg

26931306.jpg

26923928.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 446
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 479
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix