Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
En fråga till de många kvinnor här. Har ni registrerat olika beteenden och preferenser baserat på måncyklerna och har ni tänkt på de forskningsrönen om just hormonstörande preventivmedel? Har ju varit en del artiklar om det på sistone i populärmedia?

Ofta vet jag rätt tidigt om jag vill träffa personen igen. Ibland är det egentligen uppenbart redan innan.
Nu dejtar jag inte sen nästan ett år, singel sen ett halvår och ganska tillfreds - men jag har ju dejtat en del tidigare.

En snubbe som jag skrivit med i flera veckor på dejtingsidan (och på msn, ty detta var länge sedan) skulle jag ha en dejt med, en lunchdejt. Jag befann mig den dagen i Malmö och tyckte att där finns ju många ställen att äta en mysig dejtlunch på.
Men icke, snubben ville ses på ett jättestort köpcentrum i Malmös utkanter. Utanför McDonalds.
Och japp, där står han, ser hyfsat trevlig ut som på nätet. Men vad som inte framgår på nätet var hans exceptionellt vidriga andedräkt. Jag lovar, det var svårt att hälsningskramas socialt. Det luktade som om något halvstort djur kvavlat in i hans mun och sen dött.
Vi åt inte på McDonalds utan på en av ställets alla lunchhak - ni vet, ligger allihop runt ett inomhustorg? Jag satt lätt bortvänd och försökte andas genom munnen.
Han vet att jag älskar The Ark och sjunger därför "The worrying kind" för mig. Visserligen med fel text, fel melodi och en rejäl dos noshörningsfällande utandningsluft men han ville ju ... öh ... göra mig glad....
Innan jag ätit färdigt tar han fram en flergångstandpetare av plast och börjar peta tänderna. Tar ut varje fynd, tittar på det och äter det igen.
Och inte hade de kaffe heller.

Han tyckte sen att det var tråkigt av mig att inte vilja träffa honom fler gånger, för man kan ju behöva mer än en dejt innan man vet vad man tycker....? Tjatade väldeliga tills jag sa exakt varför; att tjat inte är attraktivt och att han borde kontakta sin tandläkare för hans andedräkt var vedervärdig.

Tja, sen blev jag blockad utan kommentar.

Meeen...var du inte liiiite kräsen där? Han lät ju som en oslipad diamant bara ;)

Men hörni, vart tusan nätdejtar man? Jag har inte en aning då jag aldrig har testat det men man kanske skulle ge det ett försök. Ingen betalsida dock..

Enda totala gratissidan är Happy panncake tror jag. Personlen gillade jag Mötesplatsen för deras sida var bra gjord. Men i slutändan är det ju utbudet det kommer ann på. Man kan vara gratis på MP också, men då bara skriva med speciella vip-medlemmar som löst ett dyrare medlemskap. Dock kan man läs allas profiler och skrolla runt som gratis.

Det var precis det han tyckte själv.

Redan restaurangvalet hade ju räckt för att jag inte skulle vara särskilt optimistisk inför dejten. Om man faktiskt inte vill gå på samma ställen, hur troligt är det då att man passar ihop?

Men det känns ju hemskt oartigt att tacka nej så fort dejten föreslår en tråkig mötesplats, om man har kommit överens om att ses.

En fråga till de många kvinnor här. Har ni registrerat olika beteenden och preferenser baserat på måncyklerna och har ni tänkt på de forskningsrönen om just hormonstörande preventivmedel? Har ju varit en del artiklar om det på sistone i populärmedia?
Jag brukar vara extra noga med p-pillren vid fullmåne. Skulle man råka springa på en oemotståndlig varulv vet man ju inte vad det är som kommer ut efter nio månader :eek:

Enda totala gratissidan är Happy panncake tror jag. Personlen gillade jag Mötesplatsen för deras sida var bra gjord. Men i slutändan är det ju utbudet det kommer ann på. Man kan vara gratis på MP också, men då bara skriva med speciella vip-medlemmar som löst ett dyrare medlemskap. Dock kan man läs allas profiler och skrolla runt som gratis.

Perfekt, tack! Nu medlem på Happy Pankake och ska alltså testa detta för första gången. Jag som är så jäkla blyg, misstänksam och förlägen, vi får se hur detta går...

@mandalaki MILF tycker jag är problematiskt eftersom det berör rollen som mamma. Dels för att mammarollen är problematisk i sig och allra mest för att jag tycker att det är osmakligt att koppla ihop det med sex. Att det kommer från porr bryr jag mig inte om. Finns många begrepp som gör det som jag inte ser några problem med.

Öhhh, mammor behöver knulla dom med

Jag har ingen vacker kropp. Varken i mina ögon eller andras.
Det har hänt att jag känt mig vacker men det var tillsammans med en man som gillade min kropp. Verkligen gillade. Med min make drog jag in magen och kände mig väldigt obekväm om han ville lägga handen där mina volanger vällde ut.

Och ja, jag tror att jag skulle kunna attraheras av en vältränad om om jag hade varit det. Men det har jag aldrig varit. Dvs vältränad ja, men aldrig slank och fast.

Och ja, för mig är det absolut så att jag inte kan attraheras av en vacker kropp. Jag kan tycka den är snygg ungefär som jag tycker att en snygg hund, häst eller konstföremål är snyggt. Men kåt. Nej.
Jag är väl knappast ensam där?

Jag attraheras av breda axlar, vackra händer, muskulösa seniga armar. Och lite hull.

Jag tycker att det är tråkigt att du inte anser att du inte är vacker. Verkligen. :(

Och nej, vad man attraheras av är ju givetvis individuellt, det var mer att det lät som att det skulle finnas ett samband mellan hur en själv och sexpartnern såg ut som jag reagerade på. Typ som att lika barn leka bäst. Och det tycker jag låter främmande.

Jag tänker lite så att om jag hamnar i säng med någon så vill den personen ligga med mig, oavsett om hen är tokfit eller har 30 kg övervikt. Om hen inte är attraherad av mig hamnar vi aldrig där. Men vi hamnar inte i säng för att vi båda är 5/10 på snyggskalan liksom.

Jag är osäker på om jag förstår frågan, men själv undviker jag alla hormonstörande preventivmedel. Den som har velat haft sex med mig har fått tugga i sig att använda gummi. Jag har fortfarande ett dylikt med mig även om fertiliteten knappast är på topp vid 47, pushing 48.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
621
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
Svar
18
· Visningar
1 413
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31