@pepson. Läskigt, varför? Jag ser det enbart som dravel, felaktigt, jag tror inte på det. Det är ett av kulturens sätt att förstå biologin som jag är kritisk till.
Jag finner det inte direkt önskvärt att ens veta sådant som du frågar om, och jag är inte särskilt bekväm med att lägga ut texten om det offentligt heller.
Nu har vi inga gemensamma barn och har aldrig avsett få några, men vi har goda skäl att tro att han nedärver depression, reumatism och diabetes typ 1, så jag tror inte att det var mina gener som kände på sig att det här var ett perfekt avelsmaterial, om vi säger så.
Vi är helt enkelt väldigt lika när de gäller världsåskådning, värderingar, politik, etik, alla viktiga intressen, hur vi ser på andra människor, vilken sorts relationer vi gärna vill ha med varandra och andra. Vi är också båda fullt övertygade om att samma grad av förälskelse från början, inte hade varit något att ta på allvar om vi inte hade haft alla de där samstämmigheterna. (Hoppa i säng kan man givetvis göra ändå.)