Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Knullbar behöver ju inte vara den enda egenskapen en dejt har. Men, om den finns, bland andra positiva egenskaper är väl det bra? Jag skulle inte vilja ha en seriös relation med någon som inte gjorde mig kåt.

Fast jag tror fortfarande människor fungerar väldigt olika när det gäller hur lång tid och hur mycket man behöver lära sig om personen innan man kan bestämma det. Till exempel kanske man inte kan bilda sig den uppfattningen efter 1 eller 2 träffar. Man skulle kunna misstänka att de personer som vill bestämma det redan när man ser personen på långt håll vid första träffen, gör det onödigt svårt för sig att hitta ett seriöst förhållande. Eller så känner de sig själva så väl att det är helt rätt. Min poäng är att olika människor fungerar olika.

Varaktigt? Att man intresserar sig för hela personen inte bara sexet? Behöver man djupare definitioner?
För mig är allt som enbart bygger på sex oseriöst. Det innebär inte att kk etc inte har existensberättigande. I vissa faser av livet passar det perfekt kanske om man inte vill ha en djupare relation.
Men en seriös relation innefattar ett personligt intresse för den andre personen.
Tror du att det är vanligt att man i "oseriösa" relationer bara betraktar den andre som en kropp? Självklart är man på något vis intresserad av personen, det är ju den man har sex med!

Jag är skeptisk till den där oseriös/seriös-kategoriseringen. Det blir en konstig värdebedömning tycker jag. Dessutom är de väldigt svåra att definiera. Men jag använder den själv för att signalera till andra att jag inte är intresserad av monogam tvåsamhet. :o

Jag tycker att det är ett rätt belastat uttryck och skulle inte använda just det om jag ville prata om sexuell attraktion. Det bör vara en direktöversättning av fuckable och jag skulle kunna sätta min internetuppkoppling på att ordet ursprungligen var något som finniga tonårskillar i grupp använde när de diskuterade klassens tjejer.
Men då kanske vi ska "återerövra" ordet? Ta ifrån det från tonårskillarna?

För mig är en knullbar person, någon som jag kan tänka mig tillåta att röra vid min kropp, utan att jag måste stålsätta mig eller få kväljningar :crazy:. (Då skulle jag iofs inte tillåta det heller...) Någon som jag själv kan tänka mig att röra vid, hela kroppen...

Vi tar en repetition:

___

Tråden kan komma att kastas om sandlådenivån kvarstår.

Är du osäker på om du bidrar till sandlådan?

Om du pratar om andra användare, om du pikar andra användare, så ja, då ingår du i sandlådan.

Om du pratar om ämnet dejting och din egen upplevelse av ämnet dejting, samt biämnena därikring, så antagligen inte.

/moderatorn

____

Jag tycker det behövs en repetition här som är väl synlig och lite extra tydlig. -->

Tråden kan komma att kastas om sandlådenivån kvarstår.

Är du osäker på om du bidrar till sandlådan?

Om du pratar om andra användare, om du pikar andra användare, så ja, då ingår du i sandlådan.

Om du pratar om ämnet dejting och din egen upplevelse av ämnet dejting, samt biämnena därikring, så antagligen inte.

/moderatorn

Jag tycker att det är ett rätt belastat uttryck och skulle inte använda just det om jag ville prata om sexuell attraktion. Det bör vara en direktöversättning av fuckable och jag skulle kunna sätta min internetuppkoppling på att ordet ursprungligen var något som finniga tonårskillar i grupp använde när de diskuterade klassens tjejer.
Jag tycker inte att det är värre eller annorlunda än att konstatera att någon är het. (Vill dessutom minnas att vi tonårstjejer var inte så finkänsliga vi heller när det begav sig.)

Jag vet med mig att jag kan vara väldigt sexuellt grisig. Men jag tycker inte att just knullbar-grejen är grisig alls.

Man skulle kunna misstänka att de personer som vill bestämma det redan när man ser personen på långt håll vid första träffen, gör det onödigt svårt för sig att hitta ett seriöst förhållande.
För mig är det självklart rörligt! Attraktion och kåthet är inte beständiga känslor.

Jag tycker inte att det är värre eller annorlunda än att konstatera att någon är het. (Vill dessutom minnas att vi tonårstjejer var inte så finkänsliga vi heller när det begav sig.)

Jag vet med mig att jag kan vara väldigt sexuellt grisig. Men jag tycker inte att just knullbar-grejen är grisig alls.
What she said.

Med tillägg att det var länge sedan, mycket länge sedan jag sa upp min prenumeration på "moralkakemagasinet" och jag skulle vilja säga att jag gör bedömningen knullbarhet på de flesta människor jag möter. Gör inte alla det?

@mandalaki MILF tycker jag är problematiskt eftersom det berör rollen som mamma. Dels för att mammarollen är problematisk i sig och allra mest för att jag tycker att det är osmakligt att koppla ihop det med sex. Att det kommer från porr bryr jag mig inte om. Finns många begrepp som gör det som jag inte ser några problem med.

@mandalaki MILF tycker jag är problematiskt eftersom det berör rollen som mamma. Dels för att mammarollen är problematisk i sig och allra mest för att jag tycker att det är osmakligt att koppla ihop det med sex. Att det kommer från porr bryr jag mig inte om. Finns många begrepp som gör det som jag inte ser några problem med.
Ja, naturligtvis håller jag med dig om mammakopplingen.

Fan, nu kom jag att tänka på @Mia_R igen. MILFBMFK. Moter I'd like to fuck bland mina flyttkartonger :D

Människans hantering av språklig ekonomi gör att "sexuellt attraktiv" har lägre genomslagskraft än "knullbar".
För att spara på ansträngningen väljer de flesta talare ord och uttryck som är lättare att säga. Särskilt om man anser att de är synonyma.

Jag förklarade ju bara hur JAG säger? :confused: Och då får jag väl avgöra själv vilka ord jag anser att min språkbudget rymmer.

What she said.

Med tillägg att det var länge sedan, mycket länge sedan jag sa upp min prenumeration på "moralkakemagasinet" och jag skulle vilja säga att jag gör bedömningen knullbarhet på de flesta människor jag möter. Gör inte alla det?

Håller med dig fullständigt vad gäller Moralkakemagasinet, live and let live tycker jag. Knulla, älska, bli kåt, attraherad sexuellt. MÅSTE alla använda samma ord?

Men angående att bedöma knullbarhet på alla man möter. Nej jag gör inte det, inte nu och inte förr.
Visste faktiskt inte förrän för några år sedan att det sågs som "normalt". Jag kan tex se en mycket vacker person och inte tänka en tanke på sex, bara objektivt tänka vacker.
Jovisst jag tickar på vissa fysiska företeelser, ett visst utseende på armar, häck o händer/armar - men för att få till en bedömning måste det läggas till intellektuell stimulans.

Vad är era top 3 tips att unvika på dejter som ni sätt för många gånger? =)
1. TYDLIGT förklara att jag inte är intresserad av att ha ett kärleksförhållande med personen. Möjligen ett vänskapsförhållande.
2. Sluta besvara meddelanden från personen.
3. Blockera personen från kontakt via telefon, mejl, sociala medier etc.
(4. Om personen stalkar mig IRL ber jag den avbryta det. Fungerar inte det gör jag en polisanmälan.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
625
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
Svar
18
· Visningar
1 429
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 782
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka