Fast jag tror fortfarande människor fungerar väldigt olika när det gäller hur lång tid och hur mycket man behöver lära sig om personen innan man kan bestämma det. Till exempel kanske man inte kan bilda sig den uppfattningen efter 1 eller 2 träffar. Man skulle kunna misstänka att de personer som vill bestämma det redan när man ser personen på långt håll vid första träffen, gör det onödigt svårt för sig att hitta ett seriöst förhållande. Eller så känner de sig själva så väl att det är helt rätt. Min poäng är att olika människor fungerar olika.
Ofta vet jag rätt tidigt om jag vill träffa personen igen. Ibland är det egentligen uppenbart redan innan.
Nu dejtar jag inte sen nästan ett år, singel sen ett halvår och ganska tillfreds - men jag har ju dejtat en del tidigare.
En snubbe som jag skrivit med i flera veckor på dejtingsidan (och på msn, ty detta var länge sedan) skulle jag ha en dejt med, en lunchdejt. Jag befann mig den dagen i Malmö och tyckte att där finns ju många ställen att äta en mysig dejtlunch på.
Men icke, snubben ville ses på ett jättestort köpcentrum i Malmös utkanter. Utanför McDonalds.
Och japp, där står han, ser hyfsat trevlig ut som på nätet. Men vad som inte framgår på nätet var hans exceptionellt vidriga andedräkt. Jag lovar, det var svårt att hälsningskramas socialt. Det luktade som om något halvstort djur kvavlat in i hans mun och sen dött.
Vi åt inte på McDonalds utan på en av ställets alla lunchhak - ni vet, ligger allihop runt ett inomhustorg? Jag satt lätt bortvänd och försökte andas genom munnen.
Han vet att jag älskar The Ark och sjunger därför "The worrying kind" för mig. Visserligen med fel text, fel melodi och en rejäl dos noshörningsfällande utandningsluft men han ville ju ... öh ... göra mig glad....
Innan jag ätit färdigt tar han fram en flergångstandpetare av plast och börjar peta tänderna. Tar ut varje fynd, tittar på det och äter det igen.
Och inte hade de kaffe heller.
Han tyckte sen att det var tråkigt av mig att inte vilja träffa honom fler gånger, för man kan ju behöva mer än en dejt innan man vet vad man tycker....? Tjatade väldeliga tills jag sa exakt varför; att tjat inte är attraktivt och att han borde kontakta sin tandläkare för hans andedräkt var vedervärdig.
Tja, sen blev jag blockad utan kommentar.