Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det handlar inte om rätt och fel; det handlar om olika sätt att uttrycka sig på. Verbal förmåga och den vokabulär man använder reflekterar vem man är som person. Jag tycker uttrycket är vidrigt, men vill du använda det så är det upp till dig. Det här tyckte jag också sa en hel del om dig:
Vad tycker du om @Petruska s alternativa ordval, då?

Jag tycker att det är ett väldigt användbart ord, framförallt i sammanhanget nätdejtar.

Det går liksom inte att "nöta fram" ett intresse med någon som man inte kan tänka sig att rulla runt i sänghalmen med. Förutsatt att man nu vill ha ett förhållande som innehåller även sexuella aktiviteter.
I det riktiga livet utanför nätet kan en attraktion (knullbarhet) växa fram i takt med att man lär känna personen, men den tiden finns liksom inte om man nätdejtar

Det är den krassa verkligheten.

Har raderat text och bilder på MP. Känner att jag i nuläget har de kontakter jag mäktar med ;)

Mr Dejt frågade igår om jag hade kik. Sa nej. Han bad mig skaffa det. Fick en irritationskänsla av den önskan. Tycker det är nog med teknikdejtande som det är. Kommer inte att skaffa kik och bädda för mer av den varan!

Mr Ny här av sig. På ett lagom sätt. Verkar vara en mycket vettig och behaglig människa :)

Nä, nu måste jag fråga: vad är "kik"?

Jag å andra sidan har stora krav på att jag ska kunna knulla med den personen för att jag alls ska vara attraherad.

Har en rätt usel inställning till min egen kropp och ska jag klara att ta av mig kläderna så får inte han vara alltför perfekt och alltför utanför min liga. Lite skavanker plus ett gäng av de fysiska attribut jag gör igång på.

Så knullbar - absolut. Annars är det inget jag ens funderar på.

(vilket gör att jag har svårt att sätta mig in i hur en normalkvinna med muffinsmage ens kan prata om att vilja hamna i säng med en perfekt kropp. Gah så äcklig jag skulle känna mig bredvid en vältränad sexpack)

Jag håller med dig om att inte vilja ha det som anses som vältränad etc. Då känner jag mig bara tjock och ful. Men jag vet att det handlar om mig skälv och min osäkerhet.
Men visst jag vore inte bekväm att gå på dejt med ngn med ett sexpack på magen.

Jag håller med dig om att inte vilja ha det som anses som vältränad etc. Då känner jag mig bara tjock och ful. Men jag vet att det handlar om mig skälv och min osäkerhet.
Men visst jag vore inte bekväm att gå på dejt med ngn med ett sexpack på magen.
Och @tanten För mig beror det helt på person. Har varit tillsammans med personer med sexpack på magen. Nån var himmel, nån var helvete... precis som andra personer...

Och @tanten För mig beror det helt på person. Har varit tillsammans med personer med sexpack på magen. Nån var himmel, nån var helvete... precis som andra personer...
Ja herregud, det finns väl ingen personlighetstyp som går efter graden av fitness?

Men du har varit ihop med sexpackskillar. Är du själv smal? Har du någonsin varit överviktig och sladdrig?
(hud har jag massor av, utan att ha gått ner i vikt. Jag har ALLTID haft massor av hud, framförallt på magen).

Ja herregud, det finns väl ingen personlighetstyp som går efter graden av fitness?

Men du har varit ihop med sexpackskillar. Är du själv smal? Har du någonsin varit överviktig och sladdrig?
(hud har jag massor av, utan att ha gått ner i vikt. Jag har ALLTID haft massor av hud, framförallt på magen).
Nej, jag är inte smal. Jag är vanligt "sladdrig", men det finns "sexpackskillar" som gillar sånt också :D Oavsett vilken slags kropp du har, finns det alltid någon som gillar den. Om de gillar din personlighet. Det hör liksom ihop, de köper hela paketet!

Sitter och funderar på det här med röster och prata i telefon med dejterna (har ju diskuterats förr)
Jag är ju inte mycket för att prata i telefon innan dejt. Känns som att man kommer ett steg för nära på nått vis om det sen inte klickar. Lättare att avrunda efter första dejten om man inte suttit och byggt upp förhoppningar över telefon innan. Eller så har jag varit rädd att jag ska dra en negativ slutsats pga rösten.
Nu har jag pratat i telefon med både Mr Dejt och Mr Ny innan förstadejt. Mr Dejt hade urkul dialekt. Total fnissvarning och jag var mycket tveksam till att kunna tända eller ta något han sa seriöst. Men jag vande mig och tycker nu det är charmigt. Mr Ny gjorde mig förvirrad. Ett totalt oväntat uttryck och "fel" dialekt mot hans härkomst. Rösten stämde inte med utseendet....Nu är jag helt såld på hans röst. Blir...glad av den!
Idag har båda ringt. Mr Ny pratar jag ofta med numera. Mr Dejt är ingen telefonsnackare så han skriver mest. Flera ggr per dag i chatt och sms. Mr Ny blandar men vi hörs också av några ggr per dag på något vis.
Börjar undra om detta inte är lite ofta när man "bara dejtar"?

Hur mycket kontakt har ni med era dejter före efter och mellan dejterna?

Fast jag tror fortfarande människor fungerar väldigt olika när det gäller hur lång tid och hur mycket man behöver lära sig om personen innan man kan bestämma det. Till exempel kanske man inte kan bilda sig den uppfattningen efter 1 eller 2 träffar. Man skulle kunna misstänka att de personer som vill bestämma det redan när man ser personen på långt håll vid första träffen, gör det onödigt svårt för sig att hitta ett seriöst förhållande. Eller så känner de sig själva så väl att det är helt rätt. Min poäng är att olika människor fungerar olika.

Ofta vet jag rätt tidigt om jag vill träffa personen igen. Ibland är det egentligen uppenbart redan innan.
Nu dejtar jag inte sen nästan ett år, singel sen ett halvår och ganska tillfreds - men jag har ju dejtat en del tidigare.

En snubbe som jag skrivit med i flera veckor på dejtingsidan (och på msn, ty detta var länge sedan) skulle jag ha en dejt med, en lunchdejt. Jag befann mig den dagen i Malmö och tyckte att där finns ju många ställen att äta en mysig dejtlunch på.
Men icke, snubben ville ses på ett jättestort köpcentrum i Malmös utkanter. Utanför McDonalds.
Och japp, där står han, ser hyfsat trevlig ut som på nätet. Men vad som inte framgår på nätet var hans exceptionellt vidriga andedräkt. Jag lovar, det var svårt att hälsningskramas socialt. Det luktade som om något halvstort djur kvavlat in i hans mun och sen dött.
Vi åt inte på McDonalds utan på en av ställets alla lunchhak - ni vet, ligger allihop runt ett inomhustorg? Jag satt lätt bortvänd och försökte andas genom munnen.
Han vet att jag älskar The Ark och sjunger därför "The worrying kind" för mig. Visserligen med fel text, fel melodi och en rejäl dos noshörningsfällande utandningsluft men han ville ju ... öh ... göra mig glad....
Innan jag ätit färdigt tar han fram en flergångstandpetare av plast och börjar peta tänderna. Tar ut varje fynd, tittar på det och äter det igen.
Och inte hade de kaffe heller.

Han tyckte sen att det var tråkigt av mig att inte vilja träffa honom fler gånger, för man kan ju behöva mer än en dejt innan man vet vad man tycker....? Tjatade väldeliga tills jag sa exakt varför; att tjat inte är attraktivt och att han borde kontakta sin tandläkare för hans andedräkt var vedervärdig.

Tja, sen blev jag blockad utan kommentar.

Men hörni, vart tusan nätdejtar man? Jag har inte en aning då jag aldrig har testat det men man kanske skulle ge det ett försök. Ingen betalsida dock..

Men hörni, vart tusan nätdejtar man? Jag har inte en aning då jag aldrig har testat det men man kanske skulle ge det ett försök. Ingen betalsida dock..
Happy pankake då typ.

Annars tar dom flesta dejting specifika sidor pengar för att man skall börja kunna kommunicera.

Ofta vet jag rätt tidigt om jag vill träffa personen igen. Ibland är det egentligen uppenbart redan innan.
Nu dejtar jag inte sen nästan ett år, singel sen ett halvår och ganska tillfreds - men jag har ju dejtat en del tidigare.

En snubbe som jag skrivit med i flera veckor på dejtingsidan (och på msn, ty detta var länge sedan) skulle jag ha en dejt med, en lunchdejt. Jag befann mig den dagen i Malmö och tyckte att där finns ju många ställen att äta en mysig dejtlunch på.
Men icke, snubben ville ses på ett jättestort köpcentrum i Malmös utkanter. Utanför McDonalds.
Och japp, där står han, ser hyfsat trevlig ut som på nätet. Men vad som inte framgår på nätet var hans exceptionellt vidriga andedräkt. Jag lovar, det var svårt att hälsningskramas socialt. Det luktade som om något halvstort djur kvavlat in i hans mun och sen dött.
Vi åt inte på McDonalds utan på en av ställets alla lunchhak - ni vet, ligger allihop runt ett inomhustorg? Jag satt lätt bortvänd och försökte andas genom munnen.
Han vet att jag älskar The Ark och sjunger därför "The worrying kind" för mig. Visserligen med fel text, fel melodi och en rejäl dos noshörningsfällande utandningsluft men han ville ju ... öh ... göra mig glad....
Innan jag ätit färdigt tar han fram en flergångstandpetare av plast och börjar peta tänderna. Tar ut varje fynd, tittar på det och äter det igen.
Och inte hade de kaffe heller.

Han tyckte sen att det var tråkigt av mig att inte vilja träffa honom fler gånger, för man kan ju behöva mer än en dejt innan man vet vad man tycker....? Tjatade väldeliga tills jag sa exakt varför; att tjat inte är attraktivt och att han borde kontakta sin tandläkare för hans andedräkt var vedervärdig.

Tja, sen blev jag blockad utan kommentar.

Jag tror bara att han glömt borsta tänderna - på husdjuret som avlidit i mannens svalg. De där små djuren har en otäck andedräkt och det är lätt att glömma att borsta deras tänder när man ägnat en timme åt att försöka knöla in dem. Och sen dör de hyfsat ofta också i det förvaringsläget och bidrar ytterligare till rutten lukt.

Det känns inte som att det behövdes en subtil "magkänsla", feromoner eller något annat som diskuterats för att bestämma hur många fler dejter det blev med den mannen. Det är lite det jag menar, jag tror inte att det bara var bilden på näthinnan av er två i sänghalmen som avgjorde det hela ensamt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
621
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
Svar
18
· Visningar
1 414
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Vaginal vs kejsarsnitt