Melodifestivalen 2025 inkl. deltävlingar 1-5

Det där är obegripligt, det har ändrat sig så långsamt innan men nu går det med några procentenheter per dygn. 🙈

De är på pre party i Madrid ikväll, det kan komma att påverka oddsen ytterligare. Vet dock inte om Österrike är med där men det skulle jag tro.
Ja det stack verkligen iväg snabbt! Vi får väl se om det står sig till finalen.

Det känns som att Kaj gör ett förbannat bra jobb med pressen. I alla intervjuer jag sett är de roliga och bjuder på sig själva och framstår som oerhört ödmjuka. De är likeable!

Och gud så skönt det hade varit om de ändå gick och vann finalen. I så fall hade alla Måns-fans som gapat över Kajs "oseriösa" bidrag och att Måns minsann hade haft större chans i ESC fått gå och dra något gammalt över sig.
(Förslagsvis smeknamnet Mums-Måns, det har sannerligen inte åldrats med värdighet)

Det känns som att Kaj gör ett förbannat bra jobb med pressen. I alla intervjuer jag sett är de roliga och bjuder på sig själva och framstår som oerhört ödmjuka. De är likeable!

Och gud så skönt det hade varit om de ändå gick och vann finalen. I så fall hade alla Måns-fans som gapat över Kajs "oseriösa" bidrag och att Måns minsann hade haft större chans i ESC fått gå och dra något gammalt över sig.
(Förslagsvis smeknamnet Mums-Måns, det har sannerligen inte åldrats med värdighet)
Jag önskar nästan att de inte vinner! Dels för att jag inte orkar med att Sverige skulle arrangera så snart igen, det kan aldrig bli lika bra. Men också dels för att jag tror att killarna blir lättade om de inte vinner. De har sin karriär sedan många år och den har fått en jätteskjuts redan. Och inför Mellofinalen sa de ”bästa scenariot vore om Måns vann med en poäng”. Jag undrar om de inte känner likadant i dag!

Men såklart vill jag inte att de ska floppa totalt för att oddsmakare och alla andra har missbedömt tittarrösterna. Topp 5 blir lagom för mig 😅

Måns skulle vinna på att ta efter KAJ. Ödmjuka, roliga, seriösa och verkar hänga med på det mesta när det gäller tokigheter. De är mycket lätta att tycka om och verkar charma alla inklusive journalisterna. På det har det en otrolig scennärvaro och respekt för varandra och publiken. Och på 15 år har de hunnit bli ordentligt samspelta.

Jag önskar nästan att de inte vinner! Dels för att jag inte orkar med att Sverige skulle arrangera så snart igen, det kan aldrig bli lika bra. Men också dels för att jag tror att killarna blir lättade om de inte vinner. De har sin karriär sedan många år och den har fått en jätteskjuts redan. Och inför Mellofinalen sa de ”bästa scenariot vore om Måns vann med en poäng”. Jag undrar om de inte känner likadant i dag!

Men såklart vill jag inte att de ska floppa totalt för att oddsmakare och alla andra har missbedömt tittarrösterna. Topp 5 blir lagom för mig 😅
Jag uppfattar det som de lever sin dröm nu och har landat väl i att de vann. De kanske inte är så bekymrade om de vinner eller inte men skulle älska det gissar jag. Jag tror inte det funkar utanför svensktalande områden när det gäller liveframträdande - skämt funkar dåligt i översättning och vörådialekten är en stor del av deras identitet.

Jag hoppas de sätter upp Gambämark igen - och turnerar i Sverige - jag skulle gärna se den live.

Jag uppfattar det som de lever sin dröm nu och har landat väl i att de vann. De kanske inte är så bekymrade om de vinner eller inte men skulle älska det gissar jag. Jag tror inte det funkar utanför svensktalande områden när det gäller liveframträdande - skämt funkar dåligt i översättning och vörådialekten är en stor del av deras identitet.

Jag hoppas de sätter upp Gambämark igen - och turnerar i Sverige - jag skulle gärna se den live.
Nej det är ju sant, en långvarig internationell karriär på Vörådialekt är nog en enhörning.

Apropå att behöva arrangera igen 😎
Smart drag av Finland att skicka sina bästa artister till svenska uttagningen 😂

Screenshot_20250419_065217.webp

Apropå att behöva arrangera igen 😎
Smart drag av Finland att skicka sina bästa artister till svenska uttagningen 😂

Visa bifogad fil 165934

Skicka och skicka. Vad jag förstår så var KAJ väl inte så kända i Finland (utanför den svenskspråkiga delen) innan de var med i Mello? Eller har jag missuppfattat det? Det stod iaf så i artiklar jag läst.

Det var ju dessutom så att Mello headhuntade dem. Det var inte KAJ som sökte upp Mello.

Har tänkt lite på det ibland. Personen som kom på idén att kontakta KAJ och kolla om de ville vara med i Mello... Undrar vem det är? Och hur den personen känner nu? Jag hade nog känt mig ganska stolt om det varit min idé och jag sedan fick se vilken succé det blev :p
Det var väl tävlingsproducenten, vill jag minnas? Fanns nån intervju med henne i någon tidning efter att KAJ vann.

----
Angående oddsen så funkar det så att efter att de initiala oddsen lagts, och folk börjar spela så kommer oddsförändringarna framförallt att spegla den aktivitet som spelarna visar då det gäller att satsa pengar på olika låtar. Nu är det tydligen rätt många fler som satsat pengar på KAJ jämfört med konkurrenterna, vilket syns i oddsen, som sjunkit.

Det var väl tävlingsproducenten, vill jag minnas? Fanns nån intervju med henne i någon tidning efter att KAJ vann.

----
Angående oddsen så funkar det så att efter att de initiala oddsen lagts, och folk börjar spela så kommer oddsförändringarna framförallt att spegla den aktivitet som spelarna visar då det gäller att satsa pengar på olika låtar. Nu är det tydligen rätt många fler som satsat pengar på KAJ jämfört med konkurrenterna, vilket syns i oddsen, som sjunkit.
Oddsen handlar mest om att bettingbolagen ska balansera så att de tjänar pengar oavsett vem som vinner, men klart de speglar också vad folk tror (och vill).

Har tänkt lite på det ibland. Personen som kom på idén att kontakta KAJ och kolla om de ville vara med i Mello... Undrar vem det är? Och hur den personen känner nu? Jag hade nog känt mig ganska stolt om det varit min idé och jag sedan fick se vilken succé det blev :p
Det var tävlingsbossen på svt Karin Gunnarsson. Hon har berättat att hon lyssnade på Hooja och då fick hon upp de här KAJ som förslag. Hade aldrig hört talas om dem innan men började lyssna igenom vad de gjort och insåg att hon ville ha med dem.

Hon kontaktade dem, de hade tittat på Mello sen de var små och sa ja. Det behövdes dock minst en svensk bland låtskrivarna och då valde de att Anderz Wrethov var den hon skulle kontakta för deras räkning. Anledningen var att det var han som gjort Guld och gröna skogar åt Hasse Andersson 😂

Jag hoppas verkligen att Botnia Paradise läggs ut någonstans så den går att se i Sverige. Kan Gambämark närapå utantill vid det här laget 😂. Det är fantastiskt roligt att få snöa in ordentligt. Det enda tråkiga är väl att jag IRL ännu inte hittat någon som är lika entusiastisk som jag.

Jag hoppas verkligen att Botnia Paradise läggs ut någonstans så den går att se i Sverige. Kan Gambämark närapå utantill vid det här laget 😂. Det är fantastiskt roligt att få snöa in ordentligt. Det enda tråkiga är väl att jag IRL ännu inte hittat någon som är lika entusiastisk som jag.
Jag bara måste se till att planera in en eller flera konserter. Vet inte än när jag får semester så jag kan inte planera något än.

Samma hä- måga av låtarna sätter sig än mer än bastulåten. Helst vill jag se båda musikalerna live

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 384
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 106
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
10 355
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 808
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025