Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

för att tråden inte ska stanna upp så får ni titta på en hög Apollo bilder;)

Mycket sakta men säkert växer han till sig, han är som sagt väldigt långsam så det lär ta mycket längre tid för honom att växa klart om man jämför med min andra pojke Soda.

1237140426_resized.jpg

1237140431_resized.jpg

1237140435_resized.jpg

1237140451_resized.jpg

bildbombning hehe

Apollo gör sig snygg för Scooter:
1237140440_resized.jpg

1237140445_resized.jpg

Vad fin! Jag tycker han har växt mycket jag (det kanske säger en del om mina prefeerenser;)). Jag har faktiskt tagit ett par söta bilder med mobilen, när Lirio ska hjälpa mig att kratta ris i hagen.:D Ska försöka klura ut om jag kan få upp dem här.

Googla på egenbild så kommer du till en sida där du kan ladda upp bilder från mobilen till datorn och tvärt om. Kostar dock 5 kr.

Värt att kolla upp om man tex har tappat bort "mobilsladden" till datorn som jag gjort då :angel:

Tack för tipset! Jag hade dock min kabel kvar;), så här kommer en bildbomb på världens finaste troll:

Först vilar man...

..sen vilar man lite till:

... och lite till:

Sen är det dags att jobba!

aa, det hoppas och tror vi med :D hon är hur cool och trygg som hälst :)

Vad snygg han blivit. Spännande att se honom utvecklas.:)
Jag har backat lite med min. Jobbar på från marken med lydnad och lyhördhet. Han är en riktig tuffing så det känns viktigast av allt just nu att få detta att funka. Och det är ju ingen brådska med ridning. Skrittar ut och pulsar i snön så länge den finns kvar ibland, även lite trav.

Hejsan alle sammans!
Tänkte bara komma in och komentera mig själv. Jag tycker också det var synd att jag inte visste hur ett gångartsprov går till! Läste på Morganhästföreningens hemsida och där stod inget om några ökningar! Klart att jag var nervös men inte så farligt.

Har inte haft några jätte problem med att han rusar. Men har tränat en del på att fatta rätt galoppfattning på ett rakt spår. Men han är ganska het och det har jag jobbat en hel del med. Att han ska kunna varva ner och skritta en 4-taktig skritt igenom hela kroppen.
Synd för charles att han fick dåliga poäng pgu mig, men man lär sig och jag kan ju alltid höja honom i gångartsprovet om jag fattat det hela rätt.

För han e just nu kanon fin att rida, han visade ju genom extriören en väldigt bra trav och på löshoppningen sa domaren att han har en kanonfin galopp. Så nu e det upp till mig att visa detta även uppsuttet, vi förtsätter att träna!
Tack Christina, körningen gick fint! Hoppas din pojk läker bra efter kastreringen utan inflamationer!
Mvh Veronica

Välkommen in i tråden, Veronica! Delta gärna mer och lägg in lite bilder på din grabb!

Det står så här i rasvisa: "Hingst har i varje enskild del av bruksprovet ett obegränsat antal försök att nå godkänt resultat eller förbättra ett tidigare godkänt resultat. Hingst som tidigare utfört ett delmoment med godkänt resultat, kan inte få poängen sänkt vid efterföljande prov. Däremot kan hingsten tillgodoräkna sig en höjning av poängen om resultatet förbättras.

Hela eller delar av bruksprovet kan utföras vid Morgan Riks, om förutsättningar för detta finns. Det tillkommer hingstägare att i god tid meddela SMHF vilket eller vilka delmoment man önskar utföra. SMHF har dock inte skyldighet att genomföra bruksprov, om det ej är möjligt att anlita av SH behörig domare, eller om föreningens kostnader för dessa blir orimligt stora. "

Ang gångartsprovet står det såhär: "8.5.1. Delmoment 1: Gångartsprov
Hingsten skall visas riden enligt domarens anvisning och bedömas i skritt, trav, galopp och allmänt intryck."

Är det någon som ska till avelsmötet?

Hejsan
Om det är Charles du menar, så är han 153,5 cm. Bilder kommer, har inte hunnit. Skulle kontaktat Sandra, tittade som hastigast men fann ingen mail adress till henne, får titta igen!
För själv knäppte jag inte ett enda kort på grevagåden. Men har som sagt inte hunnit har två sjuka barn hemma!
Mvh Veronica

Hejsan alle sammans!
Tänkte bara komma in och komentera mig själv. Jag tycker också det var synd att jag inte visste hur ett gångartsprov går till! Läste på Morganhästföreningens hemsida och där stod inget om några ökningar! Klart att jag var nervös men inte så farligt.

Har inte haft några jätte problem med att han rusar. Men har tränat en del på att fatta rätt galoppfattning på ett rakt spår. Men han är ganska het och det har jag jobbat en hel del med. Att han ska kunna varva ner och skritta en 4-taktig skritt igenom hela kroppen.
Synd för charles att han fick dåliga poäng pgu mig, men man lär sig och jag kan ju alltid höja honom i gångartsprovet om jag fattat det hela rätt.

För han e just nu kanon fin att rida, han visade ju genom extriören en väldigt bra trav och på löshoppningen sa domaren att han har en kanonfin galopp. Så nu e det upp till mig att visa detta även uppsuttet, vi förtsätter att träna!
Tack Christina, körningen gick fint! Hoppas din pojk läker bra efter kastreringen utan inflamationer!
Mvh Veronica

Hej
Det var nog nån i sällskapet som sa att han hade haft lite bråttom med dig. Ber om ursäkt att jag framfört något som var fel, det var absolut inte min avsikt. Jag tyckte som sagt att det såg toppenfint ut, speciellt körningen. Vore kul att fika nån dag, pm:a om du har lust.
Kram
Christina

Enligt AMHA: "Deaths/Castrations
Recording of deaths and castrations is considered very important and is required by the Rules of the Registry. This information may be submitted in writing at any time. Registration certificates must besubmitted when reporting a castration. The date of gelding will be noted and the certificate returned to you. When submitting a death notice registration certificates may be submitted with each notice, but are not required. Notations will be discreetly made on certificates. Certificates will be returned to owners, if requested."
Sen finns det en länk som ska gå till en blankett men den länken funkar inte...

Det låter ju spännande , not, jag får la surfa in o sätta mig o traggla, min engelska räcker inte riktigt för såna här krångliga grejer. Men det verkar som om man ska skicka in certifikatet o nåt intyg. Får väl ringa vetrinären o be henne klämma ur sig nåt på engelska om att han är kastrerad. Han läker ialla fall jättefint o det känns som om sjukhagen börjar kännas helt onödig efter en och en halv vecka. Han har läkt helt vad jag kan se o tempen är ok. Men enligt vetrinären är det två veckor i sjukhage som gäller o det är väl bäst att göra som hon säger, suck.
C

Hmm sjukhage har jag aldrig varit med om på kastreringar, men lika bra att göra som de säger. Bara han rör på sig, det är nyttigt för att hålla nere svullnaden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 446
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 479
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix