Moralkakan from thé darkside: är kläderna bara "på väg att ryka" så är det småhångel och inget annat!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Moralkakan from thé darkside: är kläderna bara "på väg att ryka" så är det småhångel och inget annat!![]()
Du skrev att du aldrig tänker på en dejt på det viset ("vill jag ligga?"). Men om du har sex med dejten så borde du väl tänka så vid någon punkt?
@stjarnhimmel ok du menar bara första dejten, det låter mer rimligt.
Jag blev förbluffad över tanken på att (som jag först tolkade det) aldrig reflektera över om man vill ligga - med en person man har sex med.Men vad är du ute efter?Om man har sex med dejten så har man väl någonstans på vägen till sexet bestämt sig för att man vill ligga med hen. Det verkar ju inte riktigt konstruktivt att fatta beslutet i den frågan först nästa dag eller nåt.
![]()
Jag blev förbluffad över tanken på att (som jag först tolkade det) aldrig reflektera över om man vill ligga - med en person man har sex med.
@stjarnhimmel det var nog det att du skrev "aldrig". Jag läste kanske slarvigt?
Ja det var det jag tyckte!Men har man sex med någon måste man väl först bestämma sig för om man vill ligga med hen eller inte?
@Trani
Kan vi inte försöka fixa till en försköning och betydelseglidning av ordet, innan advent, också?När ordet knullbar är genomtröskat framemot jul så föreslår jag att vi övergår till en grundlig analys av ordet och.
Kan vi inte försöka fixa till en försköning och betydelseglidning av ordet, innan advent, också?
Man kanske använder eufemismer?Och att man inte tänker knullbar om dejter innebär inte per automatik att man inte vill ha sex.
@Pepson2
Yes! En ordtråd!Den här tråden är stängd innan advent om man får göra nåt slags estimat på antal inlägg framöver. Så det blir en separat tråd om de orden, helt avskiljd från de mycket fokuserade dejtingtrådarna.
Redan då? Ja, hoppas kan man ju alltidKan vi inte försöka fixa till en försköning och betydelseglidning av ordet, innan advent, också?
Vad har ni gjort på den första dejten?Är det OK om man stör den i och för sig väldigt intressanta orddiskussionen med en dejtingfråga?
Är det någon som har något bra förslag på aktivitet för en andradejt? Man får ju lite prestationsångest när man läser om Voffs andradejt med Mr Ny.
Och nu tillbaka till orddiskussionen. Jag var tveksam till ordet knullbar när det dök upp här eftersom jag tyckte att det lät lite rått, men jag har accepterat det och tycker att det på ett adekvat sätt beskriver den känsla som behöver finnas.
Vad har ni gjort på den första dejten?
Äta mat? Lunch, middag?Druckit kaffe på café, promenerat och pratat.