Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

Och en bild på pojken som föddes idag:
pelle8juni2009_01.jpg

Naw, så söt! Grattis! :) Namn? Håller också med, perlino ser han definitivt ut som.

Apollo ser ut att utvecklas väldigt fint! Det ska bli spännande att följa honom när han växer. Ska han betäcka i år?

"Kl"
Ja ni Sara o Sandra ni har då verkligen lyckas få till otroligt snygga o fina avkommor efter era skyddslingar.:love: Jättegrattis ! Kos har äntligen fått komma ut på bete nu och han är nog nöjdas i världen just för tillfället, att få äta dagarna i ända. Stallägarn berättade att när hon ska ge honom morgonmaten så dräglar han och det riktigt rinner snålvatten på honom . Han är dessutom matelak så därför får han vänta innan han får varsegod åxå och ju mer han får vänta desto mer rinner det:D
Ha en bra Morgansommar allihop! :banana:

*kl*
Åh, jag blir så fölsjuk när jag ser era bilder och filmer. Ni har fått till riktigt fina föl i år tycker jag, det ska bli kul att se hur de utvecklas! Är det någon som har koll på om det har kommit något bra på annat håll? Jag har sett bild på Tullesbos och några av Näsuddens.

Jag har lagt ut en hel del fölbilder på smhf's sida under föl 2009, där hittar du en hel del söta bebisar:)

Smyger in en bild från idag på min stora pojke

pelle9juni2009_01.jpg

Tackar!
Ja han växer sakta men säkert och jag har lite förväntningar för honom faktiskt;)
Han är så omogen än så han får vänta med betäckningar tills nästa år eller till och med tills han är fyra ja får se lite hur han utvecklas.
När får vi se bilder på din tös?

Ok hade kameran framme idag när jag höll på med Soda så här är två bilder till på min pojke. Ska bli kul och se hur han ser ut när han växt klart och fått "ridmuskler"

soda9juni2009_02.jpg

soda9juni2009_05.jpg

hihi, så lustigt, flera stycken har sagt det. Att han blivit grov. Men jag har alltid upplevt honom som den grövre typen, kanske det inte har synts på de övriga bilderna.
Han håller iaf på att bli en stor man;)

haha Kos låter som en äkta Morgan, mat mat ska det vara;)
Kommer ni till rikset förresten?

*knapp*
Okej, eftersom ingen annan skickar bilder får jag väl göra det igen;)
Här är Memt Captor Milk Dud, två dagar gammal. Som ni kan se har han har inte "vecklat" ut sig än men det kommer väl.
captor10juni2009_06.jpg

captor10juni2009_03.jpg

captor10juni2009_08.jpg

Nej tyvärr kommer vi inte.:cry: Tycker att det är för långt att åka alldeles själv med transport, har ingen som kan följa med ! Jag har lite andra projekt på gång så pengarna går dit istället. Funderar på att visa Kos på Wången i slutet på augusti ist. Men jag kanske ändrar mig o åker till rikset bara jag , vi får se ! Men lycka till ni som ska dit och ha en härlig helg med med mycket Morgans o trevligt umgänge.:bump:

Först stort grattis till alla fina fölisar bilder som videos och Sandra din sitfödde ser absolut att vara perlino!:) Soda har verkligen lagt på sig och ser mycket mer färdig ut! Snyggt! Och Apollo är läcker :)

Åja jag vet fler som "bara" importerat;) Jag är inte orolig, att det är svårare att sälja föl/hästar är inte enbart på våra Morgans även om dom som sagts i andra inlägg här behöver synas mer ute både i annonser, tävlingar, clinics, visningar osv för att marknadsföra den bättre bland andra hästmänniskor då det är väldigt mycket "inbördes" nu, några nya har vi fått vilket är superkul men fler entusiaster behövs för att få ut rasen. Mycket är ekonomin nu och kommer att så vara i ett par år framöver, många blev av med sina jobb osv och det första man drar ner på är hobbyn. Det har alltid gått upp och ner, lätt att sälja i några år för att sedan vända och bli lite svårare i ett par tre år. Jag ska själv inte betäcka mer en ett sto i år och det är Rose som nu är konstaterad dräktig med Hagas Barnum Skip :). Så håll bara ut så kommer lättare tider snart igen ;)

*KL*

Nä, nu tycker jag fler bilder behövs! I helgen har jag haft trevligt besök från Skåne och fått lite hjälp med min groda =)

Han blev lite glad för sitt nya eksemtäcke... Fast det var lite läskigt att få det på sig :p

Tronshagens Penny har nu satts igång då bebis är snart två månader gammal. Hon är riden 5 ggr sen fölning och 4 ggr på stång. Hon trivs utmärkt med det bettet, är mkt lugn och harmonisk.

Penny17juni09%20044.jpg

Penny17juni09%20050.jpg

Penny17juni09%20051.jpg

Escania's Commencement föddes inatt klockan 02.10. Pappa är Red Commander och mamma är Goldget Kitty, som skött sig utmärkt i sin nya roll som mamma. "Ceazar" är redan busig, nyfiken och social.

Greeting3.jpg

Greeting4.jpg

Knodden5.jpg

Knodden15.jpg

jag har sagt det typ 5 gånger innan men säger det igen;) Grattis till en otroligt söt fölis! Coolt namn dessutom.

Och va glad Penny ser ut över att få jobba igen, det är så det ska va

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 484
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 483
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka