Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

Vad roligt att läsa hur stora de. När jag höll på med morgan fanns det inte så många, någon som vet hur många det finns idag (ca i alla fall)?

Hur mycket ligger en morgan på prismässigt idag (unghästar)? Vill inte veta vad ni gav/fick för era dock :D bara ungefärligt, har lite koll på SMHF men det skulle vara kul att veta. (PMa om ni inte vill lägga ut det här)

Åtminstone 310 stycken. Blir betydligt fler i år, kanske att vi når 330-strecket.

Föl - allt från 25-40 och unghästar snäppet över. Med eller utan moms. Det är nog väldigt individuellt faktiskt.

Har för mig att det fanns runt 100 morgans när vi var aktiva (början av -90 talet). Då var det ingen som hört talas om morgans. Nu tycker jag att de man nämner morgans för lyser upp och berättar om "de otroligt vackra hästarna" de sett på någon tävling tex - givetvis pratar de om morgans då :love:

Jag har sett några uppfödare som har dräktiga ston där fölet skulle kunna vara intressant. Tror du att de är för "puschigt" att kontakta dem angående fölen som föds? Har hittat minst ett som jag tror kan vara superintressant!

Vad kul, vi hoppas kunna sprida ännu mer lyckliga leenden! Jag skiner som solen varje gång jag går ut i hagen. :angel: :D

Nej, det tycker jag inte alls är pushigt, snarare smickrande för uppfödaren. Det kostar ingenting att fråga och alla är så glada för sina hästar så att de berättar gärna om dem och kommande föl.

Vad roligt att höra om att folk börjar veta vad en Morganhäst är! Jag vet hur det har varit också, jag har varit medlem sedan 1989 :-)

Absolut ska du kontakta de uppfödare som du sett kan vara av intresse för dig! Jag håller med Sara att det är bara roligt som uppfödare (är ju en själv ;-) om man har för andra intressanta hästar!

Jag tycker också du kan kontakta en uppfödare du tycker verkar ha intressanta hästar redan nu, det är alltid kul att prata med fler Morgan folk:)

jag håller på att fixa med lite fotogalleri och bidrar med lite smakprov sålänge;)

Royal Gold Apollo & Sara. Foto: Denise Withlock
1234898877_resized.jpg

En till på lilla busen Apollo (Finally´s Mr. Amos Frick x CedarCrest Vashti K)
1234898873_resized.jpg

Riktigt fina bilder på fina hästar Sandra:) Ska bli riktigt roligt att se dom växa upp.

Jag tror dom flesta är så inkörda på ouppfostrade hingstar. Så dom flesta tänker sig väl ett stort problem med hingst. De är synd =/

Hur hög var han? =)

Ja, så är det nog.
Det är krångligt att inte ha eget stall längre.

Han är ca 15,2 Hands, det bör vara ca 155 cm kanske.

Ja det ska bli väldigt spännande, speciellt med Apollo då han växer i slow motion, vill se han vuxen nu;)

Måste även lägga in någon bild på Sissey, hon som fick mig att vilja börja med Morgans igen efter jag mist Fame. Så det är tack vare henne det står en hög andra Morgans i stallet:)

1234964263_resized.jpg

1234964266_resized.jpg

Jag sa ju till dig att klippa bort mig i den bilden!!! Den blir mycket bättre då. :P

*kl*

Oj, vad här har hänt mycket när man varit borta! Kul!
Ska hänga på i presentationstråden, ska bara lära mig hur man lägger in bilder först... Jag har inte mätt min lilla dam på ett tag nu men skulle gissa att hon drar mot 135-140, kan mäta henne idag! Kommer att bli 160-165 cm som vuxen, så ja, hon är och kommer att bli stor! :) Hon är nio månader nu btw.

Betty var 135 fram och 140 bak. No wonder she looks funny.. ;)

Grattis Lyckänge Copper Coin till titeln Årets Morgan 2008!

Vad höga allas morgans är... Jag börjar inse att jag förmodlign köpt mig det jag trodde, ett gosedjur! Han är en pygmé! :D:eek::cry:

Jo, han är ju det! Men jag håller ändå tummarna för att han drar iväg snart, lagom kul att ha en häst runt 140...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 392
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 479
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix