Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår ingenting, men det låter intressant. (Känner dock igen memet.) Vill du utveckla?
omg wtf have i done. Vart för blev ju världens diskussion om min lilla fråga.

Och angående meme't så får jag som max 1 notis i månaden ungefär. ( Nångon pokat/smilat/winkat/ställt frågor/eller någon annan form av kommunikation) Men tyvärr blir aldrig mer än så. Gissar främst på att det beror på att jag är överviktig. Annars vet jag inte vad jag gör för fel.

Idag har jag sett flera intressanta profiler som jag ska maila. Vissa dar ser jag inga alls.
Kanske många som gått med på semester?

Håller med. Det är ett väldigt ojämnt flöde liksom. Just nu känns det heldött. Folk kanske har fått värmeslag.

Jag har också uppfattat det mer som heldött de senaste dagarna, under värmeslagstiden. Å andra sidan har jag då bara suttit passivt och läst inkommande mejl, men stjarnhimmels rapport får mig att tänka att det kan vara läge att hålla koll på nya medlemmar som kanske inte själva hunnit komma igång och ta kontakt ännu?

omg wtf have i done. Vart för blev ju världens diskussion om min lilla fråga.

Och angående meme't så får jag som max 1 notis i månaden ungefär. ( Nångon pokat/smilat/winkat/ställt frågor/eller någon annan form av kommunikation) Men tyvärr blir aldrig mer än så. Gissar främst på att det beror på att jag är överviktig. Annars vet jag inte vad jag gör för fel.

Jaha, jo men den biten fattade jag. Men att du hade fått svar på autogenererade frågor?

Jaha, jo men den biten fattade jag. Men att du hade fått svar på autogenererade frågor?
Sidan jag använder har ett gäng färdiga frågor man använder sig av när man tar första kontakten (om man inte skriver meddelande direkt) Man får välja 5 av en himla massa. Svaren kan bestå av antingen 5 olika förutbestämda svar. eller ett blankt fält man själv kan fylla i.

Sidan jag använder har ett gäng färdiga frågor man använder sig av när man tar första kontakten (om man inte skriver meddelande direkt) Man får välja 5 av en himla massa. Svaren kan bestå av antingen 5 olika förutbestämda svar. eller ett blankt fält man själv kan fylla i.

Då är jag med! Men det är väl bra på riktigt då, om någon bemödade sig att svara på dem? :)

Jag förstår verkligen inte denna enorma ovilja många på Buke har när det gäller biologiska förklaringar till ju vi fungerar som människor. Det är förvånande och känns väldigt anti-vetenskap.
Det är väldigt, väldigt sällan som tankar om biologiska förklaringar som luftas här (på s) är i närheten av någon slags vetenskap. Det brukar snarare vara en massa vulgärbiologistiska resonemang som grundas på en vansinnigt förenklad syn på biologi som vetenskap och på människor som varelser. Det vettigaste som skrivs i ämnet brukar vara när en utbildad biolog går in och svarar på (rättar) just sådana förenklade resonemang.

Det är väldigt, väldigt sällan som tankar om biologiska förklaringar som luftas här (på s) är i närheten av någon slags vetenskap. Det brukar snarare vara en massa vulgärbiologistiska resonemang som grundas på en vansinnigt förenklad syn på biologi som vetenskap och på människor som varelser. Det vettigaste som skrivs i ämnet brukar vara när en utbildad biolog går in och svarar på (rättar) just sådana förenklade resonemang.
Kan du ge exempel på "vulgärbiologiska resonemang" som luftas här på senior?

Jag menar inte att alla resonemang här i sig måste vara korrekta. Det är mest det ideologiska motståndet att alls ta med biologi som en delförklaring som förvånar mig. Just argumentet att det inte hjälper oss dyker ofta upp. Just det argumentet ogillar jag. Det är till för att begränsa förklaringsmodellen.

Jag tror faktiskt på att män är djur ;)

Jag menar inte att alla resonemang här i sig måste vara korrekta. Det är mest det ideologiska motståndet att alls ta med biologi som en delförklaring som förvånar mig. Just argumentet att det inte hjälper oss dyker ofta upp. Just det argumentet ogillar jag. Det är till för att begränsa förklaringsmodellen.

Jag tror faktiskt på att män är djur ;)
Det är väl för att biologism oftast grundar sig i en ganska konservativ värdegrund. Som är sexistisk, heteronormativ etc. Reproducerar gammal skit helt enkelt. Ofta motsäger det vetenskaplig kunskap som finns.

Det är väl för att biologism oftast grundar sig i en ganska konservativ värdegrund. Som är sexistisk, heteronormativ etc. Reproducerar gammal skit helt enkelt. Ofta motsäger det vetenskaplig kunskap som finns.

Så att tro att människan delvis styrs av biologi är biologism? Mycket märkligt resonemang. Om några använder felaktiga argument så kan man helt kasta naturvetenskapen på soptippen när det gäller att förstå människan.

Konstigt nog framstår det som tjat.
Märkligt nog framstår allt jag skriver som tjat i ditt huvud. Du har ju en schysst hangup på mig.
Om du bemödat dig att läst vår konversation, skulle du märkt att det inte alls rört det som det tjatats om tidigare; om man har rätt eller inte att skriva i dejtingtråden om man inte dejtar. Men å andra sidan förväntar jag mig inte att någon som skjuter från höften ska träffa rätt mer än i undantagsfall. Och detta var nu inte ett sådant.

@TygerTyger

Nej, jag tycker nog inte heller det. Men det är så här hela tiden; antingen åt helskotta för unga eller också är dom pensionärer.

Jag får hoppas på söndagsdejten helt enkelt.

Okej, nu fattar jag! Fick just mejl av en 20-åring som skrev "Hoppas åldern är lugnt. :)" Nej, åldern är inte "lugnt". Till skillnad från en tidigare 19-åring som skickade flirt så hade den här dessutom en ordentlig presentation (och inte superposerade spännisbilder). Meneeeh... Jag är mer än tio år äldre och söker, för att jag försöker undvika att döma ut någon helt på förhand, från 25 och uppåt.

Men yes, jag hoppas också på din söndagsdejt! :) För dig alltså. :D

Så att tro att människan delvis styrs av biologi är biologism? Mycket märkligt resonemang. Om några använder felaktiga argument så kan man helt kasta naturvetenskapen på soptippen när det gäller att förstå människan.
Beror väl på vad en menar med "delvis styrs". Jag opponerar mig absolut inte mot biologi som vetenskap. Jag opponerar mig mot biologism ("populärbiologi", vulgarisering av biologi). Dvs förenklingar som används för att dra politiska slutsatser.

Börjar nu komma på att ett sätt att minska antalet oönskade kontaktförsök vore att inte vara inloggad vid den här tiden. :eek:

I alla fall, stackars-formuleringen för dagen: "Innan läste jag på [hemligt]programmet ... för att bli [yrke] och det är det jag jobbar som nu. Jag trivs nästan ofta med det jobbet."

Så eh... grattis? :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
620
Senast: MJLee
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V