Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu var det längesedan jag skrev här igen!
Nu har känslan av att "shit, vad har jag gjort!?" helt försvunnit och allt känns bara sådär underbart som det ska göra :love:
Den här kvinnan är bara så underbar, kan knappt fatta hur det har gått till. Att man kan ha det såhär bra!
I helgen har vi packat en massa och slängt - massor! Och, ja, om vi säger så, jag är inte den som har den bästa ordningen hemma och hon är lite av en pedant så hon fick nog sig en smärre chock över min oreda... men vi kan ändå skratta och skämta om såna saker, det är så skönt! Stora flytten går 20 september men ska försöka forsla över lite lådor varje gång jag åker så det inte blir så mycket då :)

Och det kommer så mycket andra bra saker med det här också, jag kan "komma ut" för fler och fler och det känns SÅ skönt! Allt som man har gått och hållit hemligt och viftat bort eller svarat lite svävande på. Det är SÅ jäkla skönt! Nu vill jag nästan bara att alla ska höra att jag ska flytta och börja fråga varför så jag kan svara att jag ska flytta till min flickvän :love:
Vad skönt att allt känns så där bra igen som det ska göra! :)

Vad skönt att allt känns så där bra igen som det ska göra! :)

Ja det är så skönt, det blev nog lite som en chock där i början. Nu är det nog mamma som har det jobbigast... inte kul att se mamsen ledsen :(
Men jag flyttar ju inte så långt (5,5 mil ungefär) och vi kommer fortfarande jobba i husen bredvid varann, så det blir nog bra för mamsen också!

Fast det verkar inte spela någon roll vad t ex jag skriver, ni är några som närmast reflexmässigt går i gång med "TÄNK OM EN MAN SKRIVIT DET DÄR :eek:"

Hade en man skrivit det där otrohetsskämtet så hade du gillat ihjäl inlägget.

Och skriver t ex jag "flasklock" så reagerar du med TÄNK OM EN MAN osv.

Fast iofs, jag klagar inte, det är skönt när världen är förutsägbar. :)

Märker du verkligen inte själv dubbelmoralen ? och att vara förutsägbar är knappast nåt av mina egenskaper ;)
..sen tillskriver du mig saker som bara är lite roliga ..skulle aldrig missförstå flasklock :D

Om en man inte får förlöjliga kvinnor på skämt härinne så ska väl inte den/de som kastar stenen förlöjliga männen heller ..och det är Väldigt uppenbart på ett flertal här på forumet ..så om de är helt ovetande om hur de beter sig så kan det ju vara behövligt med en ögonöppnare då o då ;)

No harm, just my point :)

Ja det är så skönt, det blev nog lite som en chock där i början. Nu är det nog mamma som har det jobbigast... inte kul att se mamsen ledsen :(
Men jag flyttar ju inte så långt (5,5 mil ungefär) och vi kommer fortfarande jobba i husen bredvid varann, så det blir nog bra för mamsen också!
Men blir din mamma ledsen för att du flyttar sån liten bit? Det är ju inte långt alls?

Men blir din mamma ledsen för att du flyttar sån liten bit? Det är ju inte långt alls?

Japp, det blir hon. Vi reagerar väl alla olika. Jag har nästan bott granne med mor och far och varit där i stort sett varje dag trots att jag är 27 år fyllda, så nog blir det en omställning allt. Även för mig :)

Japp, det blir hon. Vi reagerar väl alla olika. Jag har nästan bott granne med mor och far och varit där i stort sett varje dag trots att jag är 27 år fyllda, så nog blir det en omställning allt. Även för mig :)
Aha, ja, har man en relation som ser ut så förstår jag att en flytt blir lite svårare. Skönt för din mamma att få se att du är så nöjd och lycklig i din relation i alla fall, det måste ju göra att hon mest bara känner sig jätteglad för din skull :).

Aha, ja, har man en relation som ser ut så förstår jag att en flytt blir lite svårare. Skönt för din mamma att få se att du är så nöjd och lycklig i din relation i alla fall, det måste ju göra att hon mest bara känner sig jätteglad för din skull :).

Ja, det är hon. Det vet jag :)

kl
Jag har varit upptagen i 4 dagar pga av en tävling. Jag var bara hästskötare så för min del var det lugnt. Första gången som jag verkligen var på plats på en tävlingsplats sen han lämnade mig...Usch så mycket som jag har gråtit..."Min" hästägare har kramat om mig otaliga gånger och tröstat när det blev tufft. Jag har ju inte tävlat ensam i Tyskland förut. Jag saknar honom så väldigt. Flera personer kom fram och berättade om att de sett mitt ex ute tillsammans med hans nya...ja, det gör ont...varför vill folk berätta sådant?

Mailade tillbaka till "mitt span" och skrev att jag tyvärr inte vet när jag har barnfritt nästa gång, men att vi kanske kan träffas på torsdag? Jag antar att han har andra span också konstigt vore det ju annars. Jag har tyvärr inget annat seriöst span så jag hoppas att detta span kan utvecklas mer. Han är söt och sympatisk.

Tillbringade lördag till söndag med Mr Ny i hans stuga. Det var mycket avslappnat och trevligt.

Inte så många som vet om att jag träffar någon. Men några vet...och nu börjar frågorna komma. Drygt. Har inga svar att ge.
Nej...vi är inte ihop. Tycker inte vi har kommit så långt ännu. På tok för tidigt. Tycker mer att vi håller på att lära känna varandra ännu. Men att kalla våra träffar för dejter? Nja...låter lite för...ytligt.
Vad ÄR dejt egentligen?
Enskilda dejter har man väl några gånger i början? Sådär medans man tar reda på det nödvändigaste. Man fikar, pratar, umgås lite lätt.
Vad är det sen då?
När man träffas regelbundet, sover över, hörs av ofta, träffar inte andra....dejtar man varandra då? :confused:

Nej, jag vet att man inte ska sätta en etikett, men hur definierar ni en dejt, när man dejtar, träffas......???

Ihop för mig är när man fått sådana känslor för varandra att man vet att man vill vara med varandra. Punkt!
Och kär? Måste man alltid bli kär?
Det där med tokkär och fjärilar i magen har aldrig varit min grej. Ska jag vänta på det kan jag nog få förbli singel :(

Tillbringade lördag till söndag med Mr Ny i hans stuga. Det var mycket avslappnat och trevligt.

Inte så många som vet om att jag träffar någon. Men några vet...och nu börjar frågorna komma. Drygt. Har inga svar att ge.
Nej...vi är inte ihop. Tycker inte vi har kommit så långt ännu. På tok för tidigt. Tycker mer att vi håller på att lära känna varandra ännu. Men att kalla våra träffar för dejter? Nja...låter lite för...ytligt.
Vad ÄR dejt egentligen?
Enskilda dejter har man väl några gånger i början? Sådär medans man tar reda på det nödvändigaste. Man fikar, pratar, umgås lite lätt.
Vad är det sen då?
När man träffas regelbundet, sover över, hörs av ofta, träffar inte andra....dejtar man varandra då? :confused:

Nej, jag vet att man inte ska sätta en etikett, men hur definierar ni en dejt, när man dejtar, träffas......???

Ihop för mig är när man fått sådana känslor för varandra att man vet att man vill vara med varandra. Punkt!
Det där med tokkär och fjärilar i magen har aldrig varit min grej. Ska jag vänta på det kan jag nog få förbli singel :(
Vad skönt att det inte bara är jag som känner så angående vara kär (jag trivs verkligen fantastiskt bra med den mannen jag träffar på alla vis :o:D) men några fjärilar är det inte, mer en värme och en omsorg, den typen av mer lugna känslor. Vi har umgänge/träffas regelbundet, mer definierat än så är det inte. Man trivs, man umgås, måste det definieras mer?

@Voff

Jag tycker det går i den här ordningen:

- dejta
- träffas
- tillsammans

Så ni kanske "träffas"? :)

--------
Kl

Jag har efter min korta tid på Tinder upplevt följande:
De enda som skrivit till mig efter matchning är folk som inte är från Sverige, dvs på besök el bosatta här sedan ett par år tillbaka.
Jättetrevliga konversationer, inget konstigt, bara öppet, trevligt, skämtsamt, inbjudande osv. Naturligt flow liksom.

Inga av de med svenskklingande namn har inlett en konversation efter matchning. Förutom en, och han avslutade med ett "Mm" efter några chatt fram-o-tillbaka och där dog det.

Jag har ett fejkFBkonto och använder inte mitt riktiga namn. Namngrejen har jag skrivit i presentationen, så inget jag hymlar med. Kan det vara något sånt - att det inte går att "kolla upp" mig inledningsvis?
Ibland undrar jag om det är något jag inte förstått i den svenska dejtingkulturen.. Jag har bott här i lite mer än fyra år nu, och har upplevt några av de konstigaste saker dejtingmässigt någonsin. Det verkar nästan som det är något kulturellt jag inte riktigt hajjar :nailbiting:

(Det känns helt ok iofs, jag står hellre för något som känns bra än rättar mig efter ett mönster jag inte tycker om :) )

Vilket land har du bott i?
@Voff

Jag tycker det går i den här ordningen:

- dejta
- träffas
- tillsammans

Så ni kanske "träffas"? :)

--------
Kl

Jag har efter min korta tid på Tinder upplevt följande:
De enda som skrivit till mig efter matchning är folk som inte är från Sverige, dvs på besök el bosatta här sedan ett par år tillbaka.
Jättetrevliga konversationer, inget konstigt, bara öppet, trevligt, skämtsamt, inbjudande osv. Naturligt flow liksom.

Inga av de med svenskklingande namn har inlett en konversation efter matchning. Förutom en, och han avslutade med ett "Mm" efter några chatt fram-o-tillbaka och där dog det.

Jag har ett fejkFBkonto och använder inte mitt riktiga namn. Namngrejen har jag skrivit i presentationen, så inget jag hymlar med. Kan det vara något sånt - att det inte går att "kolla upp" mig inledningsvis?
Ibland undrar jag om det är något jag inte förstått i den svenska dejtingkulturen.. Jag har bott här i lite mer än fyra år nu, och har upplevt några av de konstigaste saker dejtingmässigt någonsin. Det verkar nästan som det är något kulturellt jag inte riktigt hajjar :nailbiting:

(Det känns helt ok iofs, jag står hellre för något som känns bra än rättar mig efter ett mönster jag inte tycker om :) )

@monster1 vi tänker så lika där!!
Jag kan känna massor för en person..tom älska den djupt. Men förälskad...kär...njäää. Kär var jag i tonåren. För mig är det en snabb attraktion som snabbt blåser över/eller utvecklas till något djupare.
Har funderat över om de där kär-känslorna man kände i tonåren mycket var nervositet och spänning????

Ja @tjenixen jag skulle nog också säga "Någon jag träffar för att se...." Så har jag förklarat när någon undrat.

Vad ÄR dejt egentligen?
Vad är det sen då?

"Nu börjar frågorna komma" låter minst sagt drygt. Personligen föredrar jag nog om alla utom riktigt närstående låter bli att fråga om sånt och väntar på att man själv väljer att berätta. :cool: (Undantaget alla i dejtingtråden så klart - vi måste ju få löpande uppdateringar. :angel:)

Jag hade nog sagt att min skala är "går på en/ett par dejter" -> "dejtar" -> "tillsammans". "Träffas" använder jag nog inte alls. I min bok skulle du och Mr Ny alltså dejta, men jag är helt på det klara med att definitionerna verkar variera rätt kraftigt från person till person. Tillsammans/ihop blir man när man har pratat om det och båda är med på det, och på den punkten är jag desto mer bestämd. :p

Vad ÄR dejt egentligen?
Vad är det sen då?

Tänkte precis på det här i morse då jag körde på jobb. Min "date" vill inte rusa in i ett förhållande och därför ska vi lugnt se tiden an. ...men vi hörs per chatt flera gånger per dag, vi skickar pussar och kramar, vi tänker på varandra mest hela tiden. Igår frågade han varför jag inte satt med honom i hans soffa, igår ringde han och önskade mig en god natt. "puss puss", avslutade vi samtalet med. Nej, vi är inte ihop, men vi nämner ibland att vi kanske blir det. Vad är vi? Vi har ju en relation av nåt slag iaf. Jag behöver inget namn på vår relation och det är väl kanske mest namnet som skrämmer mannen i det här skedet. Vi lever våra egna liv och gör våra egna saker utan att någon "blandar sig i".
Vi har inte bestämt nån ny träff, men eftersom vår förra träff blev helt extempore så känner jag inte att jag behöver nåt datum för nästa gång. Tror det ger sig...

Tokkär är nog ingen av oss - inte ens kära är vi (kan jag nog säga för hans del också), men vi gillar varandra och lär känna varandra lite bättre hela tiden. Känns bra :)

De enda som skrivit till mig efter matchning[...]
Har du skrivit till någon då? Av de tinderkonversationer jag har haft så har jag startat dem säkert hälften av gångerna. Av de som har lett till dejt så har jag definitivt startat konversationen i mer än hälften av fallen.

Tänk på att du kan missa saker om du bangar att ta initiativ.

Senast ändrad:
Jag kom på att jag har ju glömt att berätta för er om lördagens möjlighet att bli upphånglad, som jag inte tog. Jag var ute med min öldrickarkompis M. Han är snygg, sexig, charmig och rolig att hänga med, men inte pojkvänsmaterial för fem öre. Vi har känt varandra i rätt många år nu och hamnar lite då och då i hångelituationer och han är grym på det!
I alla fall, jag tänkte att vi kunde gå från stället vi var på en stund innan bussen gick hem och smita in i nåt mörkt hörn, men hans whiskey tog inte slut fort nog och när han var klar var det inte tid kvar för mörka hörn. Jag hade kanske kunnat säga åt honom att dricka upp snabbare för att jag var hångelsugen, men det gjorde jag inte. Sms:ade ist när jag satt på bussen att jag funderat på om jag skulle gett honom en godnattpuss och fick till svar att han funderat på samma sak. Och så vill han ses till helgen igen. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 464
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 308
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka