Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Märker du verkligen inte själv dubbelmoralen ? och att vara förutsägbar är knappast nåt av mina egenskaper ;)
..sen tillskriver du mig saker som bara är lite roliga ..skulle aldrig missförstå flasklock :D

Om en man inte får förlöjliga kvinnor på skämt härinne så ska väl inte den/de som kastar stenen förlöjliga männen heller ..och det är Väldigt uppenbart på ett flertal här på forumet ..så om de är helt ovetande om hur de beter sig så kan det ju vara behövligt med en ögonöppnare då o då ;)

No harm, just my point :)

Vissa Bukefalister förnekar sig inte.
Just my sayin'.
:D
Fast det är rätt kul att det är samma gäng som för 6-8 år sedan. Livet har inte fört med sig något nytt där inte :p

@martha Du anser det, ja. Att det är dubbelmoral. Men åtminstone vad gäller mig så kan du bespara dig besväret, om jag behöver någon som recenserar min moral så är det inte dig jag ringer.

Din sk.moral är ju så way of the chart så ingen vettig lär ringa dig i den här tråden, speciellt som du redan är upptagen sedan många år.
(OBS. "vettig")

Tillbringade lördag till söndag med Mr Ny i hans stuga. Det var mycket avslappnat och trevligt.

Inte så många som vet om att jag träffar någon. Men några vet...och nu börjar frågorna komma. Drygt. Har inga svar att ge.
Nej...vi är inte ihop. Tycker inte vi har kommit så långt ännu. På tok för tidigt. Tycker mer att vi håller på att lära känna varandra ännu. Men att kalla våra träffar för dejter? Nja...låter lite för...ytligt.
Vad ÄR dejt egentligen?
Enskilda dejter har man väl några gånger i början? Sådär medans man tar reda på det nödvändigaste. Man fikar, pratar, umgås lite lätt.
Vad är det sen då?
När man träffas regelbundet, sover över, hörs av ofta, träffar inte andra....dejtar man varandra då? :confused:

Nej, jag vet att man inte ska sätta en etikett, men hur definierar ni en dejt, när man dejtar, träffas......???

Ihop för mig är när man fått sådana känslor för varandra att man vet att man vill vara med varandra. Punkt!
Och kär? Måste man alltid bli kär?
Det där med tokkär och fjärilar i magen har aldrig varit min grej. Ska jag vänta på det kan jag nog få förbli singel :(
Jag har lite för varje år blivit mer och mer emot att allt ska ha "etiketter", t.ex. nu dejtar vi, nu är vi halvseriösa, nu är vi helseriösa osv osv. Särskilt som båda känner sig nöjda i situationen, hur den än ser ut. Då blir det för omgivningens skull man ska skaffa etiketter och det känns sådär. I min värld bestämmer man inte att Nu är vi tillsammans. Det liksom märker man att man är, eller hur jag nu ska förklara.

Jag skulle ju gått på dejt i fredags, men tappade sugen totalt och ställde in. Ska jag involvera mig med någon vill jag träffa någon som är rak och enkel och det upplevde jag inte att denna kille var, så jag banga. Men ska träffa min semesterflört till helgen är tanken. Det kommer dock inte bli mer än så mellan oss, men det är ju trevligt ändå.

Jag har lite för varje år blivit mer och mer emot att allt ska ha "etiketter", t.ex. nu dejtar vi, nu är vi halvseriösa, nu är vi helseriösa osv osv. Särskilt som båda känner sig nöjda i situationen, hur den än ser ut. Då blir det för omgivningens skull man ska skaffa etiketter och det känns sådär. I min värld bestämmer man inte att Nu är vi tillsammans. Det liksom märker man att man är, eller hur jag nu ska förklara.

Men det här med att liksom märka att man är tillsammans, det låter lite som upplagt för missförstånd. På vilket sätt märker man det och är det inte rätt stor risk att den ena är tillsammans flera månader innan den andra är det? Hur funkar det?

Kul att läsa in sig lite i tråden och se att det verkar hända grejer för flera av er. :)

Jag har haft mer eller mindre nät-fritt de senaste veckorna. Det enda någorlunda dejt-liknande jag själv åstadkommit sedan sist är att jag lyckades snacka till mig en trevlig och lång fika med en väldigt trevlig random främling på semestern, alltid något. :-)

Fått lite perspektiv på livet, träffat folk som jag känt att "just det ja, SÅ kan folk också vara" med. Alltså ur vinkeln, "en sådan typ av person skulle jag vilja leva med". Men det har inte varit några lediga exemplar dessvärre.

Dessutom mår jag bättre än jag gjort på mycket länge. Livet är helt enkelt på rätt spår.

Jag har även helt släppt tanken på att det någonsin skulle vara en bra idé att vara tillsammans med "kompisen". Men det tog verkligen tid!

Men det här med att liksom märka att man är tillsammans, det låter lite som upplagt för missförstånd. På vilket sätt märker man det och är det inte rätt stor risk att den ena är tillsammans flera månader innan den andra är det? Hur funkar det?

Spelar det egentligen någon roll?

Vad är det som sker när man Är Tillsammans, som inte sker när man umgås rätt mycket, har sex etc?

Jag tror att jag är under samma utveckling som @tigerflicka. Jag känner mig mer och mer främmande för etiketter/namn på alla sorters relationer för varje år som går.

Det beror nog på hur man är själv, om det är för sin egen skull som man vill ha en etikett på det. Vill man det så finns det såklart inga fel i det. Som med det mesta finns det sällan bara ett rätt sätt.
För egen del skulle jag nog kunna bli avskräckt av att bestämma att "nu är vi ett par" efter X antal veckors dejtande, även om jag gillar killen.

Hur är man när man är tillsammans menar du, är det detsamma som exklusiva? Jag förstår nog inte riktigt det här med etiketterna, vad ska de fylla för funktion?

@Petruska @tigerflicka @monster1

Ursäkta den bristande tydligheten.

Det som är speciellt för mig med just begreppet "tillsammans" är att jag som defaultläge tolkar in att man slutar ligga med andra. För mig personligen är det inget som sker naturligt och utan att det känns som i alla fall en liten uppoffring, men jag har märkt att jag inte är bekväm med tanken på att en partner har sexuella kontakter med andra än mig och då är egen trohet ett pris jag är beredd att betala för att slippa det. Jag skulle dock inte vara intresserad av att bli monogam om min partner inte gjorde detsamma tillbaka, så för mig är timingen ganska viktig. I övrigt, med t ex "Vi är faktiskt tillsammans nu så då måste vi ses minst så här ofta/träffa varandras föräldrar/åka till Ikea tillsammans" och liknande grejer, bryr jag mig inte så mycket.

@Petruska @tigerflicka @monster1

Det som är speciellt för mig med just begreppet "tillsammans" är att jag som defaultläge tolkar in att man slutar ligga med andra. För mig personligen är det inget som sker naturligt och utan att det känns som i alla fall en liten uppoffring, men jag har märkt att jag inte är bekväm med tanken på att en partner har sexuella kontakter med andra än mig och då är egen trohet ett pris jag är beredd att betala för att slippa det. Jag skulle dock inte vara intresserad av att bli monogam om min partner inte gjorde detsamma tillbaka, så för mig är timingen ganska viktig. I övrigt, med t ex "Vi är faktiskt tillsammans nu så då måste vi ses minst så här ofta/träffa varandras föräldrar/åka till Ikea tillsammans" och liknande grejer, bryr jag mig inte så mycket.
Det är intressant hur olika man kan se på saker, och tack och lov att inte alla alltid tycker likadant! :)
Jag för min del har aldrig dejtat flera samtidigt, utom kanske när dejtandet varit tämligen oseriöst/oengagerat. Därför har jag inte sett det som att etiketten Tillsammans innebär exklusivitet. Jag har nog alltid tänkt att exklusivitet kommer före Tillsammans.

Det är intressant hur olika man kan se på saker, och tack och lov att inte alla alltid tycker likadant! :)
Jag för min del har aldrig dejtat flera samtidigt, utom kanske när dejtandet varit tämligen oseriöst/oengagerat. Därför har jag inte sett det som att etiketten Tillsammans innebär exklusivitet. Jag har nog alltid tänkt att exklusivitet kommer före Tillsammans.

Exakt! Om du och jag dejtade varandra så skulle vi förmodligen behöva prata om det här! :angel: Med eller utan etiketter - troligtvis ger det mer att förklara vad man tänker sig för innebörd.

Jaha, sexuell exklusivitet diskuterades rätt tidigt, då slemhinnor började komma i kontakt med könsorgan. Vi pratar generellt sett rätt mycket om hur vi förhåller oss till varandra, det vi gör och känslor.

Mitt huvud blir ett enda virvarr bara av att dejta en person, hur det skulle bli om jag dejtade fler vågar jag inte ens tänka på. Dessutom har jag inte tid ;).

Det som är speciellt för mig med just begreppet "tillsammans" är att jag som defaultläge tolkar in att man slutar ligga med andra.

Är det något man då säger till varandra, menar du?

Själv skulle jag nog bli ganska besvärad om någon började ha synpunkter på om jag har sex med andra eller inte. Jag ser det som min sak att besluta om, ingen annans.

Är det något man då säger till varandra, menar du?

Själv skulle jag nog bli ganska besvärad om någon började ha synpunkter på om jag har sex med andra eller inte. Jag ser det som min sak att besluta om, ingen annans.
Jo men hur gör du då med smittskyddet? Eller har du alltid kondom och slicklapp?

Du menar i initialfasen? Då verkar väl kondom vara en bra ide, om den andra är man. I mitt etablerade förhållande litar jag på att jag inte blir smittad.

Du menar i initialfasen? Då verkar väl kondom vara en bra ide, om den andra är man. I mitt etablerade förhållande litar jag på att jag inte blir smittad.
Någonstans påvägen förväntar du dig då att din sexpartner slutar ha sex med andra eller har det skyddat med dessa? Jag tog upp det till diskussion, ingen kondom=inget sex med andra. Jag vill inte gissa och anta med min hälsa.

Jo men hur gör du då med smittskyddet? Eller har du alltid kondom och slicklapp?
Det behöver man ju inte ha en exklusiv sexuell relation för att skippa. Man kan komma överrens om att "vi kör oskyddat", ha testat sig och alltihop utan att ta upp sex med andra egentligen.

När jag har diskuterat monogamins vara eller icke vara så har det varit utifrån den relationsmässiga normen. Alltså sådär töntigt "vad är vi, hur gör vi" och inte särskilt krasst och praktiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 464
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 308
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka