Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
vinthundsformad? Kompakt förstod jag men vinthund? Är det en smalare variant som typ är bra att springa? :laugh:

Ja, smal utan att vara pinnformad, kanske? Jag vet inte riktigt om han är bra på att springa men kroppstypen skulle nog passa för det i alla fall. Eller typ höjdhopp/tresteg, men jag vet inte vad det skulle innebära i hundtyp.

Åh, TUSEN TACK för morgonens skrattattack så jag sprutlackerade hela köksbordet med kaffe!! :laugh:

Sorry. :o Tur att du missade datorn i alla fall!

Default är väl att man öppnar varje dejt med en vänskaplig kram?
Men jag tvingar inte på någon en kram, som inte vill det.

Okej, ja det känns i alla fall naturligt för mig. :) Det uppskattas nog att du inte pressar någon till oönskad kroppskontakt! Uppfattade inte att det var det som hade hänt i det här fallet, bara.

Som nybliven singel funderar jag på om nätdejting kan vara något för mig. Verkar ju vara ett praktiskt sätt för en som jobbar mkt och bor lite off the beaten track. Jag har följt tråden ett tag men blir ju helt nervös emellanåt över vilka, ska vi säga, annorlunda svar ni verkar få på era dejtingsidor inbland.

Så min fråga är egentligen funkar dejtingsidor? Finns det någon sida som är seriösare än andra? Och ska sanningen fram - vågar jag? (Fråga mig inte varför jag sitter o är lite feg, det känns väl bara lite nytt och publikt på något sätt antar jag. Utanför min comfortzone).
Om det jag hört från olika håll, inklusive ELITsinglar, så är ingen mer seriösare än andra.
Happy Pancake är såvitt jag förstår den enda man kan vara gratis på och ändå prata med folk. Den ser jag - från min sida - som lika seriös som den andra (Mötesplatsen) jag är på.

Det är nyttigt att ibland lämna sin comfort zone. Gör man inte det, cementerar man sitt liv som det ser ut nu.

Jag ogillar att kramas med relativt okända människor, så ingen kram till att börja med för min del. :)
Man läser ju av den andre, så vill en inte kramas så blir det ingen kram.
Men att en som är på en nätdejting, där huvudsyftet är att skapa ett "seriöst förhållande" inte ens vill vidröra den andra parten under flera timmar såg jag som åtminstone ögonbrynshöjande. Det har jag inte varit med om förut.
Knullbarheten blir rätt fort noll om beröring inte får finnas.

Men att en som är på en nätdejting, där huvudsyftet är att skapa ett "seriöst förhållande" inte ens vill vidröra den andra parten under flera timmar såg jag som åtminstone ögonbrynshöjande. Det har jag inte varit med om förut.

Jag håller inte helt med där. Jag tror det beror på hur man är som person. Vissa kanske inte är så kramiga och gillar att ta på den andra personen. Den personen kanske signalerar på andra sätt att den är intresserad.

Fast huvudsyftet är väl ändå att träffa en människa man aldrig träffat förut och börja lära känna denne. Jag ser inte minsta konstighet i att vissa människor inte vill ha någon intimare fysisk kontakt vid en första träff.

Så bara för att man är ute efter något seriöst så måste det ske kroppsberöring första dejten?

Jag tycker snarare att ju mindre kroppsberöring i början desto mer seriöst. Visst kan det klicka så bra att det blir både kramar och pussar/hångel första dejten.
Men ingen beröring alls betyder inte per automatik att det är kört, iallafall inte för min del. Jag älskar närhet, men är väldigt reserverad mot nytt folk och jag tänker att det finns säkert fler som jag.

Plus att man kanske inte vågar för man inte vet vart man har den andre.

@Jeffery

Fast huvudsyftet är väl ändå att träffa en människa man aldrig träffat förut och börja lära känna denne. Jag ser inte minsta konstighet i att vissa människor inte vill ha någon intimare fysisk kontakt vid en första träff.
Att ta i hand = intimare fysisk kontakt..?

Jag börjar känna att ni gör era egna tolkningar av vad jag skriver nu.

Jag är inte så beröringsbenägen, efter en någorlunda lyckad dejt så blir det nog en avslutningskram och troligen ingen annan typ av beröring. En dejt där jag inte känner något alls blir ingen beröring alls. Jag har däremot inga problem med närhet och beröring när jag väl bestämt mig för att det är den här personen jag vill ha, något sådant brukar det dock ta ett par dejter att komma fram till. Men nu är vi ju åter på frågan om huruvida man känner attraktion vid första mötet eller ej.

Ta i hand är lite "rekrytering/arbete" för mig, det är oftast inte så jag hälsar på nya människor i mitt privatliv. Ta i hand/skaka hand är något jag gör på jobbet eller annars när jag vill vara "proffessionell".

Men det du skrev var att;

under flera timmar - låter ju som ngt mer än bara ta i hand enligt mig. Ta i hand gör man väl första minuten.

Sen är inte ta i hand en självklarhet för alla. vissa kanske tycker det är för formellt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
628
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
2
Svar
20
· Visningar
1 648
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 790
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka