Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

Vi tackar och bockar till alla er som röstat fram Copper till Året Morgan 2008 :laugh:

26268356.jpg

Fast vi räknar ju med att Georgia drar över 160-strecket och Betty närmar sig det... Så det är inte konstigt att de är så mycket högre. De har andra blodslinjer också. ;) So, don't you worry.

En söt liten pygmé är han i alla fall! ;) Nä, jag håller med Sara! Georgia kommer att bli stooor och har andra linjer än lilla Lirio. Vänta bara till våren när gräset börjar växa och solen tittar fram, då kommer han att sticka iväg på höjden!

kl.
Är så glad idag. Vi har ridit för instruktör för första gången. Och det gick jättebra. Iofs bara en kort stund men Molle orkar inte mer än. Vi får hjälp med lite grunder. Och instruktören är väldigt bra. Molle skötte sig mkt bra. Jag har varit lite spänd efter att han slängde av mig med dunder och brak men det känder mkt bättre efter idag. Det är ju så himla kul när det gått bra. :laugh:
En bild på grabben:
Mollefeb-0901.jpg

Jag måste säga att Sissey och Apollo med sina svarta mular är väldigt snygga. :)
Kul att det är sån fart på tråden.

Vad roligt att höra!! Jag måste medge att jag blir lite avundsjuk på er som har hästar att rida. Jag är för tillfället ridlös och det suktas här... Tänker inte betäcka Kitty på år och dag sen, här ska tränas, tävlas och presteras - vi suktar efter Näsuddens Vandringspris... ;)

Han är 3. Så vi tar det lugnt. Men jag vill ha lite hjälp av instruktör så det blir
rätt från början.:)

Och jag är otroligt avis på dig som ska få vara med om fölningar. Jag har velat hit o. dit om jag ska köpa ett avelssto eller inte för att få uppleva det. Men det får bli någon gång när jag har eget stall i framtiden. Det blir för dyrt att ha flera hästar när man hyr in sig.

Jepp, jag vet. Jag pluggar ju nu och kan därför bara ha två inhyrda - men sen, då kommer det bli fullt av Morgans i stallet (och förhoppningsvis även mitt eget stall)

Har varit med på massor av fölningar innan (typ 50), men detta blir mina första egna - så visst känns det speciellt. Anna som har Memt Betty Louisa blir snart trött på mig, jag springer och gullar och uppfostrar denna stackars 10 månaders bebis, mäter och donar, trycker och pillar, klappar och pussar. Jag - som är världens coolaste och benhård vad gäller att prioritera hästuppfostran, har mycket svårt för att tolerera när folk är okonsekventa med sina djur osv. blir mjuk som en dunboll (läs hönsmamma/tragiskt halvhysterisk pjollfia -allt som jag hatar när andra gör det) varje gång jag leker med bebisen Betty eller pillar på flickornas dräktiga magar. Så - nu har det kommit ut - Tuffa Sara är mjuk som tusan inuti, fast det inte märks ;).

Jadu, små djurbarn framkallar de mest konstiga sidor hos en. :grin:

Ska du köpa det stallet du har dina i eller hur menar du? Jag drömmer också om eget stall så jag kan ha hästarna hemma och se dem. Nackdelen är ju att man blir väldigt låst.
Men om man har en inackordering så går det ju att hjälpas åt.
För övrigt så har jag det kanonbra i stallet jag är i nu. Kan inte bli bättre. :)

Nej, jag menar att jag ska köpa gård sen när jag är färdig med utbildningen och har möjlíghet. Jag är snarare mer låst nu än när vi bodde på gård, nu måste man passa en massa tider och hålla sig efter regler och dylikt. Har tur som har bra sällskap i stallet, sånt är ovanligt vid inackordering så det måste man ta vara på.

Vad kul att det går så bra för er! Speciellt efter att
han kastade av då blir det ju extra roligt! Bara att fortsätta jobba på:)

Skulle ha varit kul att åka ner till Vårgårda, men vår JRT är beräknad att valpa den 24:e mars så jag får ha kul på hemmaplan;)

Men funderar starkt på Grevagården!:)

Fast vi räknar ju med att Georgia drar över 160-strecket och Betty närmar sig det... Så det är inte konstigt att de är så mycket högre. De har andra blodslinjer också. ;) So, don't you worry.

Men... jag VILL ju ha en häst runt 1,50. :confused: :cry: Nejvars, han stannar i hjärtat oavsett, men det vore ju lite komiskt om jag ruinerat mig genom att köpa en c-ponny:rofl:

Åja, 150 ska han nå, annars är det något konstigt. ;) Ingela - hur har Sonny nedärvt sig storleksmässigt?

Det är klokt tänkt, alltid bra att ha någon som kan stå på marken och se vad som eventuellt behöver fixas. Hoppas det fortsätter att gå framåt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 371
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 479
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix