Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

Penny betäcks om men inte Kitty. Väljer mellan två hingstar, en är tre år och kommer han att stå tillgänglig via AI blir det han, annars blir det en 2-årig grabb. Du då?

Först tänkte jag endast betäcka om Princess men det blir nog ett sto till men har inte riktigt bestämt vilket sto då helst Spice och Rose ska komma ut på tävlingsbanorna till nästa år var det tänkt och Image körs in först och sen ska inridningen på gång på allvar där med. Romance är ju såld så det tål att tänkas och vändas på många gånger om innan jag bestämmer riktigt vem.
Blir fölet kanon som jag hoppas och tror undan Princess och om samme hingst står till förfogande i år så kör jag om samma eftersom om det blir ett stoföl nu så är det redan bokat till Norge sen 2 år tillbaka. Föl efter samma linjer finns i USA och blev kanon så jag hoppas att detta också blir det. Annars har jag en annan i åtanke som använts på tok förlite i Morganaveln då han själv är en för mig mkt snygg hingst med bra rörelser!

Jag kör ju inte halva landet runt med sto och föl för att betäcka så det blir ju lite begränsat på det viset, jag får välja Skåne-hingst eller AI. Annars finns det fler hingstar jag tycker är mycket trevliga, men som sagt - inte i år. ;)

Ja det är ju lite synd att dom är så utspridda men bra att det finns så många olika att välja på vad gäller utseende, mentalitet, rörelser och linjer osv Det gillar jag! Vilka mer är på A1 än Tank, Sonny, Windy och Kingsland i år?

*knapp*

Är ganska oaktiv då jag knappt har tid att sitta vid datorn men har skumläst tråden lite iaf idag:)

Amk, jag tror nog lille Lirio ska växa till sig ska du se:)

Idag råkade jag ut för en tråkig sak, Annie kastade sitt föl idag. Det var ett litet stoföl som såg ut som sin mamma, mörk palomino med en stjärn.
Annie var beräknad att föla i april men började redan sätta juver så jag misstänkte att något var fel.

Känner mig rätt nere nu

Jag är jätteledsen för din skull, usch det är verkligen hemskt när sånt händer:cry: Tänker på dig och Annie

Usch, vad sorgligt. Naturen är brutal ibland :( Stor styrkekram och Lirio skickar pussar ;) Jag ska skicka en liten uppmuntringsbild på honom till dig, så kanske du blir lite gladare.

nää, fy vad trist när sånt händer :cry:

fick några nya bilder på Korma idag :D hon är så söt!

26504141.jpg

26504131.jpg

26504124.jpg

Här kommer resultaten från Grevagården enligt Ewas och Bengts anteckningar.

Näsuddens Int. Pride 8 7 6 7 7 = 35

Zante 8 8 7 7 5 = 35

Hagas Charles Ingalls 8 8 8 7 9 = 40 Avelsvärdeklass AB totalpoäng 61,5
löshoppning 7 8 = 15
gångartsprov 6 6 6 6 = 24
körning ? ? ? ? ? = 40

Jag var på Greva o såg hela härligheten. Körprovet tyckte iaf jag var jättefint på Charles. Kul att han gick igenom, grattis Veronica till ett mycket väl utfört jobb.

Sen kan jag passa på att meddela att min gosse skall kastreras. Han blir valack på fredag. Stackars krake, men det blir bäst för både honom och oss.

Lider med dig som fick fölet kastat. Skickar styrkekramar.

/Christina

Jaså?! Vi var också där. Det var ju en hel del Morganfolk på plats, jättekul tycker jag. Tycker dock det var synd att hon inte riktigt hade koll på hur ett gångartsprov ska gå till men det gick ju vägen ändå.

Hoppas det går bra med kastreringen, min honkatt blir en "det" idag. ;)

Jag tror att hon var rätt rejält nervös. Tror också att hon haft en del problem med att han springer iväg för fort. Han påminner en hel del om sin mor:-) Det kan ju göra vem som helst nervös.

Förresten är det nåb som vet hur man reggar om en morgan som blivit valack i den amerikanska föreningen. Jag vet inte om det kallas regga om men jag tror ni fattar vad jag vill göra. Vad behöver man för papper och så?
/C

Enligt AMHA: "Deaths/Castrations
Recording of deaths and castrations is considered very important and is required by the Rules of the Registry. This information may be submitted in writing at any time. Registration certificates must besubmitted when reporting a castration. The date of gelding will be noted and the certificate returned to you. When submitting a death notice registration certificates may be submitted with each notice, but are not required. Notations will be discreetly made on certificates. Certificates will be returned to owners, if requested."
Sen finns det en länk som ska gå till en blankett men den länken funkar inte...

Korma kommer nog bli en riktig pärla när hon vuxit upp:d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 418
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 479
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg