Melodifestivalen 2019 - FINALEN

Skriver som jag brukar, jag personligen bryr mig inte om Sverige vinner ESC. Absolut kul om det går bra, speciellt om det är en låt jag själv tycker väldigt mkt om!
Men jag tycker ESC är så fantastiskt på det sätt att det är så många olika sorters låtar, artister och shower, denna mish mash av låtar, vissa galna, andra vackra, flera tråkiga och många härliga!
Jag brukar hitta flera favoriter där, som gärna får vinna före Sverige om de i mitt tycke är bättre :)

Men sen är det ju alltid kul att gissa hur låten skulle funka i ESC, absolut. Vi har flera gången haft låtar som inte vunnit mello som kanske hade funkat superbra i ESC. Men det spelar ingen roll, mellovinnaren är den som flest röstat på och då blir det ju rätt hur det än blir ;)

Skriver som jag brukar, jag personligen bryr mig inte om Sverige vinner ESC. Absolut kul om det går bra, speciellt om det är en låt jag själv tycker väldigt mkt om!
Men jag tycker ESC är så fantastiskt på det sätt att det är så många olika sorters låtar, artister och shower, denna mish mash av låtar, vissa galna, andra vackra, flera tråkiga och många härliga!
Jag brukar hitta flera favoriter där, som gärna får vinna före Sverige om de i mitt tycke är bättre :)

Men sen är det ju alltid kul att gissa hur låten skulle funka i ESC, absolut. Vi har flera gången haft låtar som inte vunnit mello som kanske hade funkat superbra i ESC. Men det spelar ingen roll, mellovinnaren är den som flest röstat på och då blir det ju rätt hur det än blir ;)
Fast är inte det lite av en sanning med modifikation? Nano hade ju vunnit 2017 om man bara gick på det svenska resultatet men Robin fick mer poäng av utlandsjuryn och vann alltså.

Personligen tycker jag att det vore bättre utan juryn. Tycker det känns primärt att svenska folket får rösta fram vilket bidrag de vill ska representera landet och sekundärt hur goda våra chanser till vinst blir som jag antar syftet med juryn är.

Lite så jag menade. Jag tyckte att Robins bidrag från året Måns vann var betydligt bättre än det han vann med förrförra året. Nu vet vi ju inte hur det går för Lisa Ajax i år än men tycker även hennes bidrag då är bättre än det hon har i år.

edit:
Glömde ju, Wiktorias bidrag Hold me tycker jag var så otroligt mycket bättre än de två hon haft efter den, den tror jag kunnat vinna ESC faktiskt :)

Robin var väl inte med det året Måns vann? Han var väl med det året Frans vann? Och Wiktorias låt hette Save me och ja, det var synd att den inte vann!

Robin var väl inte med det året Måns vann? Han var väl med det året Frans vann? Och Wiktorias låt hette Save me och ja, det var synd att den inte vann!
Ja det har du rätt i, fel av mig!

Och ja save me menade jag såklart, den ligger fortfarande i min spotifylista. Klantade till det där och blandade ihop titeln med Hold you från i år :)

Fast är inte det lite av en sanning med modifikation? Nano hade ju vunnit 2017 om man bara gick på det svenska resultatet men Robin fick mer poäng av utlandsjuryn och vann alltså.

Personligen tycker jag att det vore bättre utan juryn. Tycker det känns primärt att svenska folket får rösta fram vilket bidrag de vill ska representera landet och sekundärt hur goda våra chanser till vinst blir som jag antar syftet med juryn är.
Ja så är ju reglerna, så det är de rösterna vi får gå efter. Jag är kluven till juryn, tycker själv att det ofta blivit bra när juryn fått vara inblandad ;)
Sen kan man ju tycka att det borde vara upp till folket med... Jag vet inte :)
Litar mer på juryns smak än min nioårings tex ;)

Ja så är ju reglerna, så det är de rösterna vi får gå efter. Jag är kluven till juryn, tycker själv att det ofta blivit bra när juryn fått vara inblandad ;)
Sen kan man ju tycka att det borde vara upp till folket med... Jag vet inte :)
Litar mer på juryns smak än min nioårings tex ;)
Ja jag känner att det är väl den demokratiska andan jag saknar här, makt åt folket typ.

Men på tal om nioåringar och deras musiksmak så ändrade de ju hur apprösterna räknas nu. Det var faktiskt mindre skillnad än jag trott och än så länge verkar det ju inte ha påverkat något resultat nämnvärt.

Jag har inte följt mello hittills men lyssnade igenom alla finalbidragen nu. Efter en lyssning så tycker jag solklart bäst om Hanna & Liamoo och John Lundvik :) Lisa Ajax var rätt bra också. Övriga var antingen snark eller dåligt. Varsågoda för snabbrecension :D

Finalen tänkte jag dock kolla på!

mina hjärtröster kommer gå till John och Jon Henrik

Jag tror inte att det är nåt problem att det finns fler etniska låtar med, om Jon Henrik skulle vinna. Det är ju ändå varje låt som bedöms och får röster.
Annars hade det ju varit svårt med flera ballader eller flera discolåtar etc.

Kikat lite på kommentarer här och där ute i Europa, det är lite blandat och man ser Johns och Jon Henriks namn här och där. Men det är två tjejer som jag tycker de flesta har på sin topplista: Wiktoria och Lisa.
Intressant!

Kikat lite på kommentarer här och där ute i Europa, det är lite blandat och man ser Johns och Jon Henriks namn här och där. Men det är två tjejer som jag tycker de flesta har på sin topplista: Wiktoria och Lisa.
Intressant!

Cypern blir jättefarliga i år!!!!

Australien verkar ha tänkt ha tänkt att nu måste vi sluta att bara skicka en artist med en låt.

:eek:

Jag kunde inte ha ljudet på och förväntade mig en röra av massor med artister. Vad menade du? :o Eller menade du den där grejen som påminner mig om kattleksaker? :rofl:

För övrigt, om det inte vore för avsaknaden av färgerna blått, vitt och rött så hade jag undrat när usa kom med - det där är ju frihetsgudinnan? :confused::rofl:

Jag kunde inte ha ljudet på och förväntade mig en röra av massor med artister. Vad menade du? :o Eller menade du den där grejen som påminner mig om kattleksaker? :rofl:

För övrigt, om det inte vore för avsaknaden av färgerna blått, vitt och rött så hade jag undrat när usa kom med - det där är ju frihetsgudinnan? :confused::rofl:
Allt! Både scenshowen och sången.

Jag kollade på Wiktoria igen. Tja, den skulle säkert gå bra i ESC. Men själv kommer jag att spela den cirka noll gånger.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kultur På lördag smäller det! Vi får veta vem som får åka till Turin och representera Sverige i ESC! Det är dags för FINAL i Mello...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 022
Senast: MJLee
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 877
Senast: Scata
·
Kultur Snart är det ÄNTLIGEN lördag igen! Och det betyder ju bara en sak: MELLODAGS! :banana::banana::banana: Det är dags för deltävling 2...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
9 958
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info