Visst är det gräsligt?"Vitkiss"??!!
*garvar sönder*
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst är det gräsligt?"Vitkiss"??!!
*garvar sönder*
Nej hu! Då tänker jag bara på vitkiss, vuxenmys och vad det nu var de kallade det på Familjeliv, bebisverkstad?
Säger bara en sak; myspinne.Precis! Kan det bli mer oskyldigt!?
Äntligen börjar vi arbeta bort det grova språket här. Myskvist, kanske är ännu mer avväpnande?Säger bara en sak; myspinne.
Jag å andra sidan har stora krav på att jag ska kunna knulla med den personen för att jag alls ska vara attraherad.Däremot tänker jag nog inte på det som knullbar dvs jag tänker inte att jag vid första dejten måste känna att denna man vill jag ligga med. Om jag är attraherad brukar det ordna sig ändå sen.
Däremot som sagt att jag behöver en nyfikenhet på personen.
Fast ska man behöva kräkas lite i munnen varje gång man skriver eller läser det? Räckte det inte smaken av spya jag fick av min "son" och hans flyttkartonger?Äntligen börjar vi arbeta bort det grova språket här. Myskvist, kanske är ännu mer avväpnande?
Räckte det inte smaken av spya jag fick av min "son" och hans flyttkartonger?
Jag tycker egentligen att uttrycket "sexuellt möjlig" är mycket bättre än knullbar. Mycket roligare att säga.Fast ska man behöva kräkas lite i munnen varje gång man skriver eller läser det? Räckte det inte smaken av spya jag fick av min "son" och hans flyttkartonger?
Du får tipsa dem, du kanske får tipspengar? I så fall vill jag ha 50%!Alltså, den där flyttlådefetischen. Jag bor granne med en porrbutik, och jag tycker ofta att de har rätt underliga saker i skyltfönstret. Saker som jag inte skulle komma på tanken hade med sex att göra, om jag inte såg dem i just det fönstret. Men några porrflyttlådor har jag aldrig sett dem skylta med.
Du får tipsa dem, du kanske får tipspengar? I så fall vill jag ha 50%!
Det roligaste jag sett på en porrtidnings kontaktsida var en man som gillade att ha på sig vadarbyxor OCH gasmask.Alltså, den där flyttlådefetischen. Jag bor granne med en porrbutik, och jag tycker ofta att de har rätt underliga saker i skyltfönstret. Saker som jag inte skulle komma på tanken hade med sex att göra, om jag inte såg dem i just det fönstret. Men några porrflyttlådor har jag aldrig sett dem skylta med.
Jag å andra sidan har stora krav på att jag ska kunna knulla med den personen för att jag alls ska vara attraherad.
Har en rätt usel inställning till min egen kropp och ska jag klara att ta av mig kläderna så får inte han vara alltför perfekt och alltför utanför min liga. Lite skavanker plus ett gäng av de fysiska attribut jag gör igång på.
Så knullbar - absolut. Annars är det inget jag ens funderar på.
(vilket gör att jag har svårt att sätta mig in i hur en normalkvinna med muffinsmage ens kan prata om att vilja hamna i säng med en perfekt kropp. Gah så äcklig jag skulle känna mig bredvid en vältränad sexpack)
Angående knullbarhet, så pratade jag så här om det den 5:e juli, i en numera låst dejtingtråd - så det går därför inte att länka.
Men detta fick jag 12 gillanden på, och inga upprörda kommentarer om vidrigheter och liknande.
Så jag väljer att tolka det som jag är mer rätt än fel ute.
--------------------------
Jag tror att det här absolut första mötet mellan två människor är mycket mycket viktigare än vad vi tror. Och det är ingenting vi kan göra åt i förväg, vad utfallet nu ska bli. Utan det är kemi och hormoner och kroppsspråk och feromer och fan och hans moster, som vi idag som den Moderna Skrivbordsmänniska vi är har absolut noll koll på.
Jag känner det som att jag passar ihop med kvinna A, men inte alls med kvinna B. Kvinna C kan vara lite mitt emellan, där kanske det går att bygga någonting.
Någon pratade tidigare om knullbar. Ett bra begrepp - kan jag tänka mig att gå till sängs med den människan? Essentiellt i vilket förhållande som helst. Och det vet man inte förrän man träffats.
Förhållandet av typerna A, B och C varierar garanterat hos alla människor, både i tid och till individ. Alkohol och kalas gör säkert så att typen A ökar, stress och för mycket jobb att samma typ minskar.
I verkliga livet, när man träffar människor på jobb, bland andras vänner, i kassakön på ICA, på hundpromenaden registeras alla potentiella partners i en bakgrundsprocess i knullbar-registret långt nere där lillhjärna blir till ryggmärg - utan att vi så ofta lägger märke till det.
Det är väl bara när bakgrundsprocessen tar överhanden, nitar systemet och skriker JACKPOT!!!!! så det ekar mellan hjärnhalvorna som vi lägger märke till den.
Så när vi väl bestämmer oss för att dejta någon vi redan scannat av IRL, då gör vi ju det inte med herr Andersson, som vi konstaterat icke knullbar redan i ICA-kön där han alltid vill tränga sig före, eller likaså icke knullbare fru Göterström som vi slåss med om luddet i tvättstugetorktumlaren med - utan vi väljer ju de vi redan känner åtminstone en liten form av attraktion till.
Därför blir det parbildning lite här och där i verkliga livet, om man faktiskt träffar en del människor - potentiella partners - nu som då.
Men vad gäller nätdejtingen då startar vi tidigare i urvalsprocessen.
Först ser vi en bild på det tilltänkta offret. 99% rejektas omedelbart, 1% kvarstår.
Sedan läser vi deras profiler. 90% rejektas omedelbart, 1o% kvarstår.
Sedan skriver vi ett mess. 50%svarar inte. 24% visar sig direkt vara idioter. 1% visar sig vara idiot och skickar en bild på sitt kön. 25% kvarstår.
Efter fem mess har 60% av kvarvarande redan tröttnat, och slutat att svara. Eller så har jag/du gjort det.
Kvarstår gör en handfull människor, som sållat bort en massa andra människor - och tror att de genomfört en urvalsprocess av nåt slag.
Men de har de ju inte. För de vet fortfarande inte hur knullbar den andre är.
Så träffas de, och i 90-99% av fallen uppstår inget pirr hos båda parter, dvs knullbarheten är inte tillräckligt god så att båda vill fortsätta träffas.
Därför tror jag att man upplever nätdejting som värdelös.
När det egentligen handlar om att träffa så många som möjligt, för att träffa rätt så fort som möjligt.
Jag har ingen vacker kropp. Varken i mina ögon eller andras.Jag blir lite ledsen av att läsa det här. Alltså hur det känns som att du ser ner på din kropp för att du skulle känna dig äcklig jämte ett sexpack etc. Och rent krasst, huruvida man själv blir attraherad av någon beror väl inte på hur en själv ser ut? Eller missförstår jag dig, hade du tänt på "en perfekt kropp" om du varit "perfekt" själv?
Om man tänder på vältränade personer gör man väl det oavsett om man själv är vältränad eller inte?
Haha fy fan vad stressigt.
Det handlar inte om rätt och fel; det handlar om olika sätt att uttrycka sig på. Verbal förmåga och den vokabulär man använder reflekterar vem man är som person. Jag tycker uttrycket är vidrigt, men vill du använda det så är det upp till dig. Det här tyckte jag också sa en hel del om dig:detta fick jag 12 gillanden på... jag väljer att tolka det som jag är mer rätt än fel ute.
a) träffa folk, så man kan känna av den ömsesidiga knullbarheten.
och
b) när man funnit en ömsesidig knullbarhet, kan man då tänka sig att leva med den människa man funnit, och dennes skavanker, fel och brister?