Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan tycka att knullbar och seriös relation passar väldigt dåligt ihop i samma mening.

Knullbar/inte knullbar är för mig uttryck man använder om man är ute efter att just knulla som ordet säger.

Är man ute efter en seriös relation tycker inte jag att man tänker på personen som knullbar/icke knullbar.
Jag skulle önska att du förtydligade dig lite i den här frågan. Som jag läser det här inlägget tycker jag att det verkar som om du menar att i en seriös relation knullar man inte...

För mig är en seriös relation ett mer långvarigt förhållande och att avstå från sexuell aktivitet i åratal är inget alternativ för mig.

Jag skulle önska att du förtydligade dig lite i den här frågan. Som jag läser det här inlägget tycker jag att det verkar som om du menar att i en seriös relation knullar man inte...

För mig är en seriös relation ett mer långvarigt förhållande och att avstå från sexuell aktivitet i åratal är inget alternativ för mig.

Men va? Var har jag skrivit att en seriös relation = inget sex?

PS. Jag har varit på dejt idag! Kaffe o småprat, i en o en halv timme. :) Inte knullbar (!) vid första anblicken, men hade någon slags mysfaktor, som växte fram... Vi avslutade med en kram också, apropå fysisk beröring, vid första dejten ;)

@Pepson2 så tolkar inte jag det alls. Jag håller med Oos om att det är ett trist uttryck som jag inte vill applicera på en seriös relation. Just för att det signalerar enbart fysiskt intresse och utelämnar annat intresse.
Av en seriös relation vill jag ha hela paketet, fysisk beröring, intellektuell stimulans, humor och samhörighet. Det kan inte sammanfattas med "knullbarhet". Det ordet berättar bara att han var het, för övrigt kan han vara ett svin.
Jag gillar det gamla uttrycket Det. Att dejten har Det gör att man vill dejta igen. Det innefattar det där särskilda man söker hos en partner.
(Förklaring utifrån mitt språkbruk nu då)

"Jag kan tycka att knullbar och seriös relation passar väldigt dåligt ihop i samma mening."

"Är man ute efter en seriös relation tycker inte jag att man tänker på personen som knullbar/ icke knullbar."

Det enda du gjorde nu var att citera mig, du svarade inte på min fråga. Jag vet vad jag skrivit, men jag ser ändå inte att jag skriver att en seriös relation för mig = inget sex.

Knullbar för mig är oseriöst, ett ord jag skulle välja att använda om någon som ja enbart vill ha en fysisk relation med. Inte om en dejt som jag hoppas/vill ha en seriös relation med. Då skulle jag istället använda attraktion.

@Pepson2 så tolkar inte jag det alls. Jag håller med Oos om att det är ett trist uttryck som jag inte vill applicera på en seriös relation. Just för att det signalerar enbart fysiskt intresse och utelämnar annat intresse.
Av en seriös relation vill jag ha hela paketet, fysisk beröring, intellektuell stimulans, humor och samhörighet. Det kan inte sammanfattas med "knullbarhet". Det ordet berättar bara att han var het, för övrigt kan han vara ett svin.
Jag gullar det gamla uttrycket Det. Att dejten har Det gör att man vill dejta igen. Det innefattar det där särskilda man söker hos en partner.
Hur definierar du en seriös relation då?

Jag gullar det gamla uttrycket Det. Att dejten har Det gör att man vill dejta igen. Det innefattar det där särskilda man söker hos en partner.

:up: Precis så!

Fast detta gör det ju ändå värre! När mannen är nykter åker tjejen med och när han vill supa förväntas hon vara fyllechaffis?
Unken kvinnosyn! Detta gör iaf mig ännu mer negativ till jänkar-hobbyn. Miljösvineri med mansgrisig kvinnosyn. :yuck:

Nja - tjejen får nog köra annars också. Jag hoppas verkligen att du förstår att det handlar om en hobby som drar till sig mycket folk och som i alla grupper så finns det rötägg.
Dom som festar hårt när dom är medelålders och har "kvinnan" till fyllechaufför är ofta patetiska figurer.
I min umgängeskrets är "bilen" familjens.
Jag har åkt lika mycket tjej som killstyrd jänkare på fest.
Ett tag körde jag ofta men då åkte vi tjejbil. 6 - 7 tjejer i en stor Fordcabbe åkte runt på olika cruisinmeet i Skaraborg, så jäkla roligt.

Det enda du gjorde nu var att citera mig, du svarade inte på min fråga. Jag vet vad jag skrivit, men jag ser ändå inte att jag skriver att en seriös relation för mig = inget sex.

Knullbar för mig är oseriöst, ett ord jag skulle välja att använda om någon som ja enbart vill ha en fysisk relation med. Inte om en dejt som jag hoppas/vill ha en seriös relation med. Då skulle jag istället använda attraktion.
Knullbar behöver ju inte vara den enda egenskapen en dejt har. Men, om den finns, bland andra positiva egenskaper är väl det bra? Jag skulle inte vilja ha en seriös relation med någon som inte gjorde mig kåt.

Vilket otroligt vidrigt uttryck. Vidrigt sätt att döma människor.
Det tycker jag inte! Knullbar betyder i mina ögon att jag bedömer personen som sexuellt möjlig - jag skulle kunna ligga med denne. Det tycker jag är varken vidrigt eller dömande. I så fall är alla känslor av sexuell attraktion (eller frånvaron av dem) ett dömande. Det kan man ju betrakta det som men det är på intet sätt en negativ form av bedömning - det handlar i grund och botten om min egen sexualitet. Vad tänder jag på?

Jag kan inte se att det på något sätt är vidrigt eller (negativt, otrevligt) dömande att konstatera att en person tänder/inte tänder mig.

Det beror ju på hur man definierar en seriös relation... (0, typ?)
Kan du tänka dig något slags partnerförhållande utan sex? Det verkar inte sannolikhet att OoS är en av de få personer som uttalat lever i förhållande och celibat, alltså kändes Som jag läser det här inlägget tycker jag att det verkar som om du menar att i en seriös relation knullar man inte... som en rätt märklig tolkning.

Varaktigt? Att man intresserar sig för hela personen inte bara sexet? Behöver man djupare definitioner?
För mig är allt som enbart bygger på sex oseriöst. Det innebär inte att kk etc inte har existensberättigande. I vissa faser av livet passar det perfekt kanske om man inte vill ha en djupare relation.
Men en seriös relation innefattar ett personligt intresse för den andre personen.

Knullbar behöver ju inte vara den enda egenskapen en dejt har. Men, om den finns, bland andra positiva egenskaper är väl det bra? Jag skulle inte vilja ha en seriös relation med någon som inte gjorde mig kåt.

Men jag förklarar hur JAG ser på ordet. Hur du eller någon annan ser på det har jag inte sagt något om, jag förklarar utifrån mig själv. Jag behöver inte bli sprängkåt på första dejten för att det ska vara bra. Finns det attraktion/intresse så kommer det där av sig självt sen, gör det inte det så är det inget att gå vidare med.

En seriös relation för mig är någon jag ser en möjlig framtid ihop med, någon jag vill bygga vidare med för att dela mitt liv med.

Det tycker jag inte! Knullbar betyder i mina ögon att jag bedömer personen som sexuellt möjlig - jag skulle kunna ligga med denne. Det tycker jag är varken vidrigt eller dömande. I så fall är alla känslor av sexuell attraktion (eller frånvaron av dem) ett dömande. Det kan man ju betrakta det som men det är på intet sätt en negativ form av bedömning - det handlar i grund och botten om min egen sexualitet. Vad tänder jag på?

Jag kan inte se att det på något sätt är vidrigt eller (negativt, otrevligt) dömande att konstatera att en person tänder/inte tänder mig.

Jag tycker att det är ett rätt belastat uttryck och skulle inte använda just det om jag ville prata om sexuell attraktion. Det bör vara en direktöversättning av fuckable och jag skulle kunna sätta min internetuppkoppling på att ordet ursprungligen var något som finniga tonårskillar i grupp använde när de diskuterade klassens tjejer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
625
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
2
Svar
20
· Visningar
1 625
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 595
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 789
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka