Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Trani Alltså det var ju andradejter hestmannen talade om. Alltså gav jag exempel jag gjort på just såna :)

För min del vill jag ju gärna se också att killen är av typen som läser om vad som händer, har intressen, vill göra grejer. Skulle det kännas uppstyrt och bökigt att göra något annat än att gå på puben och dricka öl skulle jag vilja dra mig ur rätt snabbt faktiskt.

@Trani Alltså det var ju andradejter hestmannen talade om. Alltså gav jag exempel jag gjort på just såna :)
Jag är nog lite ovan (och ovillig) att dejta på det sättet. Sådär storstadshurtigt sex and the city-dejtande. Dejter brukar som sagt sträcka sig till "vill du träffas och ta en bärs?".

T ex när jag träffade min nuvarande partner så hängde vi först i sällskap på en pub vid ett par tillfällen. Sedan frågade jag om han ville hänga med mig hem (vi hade faktiskt inte sex! :eek:). Vi trivdes tillsammans så vi liksom bara fortsatte hänga hemma hos varandra. Avslappnade grejer som att kolla på serier, lyssna på musik och sådant man gör hemma med polare. Och knulla.

Känner att det är upplagt för en grundlig analys av begreppet "dejt" nu! :D

@Trani Vet inte riktigt vad du menar med det faktiskt, jag umgås med dejter som jag gör med vänner. Hänger på pubar över "en bärs" gör jag sällan, vare sig med vänner eller dejter.

Jag är mig själv när jag är på dejt helt enkelt och vill ju ha trevligt liksom. Ölhak är inte riktigt min grej och chansen att jag skulle föreslå det är väldigt liten, oavsett vem jag ska umgås med.

@niphredil jag går på museum, konstutställningar, teater och dylikt. Men sällan första eller andra gången jag träffar en person. I så fall i ett större sällskap (med mina eller dejtens vänner). Jag har bara lite svårt för det här med två personer som ska träffas och gå på Dejt.

Jag känner nu att jag har svårt att uttrycka mig kring det (skillnaden mellan häng och dejt). Men det hänger ihop med mina negativa associationer till tvåsamhet.

För att illustrera: jag och partnern har häng tillsammans i flera år. Varje gång vi gör något ute på tu man hand (äter middag, går på utställning) så trams-fnissar och skämtar jag om den knäppa känslan i att vi är på Romantisk Dejt. Bara för att vi är två personer som är kära i varandra och gör en grej bara vi två.

Är det OK om man stör den i och för sig väldigt intressanta orddiskussionen med en dejtingfråga? :)

Är det någon som har något bra förslag på aktivitet för en andradejt? Man får ju lite prestationsångest när man läser om Voffs andradejt med Mr Ny. :)

Och nu tillbaka till orddiskussionen. Jag var tveksam till ordet knullbar när det dök upp här eftersom jag tyckte att det lät lite rått, men jag har accepterat det och tycker att det på ett adekvat sätt beskriver den känsla som behöver finnas.

Lid bara liiiid i din ångest:devil: ;)
Egentligen spelade det ju ingen roll att upplägget var så bra för hade han varit "fel" så hade det ju blivit outhärdligt att sitta i en stuga med honom till nästa dag. TUR att inget gick snett efter att jag drack vinet!!! :nailbiting:

Minigolf tyckte jag lät som en charmig och lättsam syssla att pyssla med under en dejt. Kan lätt följas upp efteråt med en fika/öl om man känner att man vill fortsätta dejten :)

@Trani Diskussionen gällde som sagt andradejt så jag svarade på det. Resten har du definitivt lagt mer tankemöda på än jag har, jag har bara dejtat för att jag tyckt att det är kul och gjort vad jag känt för just då.

Min tanke är att så länge man gör som man själv vill så blir det bra. Att man ska vara sig själv helt enkelt.

Jag har också funderat på det och det lutar nog åt något sådant, men jag funderar på om man borde göra någon mer fysiskt eller något som kräver lite koncentration så att man fokuserar mindre på dejtandet vilket borde leda till att man uppträder lite mer naturligt eller vad man ska kalla det?

Teambuilding!!!!

Jag skojar bara. :grin:

Minigolf är en sån där härlig aktivitet som lockar fram mina allra sämsta sidor. :cautious:

Teambuilding!!!!

Jag skojar bara. :grin:

Minigolf är en sån där härlig aktivitet som lockar fram mina allra sämsta sidor. :cautious:
Det är helt klart mitt spår. Om man letar efter partner så borde det fan nästan vara en team building aktivitet! =) Lite som jag skrev tidigare.

Det är helt klart mitt spår. Om man letar efter partner så borde det fan nästan vara en team building aktivitet! =) Lite som jag skrev tidigare.
Jag skulle aldrig orka försöka bli ihop med någon där det går så trögt att det krävs team building activities. Aldrig. Man måste ju tack och lov inte ha en partner. Det är oftast svårare att undvika att ha arbetskamrater om livet ska funka.

Jag lyckas aldrig kombinera det med att de ska funka i övriga samanhang. Jag vill ha ALLT.....girig som jag är :arghh:

Ja, det är ju det som är felet med de här jäkla idéerna om hur våra relationer bör se ut, som vi lever med. Det är inte du som är girig. Det är hela relationsmönstret som är för stelbent. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
621
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
Svar
18
· Visningar
1 416
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 773
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX