Jag tror i högsta grad att det där är nys, visst är man mer pilsk under vissa perioder och därmed kanske fönstret för vad som skulle vara en potentiellt tillfällg SEXpartner öppnas något vidare än vanligt på samma sätt som om man är hungrig kanske man inte är fullt lika petig med matens gastronomiska kvalitet. Men det är ju en väldigt liten stund och bara för att man behöver någon som tillälligt kliar en på ryggen när det kliar där. I en längre relation är det ju så otroligt många andra parametrar som ska fyllas (eftersom man gör mycket mer tillsammans än att bara ha sex).Ah ber om ursäkt. Utgick ifrån artiklarnas point of view som följer det hetronormativa. Men det är en intressant frågeställning. OM nu kvinnors och mäns val styrs av hormoncykler. Gäller detta även för personer inom HBTQ! Högst troligen. Min personliga åsikt säger troligen.
Och ber om ursäkt i fall du uppfattat det så. Sex är sex, kärlek är kärlek och reproduktion är reproduktion. Dock i slutändan människan är också ett djur. Jag personligen tror att vi har drifter inom oss som påverkar våra val på dessa fronter. Men säger definitivt inte att vi är slavar under våra primala drifter.