Precis när jag är ute och rekryterar ny partnerProfessionell dejtare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis när jag är ute och rekryterar ny partnerProfessionell dejtare?
Ok.
Jag förstår nu att det är norm med noll fysisk kontakt på förstadejter, även om de försigår över två timmar.
Jag känner mig helt bortgjord. Jag har dejtat mellan 10 och 15 kvinnor, och ännu inte stött på denna norm. Förrän nu då.
Så fel vi alla har haft.
Du presenterade dig och sträckte fram handen för att hälsa och hon tog den inte?Ok.
Jag förstår nu att det är norm med noll fysisk kontakt på förstadejter, även om de försigår över två timmar.
Jag känner mig helt bortgjord. Jag har dejtat mellan 10 och 15 kvinnor, och ännu inte stött på denna norm. Förrän nu då.
Så fel vi alla har haft.
Jag är ledsen, men i just detta fall kan jag inte uttrycka mig annorlunda - då det i så fall blir fel åt andra hållet. Och det har ingenting om hur jag uttrycker mig att göra.
Ok.
Så fel vi alla har haft.
Jag har ingen aning om vad normen för beröring på första dejten är, jag går sällan på dejter som inte involverar mig själv och i mitt liv är ju jag norm. Vad som är norm är ju förövrigt helt ointressant det som man ska gå på är vad som känns bra för en själv.Ok.
Så fel vi alla har haft.
Det är VÄLDIGT olika... hur många rapporter som inkommer om olika trådar.Fast den här tråden ser inte värre ut än många andra, skulle jag säga. Det kan gå hett till lite varstans. Sen verkar det vara lite olika hurpass känsliga olika trådar är för det där.
Det är VÄLDIGT olika... hur många rapporter som inkommer om olika trådar.
Den här tråden får fem-tio rapporter varje gång den spårar ur.
Övriga verkar få noll, för jag har då inte sett just några rapporter om urspårade trådar på sistone.
Det tror jag säkert. Men vad jag menade med trådars olika känslighet var t ex att jag är helt övertygad om att de som anser sig vara trådens stammisar rapporterar väldigt ofta så snart tråden inte handlar om exakt vad de anser att den borde handlar om.
Alla trådar verkar inte lika känsliga på den punkten. Ibland, när folk skriver typ "Inte klokt att den här tråden får fortsätta utan moderering" så svarar ni ju "vi har inte fått några rapporter om den".
Man läser ju av den andre, så vill en inte kramas så blir det ingen kram.
Men att en som är på en nätdejting, där huvudsyftet är att skapa ett "seriöst förhållande" inte ens vill vidröra den andra parten under flera timmar såg jag som åtminstone ögonbrynshöjande. Det har jag inte varit med om förut.
Knullbarheten blir rätt fort noll om beröring inte får finnas.
Haha
Ibland när jag läser här så känns det mer som rekrytering och anställningsintervju än dejtande. Men professionell dejting är naturligtvis svaret![]()
Mr Dejt frågade igår om jag hade kik. Sa nej. Han bad mig skaffa det. Fick en irritationskänsla av den önskan. Tycker det är nog med teknikdejtande som det är. Kommer inte att skaffa kik och bädda för mer av den varan!
Jag vill jättegärna göra min nätdejting så lik en rekryteringsprocess som möjligt! Alltså på allvar! Försökte be om lite tips när jag hoppade in i tråden men tyckte inte att jag fick så stort gensvar.![]()
Det finns inget självklart samband mellan önskan om en seriös relation och önskan om kroppskontakt på en dejt. Det kan tom vara tvärtom. En relation är multidimensionell.inte ens vill vidröra den andra parten under flera timmar
Vilket otroligt vidrigt uttryck. Vidrigt sätt att döma människor.Knullbarheten blir rätt fort noll
Javisst. Tyvärr är det ett uttryck som används relativt friskt i den här tråden, och faktiskt har en betydelse.Vilket otroligt vidrigt uttryck. Vidrigt sätt att döma människor.
Jag antar att man gör en kravspecifikation, plockar in CV, läser dem noga, intervjuar de mest intressanta kandidaterna och sedan kanske fortsätter en intervjurunda till med bara ett par-tre stycken. Man låter också andra berörda i omgivningen träffa personen eftersom de kommer att ha mycket att göra med den i framtiden - typ ens BFF, syskon osv.
Man bör inte skriva kontrakt med någon för tidigt för då kanske man missar någon annan vars kvalitéer kräver lite djupare research.
Det enda som avviker från vanlig rekrytering är väl att det kan vara svårt att få tillförlitliga referenser. Gamla bittra ex vill man ju inte sitta och lyssna på.
När man bestämt sig ger man vederbörande sex månaders provanställning - med möjlighet till förlängning om hen gör en bra arbetsprestation.
Jag förstår inte vad som skulle vara svårt?
![]()