Jag tror det blir mycket enklare om du inte läser mitt inlägg exakt bokstavstroget. Nej, jag tror inte heller att någon väljer bort folk pga stjärntecken - ändå finns den parametern där. Utifall någon människa skulle vilja använda den för matching eller bortval.Så du menar att man bara ska gå på magkänsla och inte de saker du rabblade upp?
Men är det verkligen någon som avvisar ngn på att den har fel ögonfäg eller fel stjärntecken? Det har jag aldrig hört.
Och sen handlar det ju om praktiska saker. Jag avvisar personer pga fel bostadsort om personen bor i utlandet eller andra änden av Sverige om de personerna inte vill flytta i framtiden. För jag förstår inte hur man ska få ihop det rent praktiskt.
Jag har tex haft kontakt med en man sedan jag skrev in mig på dejtingsidan, han vill väldigt gärna träffa mig. Men han bor i Skåne, jag i Sthlm. Vi kommer ev ses i höst om han är uppe med jobbet då. Men med honom skulle det behöva bli kompromisser som varken funkar med mig eller honom. Dvs om vi ska inleda ngt så innebär det att någon måste hela tiden resa till den andra ett par dagar vilket är svårt för både mig och honom. Och efter ett tag så kommer man hamna i läget där ngn måste flytta om det ska bli ngt mer seriöst och man vill ha en framtid ihop. då är det lättare med ngn som finns närmare.
Dessutom säger du att du väljer bort rökare. För det funkar inte för dig. Men på samma sätt känner ju folk med andra saker tex som du nämnde politisk hemvist. Där känner jag på samma sätt som du gör med rökare tex med en Sverigedemokrat. Nej det funkar inte ens att vi ses.
Det jag egentligen säger, om du filterar bort retoriken, är att vi gör massvis med bortsorteringsval - du gör massa olika, jag gör massa olika - men inte nödvändigtvis samma, och sjöberga gör den dagen han börjar nätdejta massa ytterligare olika. Och så ger du, jag och sjöberga detta urval en betydligt högre vikt rent mentalt, än vad våra kroppar se'n bryr sig om.