Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du på riktigt? Skojar du inte?

Tror du seriöst att en medelålders kvinna med bara ett bröst, 20 kilos övervikt ocvh oändliga mängder överskottshud bör tycka att hon är VACKER????

Jag är bra på många sätt. Det finns ett antal saker jag är bra på. Jag gör ett bra jobb, mina vänner gillar mig.
Men utseendet???
Varför i hela friden ska man tycka att man är vacker??

Har inte utseendefixeringen nått nya höjder här?

@mandalaki har många poänger, det är just att du dömer dig själv så hårt jag reagerar mot. Att skriva att man skulle känna sig äcklig bredvid någon som är vältränad, det är ett otroligt starkt och nedsättande ord om sig själv. Vacker kan bytas ut mot attraktiv eller vad som helst, men motsatsen till att känna sig äcklig. Dvs hur man känner sig. Och det sitter inte i ålder, antal bröst eller överskottshud. Jag kunde känna mig attraktiv när jag var så överviktig att jag såg gravid ut (allt fett sätter sig på magen) och kissade på mig dagligen, det är liksom inte det där "objektivt vacker" jag menar, utan att känna sig vacker, attraktiv eller vad man nu vill använda för ord. Och det är inte att man går omkring och suckar samtidigt som man tittar sig i spegeln, utan att man, iallafall inte alltid, tycker om sig själv och inte nedvärderar en själv på grund av sitt utseende.

Tycker inte det verkar korkat alls. Snygga killar som inte vet om det är ju fantastiskt! Väl värt en andra dejt:)

Tack för input! :) Naturligtvis är utseendet inte det enda som är bra med honom - hade vi inte haft saker gemensamt så hade jag ju aldrig bokat förstadejten heller - så om jag hade haft all tid i världen hade han absolut fått en sån. Problemet är nog mest att jag inte har någon vidare uppfattning om hur mycket det "måste" klicka vid första tillfället.

Tack för input! :) Naturligtvis är utseendet inte det enda som är bra med honom - hade vi inte haft saker gemensamt så hade jag ju aldrig bokat förstadejten heller - så om jag hade haft all tid i världen hade han absolut fått en sån. Problemet är nog mest att jag inte har någon vidare uppfattning om hur mycket det "måste" klicka vid första tillfället.

Förmodligen ingenting (fast givetvis finns det antiklick på flera plan som exempelvis @CillaW beskrev som gör en andra träff helt onödig). Fast om du ger det en andra dejt, lär man ju märka om det går framåt och åt rätt håll eller inte.

Men du funderar ju ändå på honom, det visar ju att det fanns ngt där:) Det behöver ju inte vara fantastiskt på första dejten, men känner en att den andra personen ändå stannar kvar i medvetandet så är det läge för en till dejt. Iofs verkar ju du ha fullt upp med dejter, så då kanske det blir svårare att klämma in en andra dejt med ngn som känns sådär.

Fast det är ju du själv som är utseendefixerad ... Och du är alltid stenhård mot dig själv när det gäller ditt utseende. Jag undrar om det inte är det Mammas reagerar på.

Man kanske inte tycker att man är särskilt vacker när man ser sig i spegeln, men när man har sex med någon som visar att hen uppskattar ens kropp - då kan man känna sig vacker.
Jag kan tycka att just vacker är ett väldigt utseendefixerat begrepp. Varför måste man känna sig vacker??

duger det inte att ha en OK kropp som skänker njutning ibland, fungerar skapligt för det mesta och är skapad för just mig? Den är ju min, ingen annans och designad för just mig. Den är dessutom otroligt användbar :)

Varför i helvete är det så viktigt att anse att den är just vacker??

Jag kan tycka att just vacker är ett väldigt utseendefixerat begrepp. Varför måste man känna sig vacker??

duger det inte att ha en OK kropp som skänker njutning ibland, fungerar skapligt för det mesta och är skapad för just mig? Den är ju min, ingen annans och designad för just mig. Den är dessutom otroligt användbar :)

Jag tycker du är ngt på spåret- varför måste man känna sig vacker. Nu är jag inget bra exempel eftersom jag har en väg kvar att vandra ang detta att acceptera sig själv.
Men jag gillar att min kropp är funktionell, den är stark och jag kan träna med den och göra roliga saker. Samt skänka mig njutning i form av sex etc.
Jag förstår inte varför man måste lägga en skönhetsaspekt på det hela.
Jag var en gång på en kurs där man skulle berätta hur man såg på sig själv och sin kropp och det viktiga var att man kände sig vacker. Jag förstod aldrig det där dvs för mig är kroppen inte ngt som är till för att vara vackert utan framförallt ett verktyg. Jag vill jobba tillsammans med min kroppp för att få göra roliga saker.
Jag tror det har varit mitt sätt att hantera utseendefixering, dvs att inte se kroppen ur ett skönhetsperspektiv utan ett praktiskt. Jag tycker allt blir lättare då.

Återigen:
___

Tråden kan komma att kastas om sandlådan återuppstår.

Är du osäker på om du bidrar till sandlådan?

Om du pratar om andra användare, om du pikar andra användare, så ja, då ingår du i sandlådan.

Om du pratar om ämnet dejting och din egen upplevelse av ämnet dejting, samt biämnena därikring, så antagligen inte.

YTTERLIGARE INFO:
De varningar som sker annonseras inte här, så det är ingen idé att vara pissig i rapporter och försöka med att "alla andra får ju".
Ingen får hoppa på någon annan!
En del inlägg får ändå ligga kvar fast de orsakat varningar, oftast för att det har getts svar som påvisar problemet.
Andra inlägg tas bort (efter varningen).

/moderatorn

____

Jag förstår inte varför man måste lägga en skönhetsaspekt på det hela.
Skönhetsaspekten kommer väl in när någon säger att den inte kan ligga med någon som är "perfekt" för att den skulle känna sig så ful då. Och till och med använder ordet äcklig för att beskriva hur denne skulle känna sig.

Jag har aldrig ens funderat så över min kropp, ens när jag var ung och osäker. Ska jag ligga med någon så är mitt fokus helt och hållet på dennes kropp, inte på min egen.

Jag tänker att det inte alls är viktigt att känna sig vacker men nog så viktigt att inte känna sig äcklig tillsammans med andra som är "perfekta".

att acceptera sig själv.
Det är ju det det handlar om. Man behöver inte tycka att man är "vacker", men inte heller känna att man skäms över sitt utseende. Det är bra att acceptera sig själv precis så som man är och vara stolt över sig själv. Det mår man bra av. Självkänslan ger en utstrålning som ger karisma som ger... Det blir en positiv spiral och gör livet lättare.

Förmodligen ingenting (fast givetvis finns det antiklick på flera plan som exempelvis @CillaW beskrev som gör en andra träff helt onödig). Fast om du ger det en andra dejt, lär man ju märka om det går framåt och åt rätt håll eller inte.

Ha ha, ja om jag råkade ut för något sådant så skulle jag inte tveka att låta bli. Förstår helt och fullt att @Cilla hoppade över att träffa honom igen. :D Några direkta antiklick upplevde jag faktiskt inte heller. Det var några saker han sa som antydde att vi kanske inte har helt matchande syn på t ex husdjur, men då ställde jag å andra sidan inte följdfrågor. Det skulle ju eventuellt kunna vara värt att göra det, så att jag vet.

Men du funderar ju ändå på honom, det visar ju att det fanns ngt där:) Det behöver ju inte vara fantastiskt på första dejten, men känner en att den andra personen ändå stannar kvar i medvetandet så är det läge för en till dejt. Iofs verkar ju du ha fullt upp med dejter, så då kanske det blir svårare att klämma in en andra dejt med ngn som känns sådär.

Det behöver i sig inte betyda någonting att jag funderar! :D Jag har en tendens att tänka väldigt mycket på det mesta, nästan hela tiden. Och ja, den största anledningen till min tveksamhet är just att en till dejt med honom betyder en mindre med någon annan. Å andra sidan skulle timingen inte vara sådan att det är någon av dem jag träffat förut som väljs bort, utan någon helt ny. Det gör att det känns som en mindre förlust. :)

Okej, jag borde förmodligen träffa honom igen. :) Om han vill, så klart!

Ja det är naturligtvis inte bra att tex bli hindrad i det man vill göra för att man känner sig ful eller äcklig.
Men jag spann kanske vidare ett steg till i mitt resonemang dvs jag vänder mig lite emot att man som kvinna förväntas jobba mot att tycka att man är så vacker.

visst gillar du det ;) ...att vara ord/språk o meningspolis :D

Jag undrade seriöst vad du menar när du skriver sista meningen ja , men de första 5 ...Not. men det ärju bra o gardera sig om ett inlägg som består av fyra meningar.

Vilket håller du med om och vilket håller du inte med om?

Kan ju så vara för dig men just MILF betyder ju mothers I like to fuck ..Jag är gärna en MILF , idag t om en GILF ;)
Mammor är ju helt vanliga människor och nga tänder på mammor överlag skulle jag vilja påstå men nu är uttrycket som det är , folk hittar på ord hela tiden , det har väl knappast med det att göra liksom
om du tycker det är hemskt så får ju det stå för dig o inte hela mänskligheten

Men det handlar inte om mamma = kvinna som fött barn, utan om mamma = mammaroll. Blandar man in mammaroll i sexet har man problem.

Som Mammas sa - attraktiv, åtråvärd osv är kanske ett bättre ord än vacker. Så som man kan känna vid sex med en partner som visar ens kropp sådan uppskattning. Senast jag träffade en sådan kunde jag se mig i spegeln och tänka Tja, det kanske inte är så illa ändå ;)

Min kropp har burit min själ, mitt "jag", i en väldig massa år. Vi har inte haft en lätt resa tillsammans, både kroppen och själen har fått sig sina smällar, av Livet. Min kropp är inte perfekt, enligt reklamens och samhällets syn, men min kropp fungerar, den orkar fortfarande bära omkring på mig... Det är jag väldigt glad och tacksam för!:)

När jag fixar till mig för att gå ut, gör jag så bra jag kan. Jag klär mig så att jag känner mig fin, avslappnad, glad och bekväm. Om inte omgivningen tycker lika, så bekymrar jag mig inte. Jag går på känslan jag bär inom mig!:)
Känslan är inte att jag är vacker. Men jag har gjort mitt bästa, med de förutsättningar jag har just nu. Jag brukar tänka "Helt OK!":)

Snälla @tanten , jag är helt övertygad om att du är helt OK, ingen är perfekt! (Inte ens sexpacksmänniskorna, de har också fel och brister... De är också mänskliga!:)) Om du inte kan känna dig vacker, visst kan du känna dig helt OK? Snälla...

Finns studier som visar att kvinnors preferenser om val av man förändras beroende på vart i menscyklen dom är.
Samma finns studier som visar att män som fungerar bra medans man är tex på p piller blir typ motbjudande när man slutar. Där av frågan.
Så frågan är logisk men kanske inte helt uppenbar om man inte läst eller hört något om det. Och även relevant för dejting. Bara nyfiken på om någon märkt av det eller ej. Dvs om det finns någon sanning i påståendena med referense till bukes dating tråd! =)

Är väl för färgad av boken "Sex at dawn" med. Ganska intressant bok om människans sexualitet och om jämställdhet gillar speciellt jämförelsen mellan jägar och samlar samhällena jämfört med när folk började ta mark i ägo och odla / bruka jorden..
Jag är en av de kvinnor som följer måncykeln ganska bra. Dvs mina hormoner timar en viss månfas väldigt bra. Men jag har aldrig märkt några hormonsvängningar som har samband med månfaser. Inte heller haft olika faser när olika typer av män som attraherar mig.
Jag har också läst undersökningar som visat att vissa fysiska attribut attraherar olika i olika hormonfaser. Det är dock inget jag märkt av, jag är nog jämt hormon-nivåad, för de markörer jag lägger märke till är attraktiva för mig varje dag hela året. :p

Fast jag tror att din modell för mänskligt beteende inte alls är särskilt överensstämmande med en generell verklighet. Precis som den säkert är applicerbar på ett urval av människor.

Och om vi ändå antar modellen. Första mötet är viktigt, andra mötet är viktigt, trettifjärde mötet är viktigt - under alla dessa kan man flytta sig mellan dina 3 kategorier. Men innan fjärde mötet tycker nog vissa att det inte ens är intressant att utvärdera just den egenskapen. Det är så mycket annat som är viktigt för att ens kunna vara nära kategori A.

Det är som med rekryterare som anför "pseudo"-vetenskapliga modeller för rekrytering och slutar med att man ska lita på "magkänslan" vid första mötet. Och så visar man i vetenskapliga studier att just magkänsla är det som leder käpprätt åt skogen vid rekryteringar. Graden av lyckade rekryteringar är lägst av alla och man riskerar att bara duplicera egenskaper som redan finns i företaget. Typ som att män anställer män osv.
Baserar du vad du säger på dina erfarenheter av just din egen nätdejting - som ju är en lite speciell och konstruerad företeelse, eller är det bara allmänt tyckande du bjuder på?

Baserar du vad du säger på dina erfarenheter av just din egen nätdejting - som ju är en lite speciell och konstruerad företeelse, eller är det bara allmänt tyckande du bjuder på?

Bara allmänt tyckande och allmän erfarenhet av människor. Jag tror helt enkelt inte att din modell är speciellt generellt applicerbar, på det sätt som jag tolkar den.

Varför är det så viktigt att känna sig OK med sin egen kropp?
För att det minskar självförtroendet att känna sig ful, man vågar inget. Herregud, vi pratar dejting, är det någonstans man behöver våga så är det väl där? En människa som tycker om sig själv och vet att hen duger har oftast stark utstrålning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
621
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
Svar
18
· Visningar
1 410
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka