Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Konstruktivt trevligt uttömmande svar och god ton?

Jag vet inte, men det känns så trist att titta in i den här tråden, det känns lite som vi inte kommer någonvart i den här spark-diskussionen med den här typen av poster. Jag fick en varning igår för en post jag inte ens avsett vara någon pik, vad detta inlägg renderar från moderatorshåll vet jag inte men den bidrar definitivt inte till någon god ton på forumet.

Jag har funderar på en sak- tycker det är svårt att hitta några profiler där folk har några intressen. Det enda folk skriver att de gillar att göra är att träffa vänner ibland och gå på gymmet ibland. Är det det enda folk gör?

Du vill alltså inte lukta på någons feromoner?

Alltså, om man nu tror att det är på det viset, så är det väl rätt metod att springa runt på stan, hälsa på så många människor som möjligt, limma lite på dem, sniffa lite på dem och försöka konsultera sitt undermedvetna om det här verkar nåt att kolla upp - är det så, be om en adress och ett telefonnummer och stalka dem tills de ger efter för biologin. (det senare har ju ingen påstått, att det måste vara ömsesidigt för att förtydliga)

Det verkar jäkligt fånigt med nätdejting om man dragit den slutsatsen.

(Nu håller jag med om att man ska träffa många människor, att det är bästa vägen att hitta en människa man kan bygga en relation med. Men jag tror inte att det avgörande är en ytlig fysisk kontakt för att bestämma det.)

Jag förstår verkligen inte denna enorma ovilja många på Buke har när det gäller biologiska förklaringar till ju vi fungerar som människor. Det är förvånande och känns väldigt anti-vetenskap.

Men om du vill gå på biologi är det ju meningslöst med nätdejting...
Eller så kan du stämma träff med alla på dejtingsidan eftersom det är först när du träffar dom som du vet om du gillar dom om de enbart går på biologi

Men om du vill gå på biologi är det ju meningslöst med nätdejting...
Eller så kan du stämma träff med alla på dejtingsidan eftersom det är först när du träffar dom som du vet om du gillar dom om de enbart går på biologi

Ja det är ju just det. Det är först när man träffas som man vet om det är intressant eller inte. Alldeles oavsett vilka förklaringar som ligger bakom. Gäller inte det oavsett om man tror på biologi eller inte? Att det inte genom att läse en presentationstext kan se om det är en perfect match eller inte?

Men vem har sagt att allt handlar bara om biologi? Det har inte jag sett faktiskt.

Sen kan ju inte allt i tråden handla om bara konkreta råd för att enklare hitta någon via nätdejting. I så fall skulle tråden varit bra mycket kortare :)

Jag förstår verkligen inte denna enorma ovilja många på Buke har när det gäller biologiska förklaringar till ju vi fungerar som människor. Det är förvånande och känns väldigt anti-vetenskap.

Jag tycker snarare att sättet att använda biologi i den här diskussionen, känns anti-vetenskap, i så fall. Ändamålsförklaringar och funktionella i en röra, övertolkningar så det står härliga till, grova förenklingar osv. Man behöver ju inte vara biolog för att se det, det räcker att ha en aning om kunskapsbildning generellt.

Jag ser inte att det spelar någon som helst praktisk roll vad mina hormoner hittar på vid mötet med någons feromoner. Det kan naturligtvis vara så att tex mitt förhållande i själva verket är en genetisk matchning utförd av våra inre naturer i form av våra hormonella system, och att vi bara inbillar oss att det är värderingsgemenskap och liknande som gör att vi trivs ihop. Men det kvittar ju. Det känns som värderingsgemenskap. (Och andra sorters gemenskap, men låt oss inte bli alltför långrandiga.) Det känns som att vi valde utifrån den sortens saker.

Ja det är ju just det. Det är först när man träffas som man vet om det är intressant eller inte. Alldeles oavsett vilka förklaringar som ligger bakom. Gäller inte det oavsett om man tror på biologi eller inte? Att det inte genom att läse en presentationstext kan se om det är en perfect match eller inte?

Men vem har sagt att allt handlar bara om biologi? Det har inte jag sett faktiskt.

Sen kan ju inte allt i tråden handla om bara konkreta råd för att enklare hitta någon via nätdejting. I så fall skulle tråden varit bra mycket kortare :)

För den den som tror på biologi så är det ju meningslöst att ha några kriterier alls utan det bästa den kan göra är ju att gå ut på stan och gå fram och börja prata med folk och se vilka feromoner som utsöndras. För den är det ju meningslöst att läsa presentationer på en dejtingsida eftersom det bästa är att inte ha några kriterier.

Konstruktivt trevligt uttömmande svar och god ton?

Jag vet inte, men det känns så trist att titta in i den här tråden, det känns lite som vi inte kommer någonvart i den här spark-diskussionen med den här typen av poster. Jag fick en varning igår för en post jag inte ens avsett vara någon pik, vad detta inlägg renderar från moderatorshåll vet jag inte men den bidrar definitivt inte till någon god ton på forumet.

Du har fortfarande inte svarat på min fråga om den där missade poängen. Att svara på frågor hör väl till god ton?

Ö

Nä men för en den som tror på biologi så är det ju meningslöst att ha några kriterier alls utan det bästa den kan höra är ju att gå ut på stan och gå fram och börja prata med folk och se vilka feromoner som utsöndras. För den är det ju meningslöst att läsa presentationer på en dejtingsida eftersom det bästa är att inte ha några kriterier.

Jag tror nog att man måste limma lite på folk också för att den stora undermedvetna beslutsmaskinen ska gå igång ordentligt. Sen kan vi betta här på om man hittar en partner eller en natt i häktet först!

Nä men för en den som tror på biologi så är det ju meningslöst att ha några kriterier alls utan det bästa den kan höra är ju att gå ut på stan och gå fram och börja prata med folk och se vilka feromoner som utsöndras. För den är det ju meningslöst att läsa presentationer på en dejtingsida eftersom det bästa är att inte ha några kriterier.

Återigen. Vem säger att det bara beror på biologi? Inte jag i alla fall.

För den den som tror på biologi så är det ju meningslöst att ha några kriterier alls utan det bästa den kan göra är ju att gå ut på stan och gå fram och börja prata med folk och se vilka feromoner som utsöndras. För den är det ju meningslöst att läsa presentationer på en dejtingsida eftersom det bästa är att inte ha några kriterier.
Jag tolkar @TomasN s inlägg som att det troligtvis är biologi inblandat i selektionen, inte endast.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
621
Senast: MJLee
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V