Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Professionell dejtare?
Precis när jag är ute och rekryterar ny partner ;) (först skakar vi hand så jag vet om den har ett fast och bra handslag och sedan läser jag igenom cvt om den inte redan skickat in det). Nej som sagt jag använder inte hand tagande/skakande generellt sett i mitt privatliv. Men det är klart om någon annan gärna vill skaka hand/kramas som hälsning så är det inte så att jag tar ett steg tillbaka och håller upp händerna framför mig för att visa att jag inte gör sånt, utan jag kramas/tar i hand snällt.

Ok.
Jag förstår nu att det är norm med noll fysisk kontakt på förstadejter, även om de försigår över två timmar.
Jag känner mig helt bortgjord. Jag har dejtat mellan 10 och 15 kvinnor, och ännu inte stött på denna norm. Förrän nu då.
Så fel vi alla har haft.

Ok.
Jag förstår nu att det är norm med noll fysisk kontakt på förstadejter, även om de försigår över två timmar.
Jag känner mig helt bortgjord. Jag har dejtat mellan 10 och 15 kvinnor, och ännu inte stött på denna norm. Förrän nu då.
Så fel vi alla har haft.

Det handlar väl bara om att olika människor gör olika saker. Och det finns inget rätt eller fel.

Ok.
Så fel vi alla har haft.
Du presenterade dig och sträckte fram handen för att hälsa och hon tog den inte?

Jag är ledsen, men i just detta fall kan jag inte uttrycka mig annorlunda - då det i så fall blir fel åt andra hållet. Och det har ingenting om hur jag uttrycker mig att göra.

Det vill säga, det du vill ha fram är så subtilt eller komplicerat att det inte är möjligt att formulera begripligt? Så kan det givetvis vara.

Ok.
Så fel vi alla har haft.

Det har ju ingen ens varit i närheten av att hävda. Bara att det fungerar olika för olika människor och inget av det är vare sig konstigt eller betyder något speciellt i frågan om man vill ha ett seriöst förhållande eller inte.

Ok.
Så fel vi alla har haft.
Jag har ingen aning om vad normen för beröring på första dejten är, jag går sällan på dejter som inte involverar mig själv och i mitt liv är ju jag norm. Vad som är norm är ju förövrigt helt ointressant det som man ska gå på är vad som känns bra för en själv.
Den mannen jag träffar nu, fick sitta med ena handen på mitt knä i 5-10 minuter dejt tre (men vi hade hejdå kramats vid de andra dejterna) innan jag hade funderat färdigt på hur jag kände inför den beröringen och om och hur jag skulle agera på den kontakten.

Fast den här tråden ser inte värre ut än många andra, skulle jag säga. Det kan gå hett till lite varstans. Sen verkar det vara lite olika hurpass känsliga olika trådar är för det där.
Det är VÄLDIGT olika... hur många rapporter som inkommer om olika trådar.

Den här tråden får fem-tio rapporter varje gång den spårar ur.

Övriga verkar få noll, för jag har då inte sett just några rapporter om urspårade trådar på sistone.

Det är VÄLDIGT olika... hur många rapporter som inkommer om olika trådar.

Den här tråden får fem-tio rapporter varje gång den spårar ur.

Övriga verkar få noll, för jag har då inte sett just några rapporter om urspårade trådar på sistone.

Det tror jag säkert. Men vad jag menade med trådars olika känslighet var t ex att jag är helt övertygad om att de som anser sig vara trådens stammisar rapporterar väldigt ofta så snart tråden inte handlar om exakt vad de anser att den borde handlar om.

Alla trådar verkar inte lika känsliga på den punkten. Ibland, när folk skriver typ "Inte klokt att den här tråden får fortsätta utan moderering" så svarar ni ju "vi har inte fått några rapporter om den".

Har raderat text och bilder på MP. Känner att jag i nuläget har de kontakter jag mäktar med ;)

Mr Dejt frågade igår om jag hade kik. Sa nej. Han bad mig skaffa det. Fick en irritationskänsla av den önskan. Tycker det är nog med teknikdejtande som det är. Kommer inte att skaffa kik och bädda för mer av den varan!

Mr Ny här av sig. På ett lagom sätt. Verkar vara en mycket vettig och behaglig människa :)

Det tror jag säkert. Men vad jag menade med trådars olika känslighet var t ex att jag är helt övertygad om att de som anser sig vara trådens stammisar rapporterar väldigt ofta så snart tråden inte handlar om exakt vad de anser att den borde handlar om.

Alla trådar verkar inte lika känsliga på den punkten. Ibland, när folk skriver typ "Inte klokt att den här tråden får fortsätta utan moderering" så svarar ni ju "vi har inte fått några rapporter om den".

Och här blir man ju uppmanad av tråddeltagare att berätta om sin egen dejting om man ska få skriva här. Det är inte lika vanligt i andra trådar.

Oops, skulle ändra men valde fel knapp.

Man läser ju av den andre, så vill en inte kramas så blir det ingen kram.
Men att en som är på en nätdejting, där huvudsyftet är att skapa ett "seriöst förhållande" inte ens vill vidröra den andra parten under flera timmar såg jag som åtminstone ögonbrynshöjande. Det har jag inte varit med om förut.
Knullbarheten blir rätt fort noll om beröring inte får finnas.

Ha ha, jag likeade och sen kom jag på att det kanske är lika bra att förtydliga att jag gillar framförallt första meningen, om avläsandet. :) Personligen tycker jag att det finns många saker som spelar större roll för knullbarheten och hade absolut accepterat noll beröring i flera timmar så länge någon form av intresse visas på annat sätt.

Haha :up:

Ibland när jag läser här så känns det mer som rekrytering och anställningsintervju än dejtande. Men professionell dejting är naturligtvis svaret :D

Jag vill jättegärna göra min nätdejting så lik en rekryteringsprocess som möjligt! Alltså på allvar! Försökte be om lite tips när jag hoppade in i tråden men tyckte inte att jag fick så stort gensvar. :(

Och för att jag ska få fortsätta vistas här och inte bara skriva ibland så kan jag tala om att jag träffade en kille när jag var ute och dansade för 2 1/2 vecka sen och vi har träffats alla lediga stunder sen dess :D

Ikväll ska vi grilla hos honom med min syster och hennes sambo , helt hans idé :eek: :p

Mr Dejt frågade igår om jag hade kik. Sa nej. Han bad mig skaffa det. Fick en irritationskänsla av den önskan. Tycker det är nog med teknikdejtande som det är. Kommer inte att skaffa kik och bädda för mer av den varan!

Meh! Det önskemålet har jag bara fått från väldigt nya kontakter som snabbt vill byta från HP för att det är så "jobbigt att mejla" (och för att man kanske vill ha pling i mobilen utan att lämna ut sitt nummer?). Förstår din irritation och tycker att det verkar jättekonstigt att vilka köra kik när man har träffats IRL inte bara en utan massor av gånger. :confused:

Jag vill jättegärna göra min nätdejting så lik en rekryteringsprocess som möjligt! Alltså på allvar! Försökte be om lite tips när jag hoppade in i tråden men tyckte inte att jag fick så stort gensvar. :(

Jag antar att man gör en kravspecifikation, plockar in CV, läser dem noga, intervjuar de mest intressanta kandidaterna och sedan kanske fortsätter en intervjurunda till med bara ett par-tre stycken. Man låter också andra berörda i omgivningen träffa personen eftersom de kommer att ha mycket att göra med den i framtiden - typ ens BFF, syskon osv.

Man bör inte skriva kontrakt med någon för tidigt för då kanske man missar någon annan vars kvalitéer kräver lite djupare research.

Det enda som avviker från vanlig rekrytering är väl att det kan vara svårt att få tillförlitliga referenser. Gamla bittra ex vill man ju inte sitta och lyssna på.

När man bestämt sig ger man vederbörande sex månaders provanställning - med möjlighet till förlängning om hen gör en bra arbetsprestation.

Jag förstår inte vad som skulle vara svårt?

;)

Om man nu vill ha beröring på första dejten kanske det här är ett lämpligt klädesplagg? :)

enhanced-22314-1406086391-1.jpg

:angel:

Vilket otroligt vidrigt uttryck. Vidrigt sätt att döma människor.
Javisst. Tyvärr är det ett uttryck som används relativt friskt i den här tråden, och faktiskt har en betydelse.
Är det ett problem för dig, får du antingen sluta läsa denna tråd, eller argumentera varför det ska sluta användas.

Jag antar att man gör en kravspecifikation, plockar in CV, läser dem noga, intervjuar de mest intressanta kandidaterna och sedan kanske fortsätter en intervjurunda till med bara ett par-tre stycken. Man låter också andra berörda i omgivningen träffa personen eftersom de kommer att ha mycket att göra med den i framtiden - typ ens BFF, syskon osv.

Man bör inte skriva kontrakt med någon för tidigt för då kanske man missar någon annan vars kvalitéer kräver lite djupare research.

Det enda som avviker från vanlig rekrytering är väl att det kan vara svårt att få tillförlitliga referenser. Gamla bittra ex vill man ju inte sitta och lyssna på.

När man bestämt sig ger man vederbörande sex månaders provanställning - med möjlighet till förlängning om hen gör en bra arbetsprestation.

Jag förstår inte vad som skulle vara svårt?

;)

Assåeh... Det var ganska precis så jag tänkte mig att det skulle kunna gå till. :o

Det jag funderade över var mera vad en lämplig kravspecifikation bör innehålla, vilka meriter man bör fokusera på och vad man inte bör missa när man väljer frågor till intervjun. Och sånt. På allvar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
628
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
2
Svar
20
· Visningar
1 651
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 790
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka