Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Javisst. Tyvärr är det ett uttryck som används relativt friskt i den här tråden, och faktiskt har en betydelse.
Är det ett problem för dig, får du antingen sluta läsa denna tråd, eller argumentera varför det ska sluta användas.

Varför använder du uttrycket om du inte gillar det?

Och varför måste du svara snäsigt på hennes kommentar?

Nu funderar jag högt- har det inte gått lite långt om det är självklart att en första dejt måste innefatta kroppskontakt? Nu svarade ju många att det inte är självklart.
Man kanske vill ta det lugnt eller bara inte tycker kroppskontakt är självklart.
Det fanns en tråd här för en tid sedan som handlade om kroppslontakt och många sa att de inte var kramiga, i alla fall inte med främmande människor.

Javisst. Tyvärr är det ett uttryck som används relativt friskt i den här tråden, och faktiskt har en betydelse.
Är det ett problem för dig, får du antingen sluta läsa denna tråd, eller argumentera varför det ska sluta användas.

Jag tänker inte på om personen är knullbar utan jag tänker bara om jag vill träffa personen igen. Jag tänker alltså inte om jag vill ligga med personen utan om jag vill prata mer och umgås med honom.

Jag antar att man gör en kravspecifikation, plockar in CV, läser dem noga, intervjuar de mest intressanta kandidaterna och sedan kanske fortsätter en intervjurunda till med bara ett par-tre stycken. Man låter också andra berörda i omgivningen träffa personen eftersom de kommer att ha mycket att göra med den i framtiden - typ ens BFF, syskon osv.

Man bör inte skriva kontrakt med någon för tidigt för då kanske man missar någon annan vars kvalitéer kräver lite djupare research.

Det enda som avviker från vanlig rekrytering är väl att det kan vara svårt att få tillförlitliga referenser. Gamla bittra ex vill man ju inte sitta och lyssna på.

När man bestämt sig ger man vederbörande sex månaders provanställning - med möjlighet till förlängning om hen gör en bra arbetsprestation.

Jag förstår inte vad som skulle vara svårt?

;)
Jag tycker att en av de där personlighetstesterna rekryteringsföretagen kör med skulle vara på sin plats med.

Assåeh... Det var ganska precis så jag tänkte mig att det skulle kunna gå till. :o

Det jag funderade över var mera vad en lämplig kravspecifikation bör innehålla, vilka meriter man bör fokusera på och vad man inte bör missa när man väljer frågor till intervjun. Och sånt. På allvar.

De här frågorna kan du sno från ESTA. Mycket viktiga att ställa.

2vxg482.jpg

Varför använder du uttrycket om du inte gillar det?

Och varför måste du svara snäsigt på hennes kommentar?
Jag gillar det jättemycket som det används här.
Och jag förstår hur det ser ut, om man lyfter det ur sitt sammanhang.

Vad gäller snäsigheten så är det väl så, att genom dig själv försöker du lära känna andra.

Jag kan tycka att knullbar och seriös relation passar väldigt dåligt ihop i samma mening.

Knullbar/inte knullbar är för mig uttryck man använder om man är ute efter att just knulla som ordet säger.

Är man ute efter en seriös relation tycker inte jag att man tänker på personen som knullbar/icke knullbar.

Jag kan tycka att knullbar och seriös relation passar väldigt dåligt ihop i samma mening.

Knullbar/inte knullbar är för mig uttryck man använder om man är ute efter att just knulla som ordet säger.

Är man ute efter en seriös relation tycker inte jag att man tänker på personen som knullbar/icke knullbar.

Precis... Jag måste bli nyfiken på personen. Den attraktionen måste finnas, mitt intresse måste växa.

Fast där har du missat nått.

Det förväntas oftast att tjejerna förutom att vara kuttersmycken även rattar bilen, så killen kan supa sig askalasdyngrak med sina polare i baksätet.
Fast detta gör det ju ändå värre! När mannen är nykter åker tjejen med och när han vill supa förväntas hon vara fyllechaffis?
Unken kvinnosyn! Detta gör iaf mig ännu mer negativ till jänkar-hobbyn. Miljösvineri med mansgrisig kvinnosyn. :yuck:

Ok.
Jag förstår nu att det är norm med noll fysisk kontakt på förstadejter, även om de försigår över två timmar.
Jag känner mig helt bortgjord. Jag har dejtat mellan 10 och 15 kvinnor, och ännu inte stött på denna norm. Förrän nu då.
Så fel vi alla har haft.
Nu är jag nyfiken. :p
Vem ska ta initiativet? Vilka signaler har dom sänt ut som gjort att du tyckt det var ok att tex hålla handen?
Har du en smal bro du testar dom på där du går över först och sen håller fram din hand och om dom då fattar den så är nästa moment att se om dom håller kvar taget. :confused:
Efter hundbadet så kanske hon inte var så kramgo heller.:D
Herregu vad jag skulle vilja sett hunden, jag hade nog kiknat av skratt.

@Jeffery Du använder det ofta, gärna med kursiv text. Det tydliggör verkligen hur du är som människa, din syn på de kvinnor du dejtar och på relationer.

Jag har för mig att uttrycket användes (för minst två stängda trådar sedan) som motsvarighet till fysisk attraktivitet/kemi etc.

Och för mig är det superviktigt att personen jag tänker mig en framtid med är knullbar. Känns ganska tråkigt annars.

För mig är knullbarhet ett oförhandlingsbart kriterium, men absolut inte det enda. Jag måste attraheras av personen även på det planet, annars spelar det tyvärr ingen roll hur trevligt man har det i övrigt. Det är ju inte bara en bästa vän jag är ute efter.

Det känns som det är väldigt olika från person till person huruvida attraktionen behöver finnas/märkas av direkt. Vissa behöver den på en gång, för andra kommer den i takt med att de lär känna personen.
För den där attraktion växer fram förstår jag att uttrycket knullbar låter hemskt. För min egen del behöver jag känna att det finns någon attraktion redan från början, att personen känns knullbar helt enkelt, hur illa det än må låta.

För mig är knullbarhet ett oförhandlingsbart kriterium, men absolut inte det enda. Jag måste attraheras av personen även på det planet, annars spelar det tyvärr ingen roll hur trevligt man har det i övrigt. Det är ju inte bara en bästa vän jag är ute efter.

Och för mig är det superviktigt att personen jag tänker mig en framtid med är knullbar. Känns ganska tråkigt annars.

Jag har för mig att uttrycket användes (för minst två stängda trådar sedan) som motsvarighet till fysisk attraktivitet/kemi etc.

Fast för mig är inte knullbarhet och attraktion riktigt samma sak. För för mig är verkligen knullbar ett uttryck som används om en ytlig/fysisk relation. Att jag inte ser på en dejt som knullbar innebär inte att det inte finns någon form av attraktion. Attraktion och intresse kan finnas även om jag inte vill ha honom i säng direkt.

Attraktion håller jag definitivt med om att det måste finnas, men det finns det ju allt som oftast om dejten fortskrider längre tid än planerat eller man ses igen.

Jag vill absolut ha en attraktion eller att jag är nyfiken på personen dvs att jag vill träffa personen mer. För mig kan också attraktion växa fram.
Däremot tänker jag nog inte på det som knullbar dvs jag tänker inte att jag vid första dejten måste känna att denna man vill jag ligga med. Om jag är attraherad brukar det ordna sig ändå sen.
Däremot som sagt att jag behöver en nyfikenhet på personen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
625
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
2
Svar
20
· Visningar
1 627
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 595
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 789
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka