Melodifestivalen 2019 - FINALEN

Var det inte nån mer låt som var snarlik någon annan?

Äh, jag tycker att hela diskussionen kring låtar som liknar andra blivit överdriven. Så många låtar som blivit anklagade för plagiat och så få (om ens någon??) som blivit fälld för det. Men oj vad folk skriker högt varje år!

Jag antar att musikbranschen har ett system som fäller låtskrivare för plagiat och jag antar att det fungerar.

Finns det nån låt i Mello som blivit fälld för plagiat nån gång?

Nu när ni ändå pratat om övriga länders bidrag, är jag den enda här som absolut inte vill spoila sånt på förhand? vill liksom bli överraskad när man tittat på delfinalerna/finalen och inte veta innan vad som kommer :)
Jag lyssnar aldrig i förväg! Det förstör hela grejen för mig. Istället skriver jag ner om det är någon låt jag tycker något speciellt om och då blir det lätt att bestämma sig för vad som "borde vinna" osv :p

Hej alla!
Hemkommen från repetitionen tidigare idag och kan ju ge mina intryck därifrån :D
Läs inte om ni inte vill veta hehe

Nä men inte så mkt att säga egentligen, mer än att ALLA sjöng jäkligt bra! Blev faktiskt överraskad!
Och jag kände att vilken låt som än vinner så blir det bra liksom ;)
Men sen blir det lite annan känsla när man är på plats också.
Den största skillnaden är hur låtarna funkar live vs på tv. Vissa scenshower är inte särskilt kul att se på live, och där kan jag nämna tex Nano, där ju bilderna på sonen i tv rutan förstärker.

Publiken applåderade nog mest efter John L (enda låten folk klappade med i under tiden också tror jag), Arvingarna och Wiktoria (jäklar vilken pipa och känsla idag!).
Många sjöng med i Hello och I do ;)

Bäst av allt: Lynda Woodruff är tillbaka :D Älskart!!

Efter idag tror jag på seger för John L. Men att det egentligen kan gå hur som helst!
Och att jag nog blir nöjd efteråt! ;)

Hej alla!
Hemkommen från repetitionen tidigare idag och kan ju ge mina intryck därifrån :D
Läs inte om ni inte vill veta hehe

Nä men inte så mkt att säga egentligen, mer än att ALLA sjöng jäkligt bra! Blev faktiskt överraskad!
Och jag kände att vilken låt som än vinner så blir det bra liksom ;)
Men sen blir det lite annan känsla när man är på plats också.
Den största skillnaden är hur låtarna funkar live vs på tv. Vissa scenshower är inte särskilt kul att se på live, och där kan jag nämna tex Nano, där ju bilderna på sonen i tv rutan förstärker.

Publiken applåderade nog mest efter John L (enda låten folk klappade med i under tiden också tror jag), Arvingarna och Wiktoria (jäklar vilken pipa och känsla idag!).
Många sjöng med i Hello och I do ;)

Bäst av allt: Lynda Woodruff är tillbaka :D Älskart!!

Efter idag tror jag på seger för John L. Men att det egentligen kan gå hur som helst!
Och att jag nog blir nöjd efteråt! ;)

Jag läste att Hanna & Liamoos jurygenrep igår inte var helt lyckat då det lät surt ibland från de båda. Så får de låga poäng av juryn ikväll kan ju det vara en förklaring.

några har funderat vad som skrivs i esc- forum om låtarna i år och det verkar vara en "hype" för Anna Bergendahl och även Wiktoria samt Lundvik
klipper in en bild på röster vad de vill ska vinna årets mello
snart kööööör vi - 15 minuter kvar 😃
26461

Liknande trådar

Kultur På lördag smäller det! Vi får veta vem som får åka till Turin och representera Sverige i ESC! Det är dags för FINAL i Mello...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 022
Senast: MJLee
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 877
Senast: Scata
·
Kultur Snart är det ÄNTLIGEN lördag igen! Och det betyder ju bara en sak: MELLODAGS! :banana::banana::banana: Det är dags för deltävling 2...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
9 958
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar