Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så du menar att man bara ska gå på magkänsla och inte de saker du rabblade upp?
Men är det verkligen någon som avvisar ngn på att den har fel ögonfäg eller fel stjärntecken? Det har jag aldrig hört.

Och sen handlar det ju om praktiska saker. Jag avvisar personer pga fel bostadsort om personen bor i utlandet eller andra änden av Sverige om de personerna inte vill flytta i framtiden. För jag förstår inte hur man ska få ihop det rent praktiskt.
Jag har tex haft kontakt med en man sedan jag skrev in mig på dejtingsidan, han vill väldigt gärna träffa mig. Men han bor i Skåne, jag i Sthlm. Vi kommer ev ses i höst om han är uppe med jobbet då. Men med honom skulle det behöva bli kompromisser som varken funkar med mig eller honom. Dvs om vi ska inleda ngt så innebär det att någon måste hela tiden resa till den andra ett par dagar vilket är svårt för både mig och honom. Och efter ett tag så kommer man hamna i läget där ngn måste flytta om det ska bli ngt mer seriöst och man vill ha en framtid ihop. då är det lättare med ngn som finns närmare.

Dessutom säger du att du väljer bort rökare. För det funkar inte för dig. Men på samma sätt känner ju folk med andra saker tex som du nämnde politisk hemvist. Där känner jag på samma sätt som du gör med rökare tex med en Sverigedemokrat. Nej det funkar inte ens att vi ses.
Jag tror det blir mycket enklare om du inte läser mitt inlägg exakt bokstavstroget. Nej, jag tror inte heller att någon väljer bort folk pga stjärntecken - ändå finns den parametern där. Utifall någon människa skulle vilja använda den för matching eller bortval.

Det jag egentligen säger, om du filterar bort retoriken, är att vi gör massvis med bortsorteringsval - du gör massa olika, jag gör massa olika - men inte nödvändigtvis samma, och sjöberga gör den dagen han börjar nätdejta massa ytterligare olika. Och så ger du, jag och sjöberga detta urval en betydligt högre vikt rent mentalt, än vad våra kroppar se'n bryr sig om.

Fy, jag tycker det här är jättesvårt. Jag har fått några mail men jag känner mig inte riktigt intresserad av någon utav dom.. Kan man bara strunta i att svara eller är det för ofint? De ser ju till och med när man läst mailet :nailbiting:

Jag tror det blir mycket enklare om du inte läser mitt inlägg exakt bokstavstroget. Nej, jag tror inte heller att någon väljer bort folk pga stjärntecken - ändå finns den parametern där. Utifall någon människa skulle vilja använda den för matching eller bortval.

Det jag egentligen säger, om du filterar bort retoriken, är att vi gör massvis med bortsorteringsval - du gör massa olika, jag gör massa olika - men inte nödvändigtvis samma, och sjöberga gör den dagen han börjar nätdejta massa ytterligare olika. Och så ger du, jag och sjöberga detta urval en betydligt högre vikt rent mentalt, än vad våra kroppar se'n bryr sig om.

Ok.. så jag ska inte läsa dina inlägg utan tolka vad du menar? Jag tycker problemet här på Buke är att folk tolkar in för mkt i det man skriver. Så om du inte vill att jag ska fråga varför ngn skulle välja bort ngn pga stjärntecken eller ögonfärg så är det väl lättare att inte skriva det? Vad menar du då? Vad väljer man bort folk för för saker då?

Ok.. så jag ska inte läsa dina inlägg utan tolka vad du menar? Jag tycker problemet här på Buke är att folk tolkar in för mkt i det man skriver. Så om du inte vill att jag ska fråga varför ngn skulle välja bort ngn pga stjärntecken eller ögonfärg så är det väl lättare att inte skriva det? Vad menar du då? Vad väljer man bort folk för för saker då?
Ja det är mycket lättare att skriva exakt vad man menar så att ingen kan missförstå någonting. Tyvärr blir en sådan text helt urvattnad, och totalt menlös att läsa.

Samtidigt så blir det en roligare text att läsa, om man tillåts att ta ut någon liten sväng någonstans, i hopp om inte allt måste nagelfaras in i minsta bokstavskombination.

Jo, förvisso... Men kan det inte vara dags att förändra de gamla, invanda tanke-looparna? (Lättare sagt än gjort, jag vet! Men, om du gör dig själv medveten om "att det där är en gammal, tråkig tanke, som jag inte tycker om", så kan du välja att byta ut den tanken mot något lite mer positivt... Det är det som är det fina med tankar, om de inte är trevliga kan man byta ut dem ;), de är ju, trots allt, bara tankar och inget konkret.)
Är jag så totalt usel få att uttrycka mig?
JAg svarade på ett inlägg från dig som motsa det du utgick ifrån. Du utgår från något jag inte säger. Varför ska jag byta åskter jag inte har?

Ja det är mycket lättare att skriva exakt vad man menar så att ingen kan missförstå någonting. Tyvärr blir en sådan text helt urvattnad, och totalt menlös att läsa.

Samtidigt så blir det en roligare text att läsa, om man tillåts att ta ut någon liten sväng någonstans, i hopp om inte allt måste nagelfaras in i minsta bokstavskombination.

Så vad menade du då i inlägget? Vilka parametrar är det som folk väljer bort andra men som du tycker att man inte ska väljas bort för.

Fy, jag tycker det här är jättesvårt. Jag har fått några mail men jag känner mig inte riktigt intresserad av någon utav dom.. Kan man bara strunta i att svara eller är det för ofint? De ser ju till och med när man läst mailet :nailbiting:

Jag svarar om det är ngn som ansträngt sig. Om det är ngt som inte ens läst min presentation eller sexmejl så svarar jag inte.

Är jag så totalt usel få att uttrycka mig?
JAg svarade på ett inlägg från dig som motsa det du utgick ifrån. Du utgår från något jag inte säger. Varför ska jag byta åskter jag inte har?
Men, BRA! Stärk dina åsikter då! Lyssna till dig själv och inte till andra! :)

Jag tror att du helt missar andemeningen i mitt inlägg.

Jag antar att det du menar är att man gör val då man sorterar bort andra. Men du tycker att man ska gå på magkänsla eller liknande istället.
Dock behöver det ena inte utesluta det andra. Jag anser att jag går på magkänsla när jag sorterar bort folk.

Jag antar att det du menar är att man gör val då man sorterar bort andra. Men du tycker att man ska gå på magkänsla eller liknande istället.
Dock behöver det ena inte utesluta det andra. Jag anser att jag går på magkänsla när jag sorterar bort folk.
Magkänslan uppstår inte när du sitter och bläddrar i profiler, och väljer vilka som är intressanta eller inte.
Magkänslan uppstår då du träffar personen på första dejten.

Jag tror att du helt missar andemeningen i mitt inlägg.

Det jag vänder mig emot, och tror är mycket olika mellan människor, är att magkänslan vid träff är så oerhört viktig i förhållande till andra parametrar, när det gäller att ha ut något av ett framtida förhållande med människan. Jag tror att magkänslan kan lura oss betydligt värre än de textuella parametrar man kan läsa i profilen och få fram genom chattande och mailande. Det är vad forskning visar inom ett närbesläktat område - dvs när vi ska rekrytera en anställd. (Nu är det ju ganska skilda saker ändå.) Att magkänslan är usel att använda som kriterium vid rekrytering.

Det jag håller med om, är att vissa saker knappast aldrig går att förmedla på ett bra sätt INNAN man träffas. Eller ens vid en första träff. Vissa saker, som kan vara avgörande, kanske först blir tydliga vid femte dejten - i ett visst sammanhang.

Magkänslan uppstår inte när du sitter och bläddrar i profiler, och väljer vilka som är intressanta eller inte.
Magkänslan uppstår då du träffar personen på första dejten.

Nej jag håller inte med. Jag får magkänsla när jag läser profilen. Jag får en uppfattning om att vissa personer är det helt kört med tex pga ålder, politisk inriktning, Jag vet ju tex att jag inte kan träffa en sverigedemokrat eller en som skriver att han är mot feminism.
På samma sätt säger min magkänsla att jag inte är attraherad av män 20 år äldre än mig själv.
Så ja.. jag får en magkänsla när jag läser profiler. Men sen kan den ändra sig när jag mailar med personen eller träffar den. Men då är det ju en person jag trodde att det skulle finnas en chans med men som sen inte överensstämde med hur jag uppfattat profilen.

Det jag vänder mig emot, och tror är mycket olika mellan människor, är att magkänslan vid träff är så oerhört viktig i förhållande till andra parametrar, när det gäller att ha ut något av ett framtida förhållande med människan. Jag tror att magkänslan kan lura oss betydligt värre än de textuella parametrar man kan läsa i profilen och få fram genom chattande och mailande. Det är vad forskning visar inom ett närbesläktat område - dvs när vi ska rekrytera en anställd. (Nu är det ju ganska skilda saker ändå.) Att magkänslan är usel att använda som kriterium vid rekrytering.

Det jag håller med om, är att vissa saker knappast aldrig går att förmedla på ett bra sätt INNAN man träffas. Eller ens vid en första träff. Vissa saker, som kan vara avgörande, kanske först blir tydliga vid femte dejten - i ett visst sammanhang.
Jag tror att du missat vad nätdejting är.
Nätdejting är inte ett ställe där man intellektuellt försöker bli överens om att bilda par.
De gånger sådant uppstår, brukar det inte bli ett så roligt förhållande, framför allt i långa loppet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
621
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
Svar
18
· Visningar
1 409
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka