Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äta mat? Lunch, middag?

Jag har också funderat på det och det lutar nog åt något sådant, men jag funderar på om man borde göra någon mer fysiskt eller något som kräver lite koncentration så att man fokuserar mindre på dejtandet vilket borde leda till att man uppträder lite mer naturligt eller vad man ska kalla det?

@hestmannen

De trevligaste dejterna jag varit på har innehållit bla besök på museum, drinkar och middag på en cool restaurang, långpromenad i fint område (medtaget fika såklart!), fotoutställning, bio och spel i arkad, afternoon tea/besök på specifikt muffinscafé mm mm. Allt beroende på våra gemensamma intressen :).

Jag har också funderat på det och det lutar nog åt något sådant, men jag funderar på om man borde göra någon mer fysiskt eller något som kräver lite koncentration så att man fokuserar mindre på dejtandet vilket borde leda till att man uppträder lite mer naturligt eller vad man ska kalla det?

Jag tror att du har rätt. Att sitta mitt emot varandra och inte ha så mycket att välja på förutom ögonkontakt eller att stirra på maten är eh... något som kanske bäst sparas till senare. För min del hade det gärna fått bli en repris på promenaden, men jag förstår om det känns fantasilöst. Gillar listan @niphredil gjorde!

@hestmannen

De trevligaste dejterna jag varit på har innehållit bla besök på museum, drinkar och middag på en cool restaurang, långpromenad i fint område (medtaget fika såklart!), fotoutställning, bio och spel i arkad, afternoon tea/besök på specifikt muffinscafé mm mm. Allt beroende på våra gemensamma intressen :).
Herrejösses vad uppstyrt (och trevligt!). Min standard är pub-öl. Då sållar man snyggt bort de som inte gillar öl och pubar. :up:

@hestmannen

Trodde först du hade gjort allt på samma dejt heh

I övrigt vara aktiv. Kanske något utmanande? Gokart? Geohashing? Geocaching? Lazerdome/game, paintball? =)

Angående knullbarhet, så pratade jag så här om det den 5:e juli, i en numera låst dejtingtråd - så det går därför inte att länka.
Men detta fick jag 12 gillanden på, och inga upprörda kommentarer om vidrigheter och liknande.
Så jag väljer att tolka det som jag är mer rätt än fel ute.

--------------------------
Jag tror att det här absolut första mötet mellan två människor är mycket mycket viktigare än vad vi tror. Och det är ingenting vi kan göra åt i förväg, vad utfallet nu ska bli. Utan det är kemi och hormoner och kroppsspråk och feromer och fan och hans moster, som vi idag som den Moderna Skrivbordsmänniska vi är har absolut noll koll på.
Jag känner det som att jag passar ihop med kvinna A, men inte alls med kvinna B. Kvinna C kan vara lite mitt emellan, där kanske det går att bygga någonting.
Någon pratade tidigare om knullbar. Ett bra begrepp - kan jag tänka mig att gå till sängs med den människan? Essentiellt i vilket förhållande som helst. Och det vet man inte förrän man träffats.
Förhållandet av typerna A, B och C varierar garanterat hos alla människor, både i tid och till individ. Alkohol och kalas gör säkert så att typen A ökar, stress och för mycket jobb att samma typ minskar.

I verkliga livet, när man träffar människor på jobb, bland andras vänner, i kassakön på ICA, på hundpromenaden registeras alla potentiella partners i en bakgrundsprocess i knullbar-registret långt nere där lillhjärna blir till ryggmärg - utan att vi så ofta lägger märke till det.
Det är väl bara när bakgrundsprocessen tar överhanden, nitar systemet och skriker JACKPOT!!!!! så det ekar mellan hjärnhalvorna som vi lägger märke till den.
Så när vi väl bestämmer oss för att dejta någon vi redan scannat av IRL, då gör vi ju det inte med herr Andersson, som vi konstaterat icke knullbar redan i ICA-kön där han alltid vill tränga sig före, eller likaså icke knullbare fru Göterström som vi slåss med om luddet i tvättstugetorktumlaren med - utan vi väljer ju de vi redan känner åtminstone en liten form av attraktion till.
Därför blir det parbildning lite här och där i verkliga livet, om man faktiskt träffar en del människor - potentiella partners - nu som då.

Men vad gäller nätdejtingen då startar vi tidigare i urvalsprocessen.
Först ser vi en bild på det tilltänkta offret. 99% rejektas omedelbart, 1% kvarstår.
Sedan läser vi deras profiler. 90% rejektas omedelbart, 1o% kvarstår.
Sedan skriver vi ett mess. 50%svarar inte. 24% visar sig direkt vara idioter. 1% visar sig vara idiot och skickar en bild på sitt kön. 25% kvarstår.
Efter fem mess har 60% av kvarvarande redan tröttnat, och slutat att svara. Eller så har jag/du gjort det.
Kvarstår gör en handfull människor, som sållat bort en massa andra människor - och tror att de genomfört en urvalsprocess av nåt slag.

Men de har de ju inte. För de vet fortfarande inte hur knullbar den andre är.
Så träffas de, och i 90-99% av fallen uppstår inget pirr hos båda parter, dvs knullbarheten är inte tillräckligt god så att båda vill fortsätta träffas.

Därför tror jag att man upplever nätdejting som värdelös.
När det egentligen handlar om att träffa så många som möjligt, för att träffa rätt så fort som möjligt.

Herrejösses vad uppstyrt (och trevligt!). Min standard är pub-öl. Då sållar man snyggt bort de som inte gillar öl och pubar. :up:
Inte uppstyrt alls faktiskt. Man går på dejt, man pratar, det visar sig att båda gillar museum av speciell typ, man får ett sms "du, på tisdag är det Y på X, vill du gå?" et voila; dejt där man går på museum. Exempelvis då.

Jag har aldrig varit på nån särskild uppstyrd dejt faktiskt, jag har gått på många drinkar/middagsdejter som sedan följts av lite allt möjligt; bio, arkad, museum, utställning etc etc etc. Fullkomligt okomplicerat.

@hestmannen Jag skulle lätt kunna gå på en minigolfsdejt! Men det är väl en smaksak mest antar jag.

@Jeffery Du använder det ofta, gärna med kursiv text. Det tydliggör verkligen hur du är som människa, din syn på de kvinnor du dejtar och på relationer.
Kan du förklara vad du menar här?
Hur kan du veta vilken typ av människa, hur min syn på de kvinnor jag dejtar och på olika relationer genom hur jag kursiverar.

Jag är också intresserad av vad du kommit fram till i de tre ämnena.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
622
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
Svar
18
· Visningar
1 418
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 774
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka