Melodifestivalen 2025 inkl. deltävlingar 1-5

Men visst är det för sorgligt att KAJ inte har slagit i Sverige tidigare? De har en sån talang❤️❤️❤️Jag känner mig lurad på många års lyssnande.

Men även bland finskspråkliga var de ju tyvärr rätt okända.
Jag känner på samma sätt, jag såg att de uppträdde i upplands väsby när jag bodde där och jag hade ingen aning om att de fanns.

Sant! Intervjuerna är inga problem men i låtarna är det så mycket dialektala uttryck att man inte fattar. Jag kollade videon på tacolåten igen igår, den är bannemej makalös 😂
Alltså alla andra musikvideos har hur många klippningar som helst (helt enligt plan), och så lyckas de fixa en lång video i en tagning. Och det är ju inte lite saker som ska klaffa.

Alltså alla andra musikvideos har hur många klippningar som helst (helt enligt plan), och så lyckas de fixa en lång video i en tagning. Och det är ju inte lite saker som ska klaffa.
Ja det är obegripligt hur de fick till den där. Så många smarta lösningar. Dessutom är det en riktigt härlig låt 😄

Jag känner på samma sätt, jag såg att de uppträdde i upplands väsby när jag bodde där och jag hade ingen aning om att de fanns.
Jag hade knappt en aning om att Österbotten fanns! Det närmaste jag kommit var en stolsgranne på ett Finnairflyg som inte kunde landa eftersom det blåste full storm, han kom från Österbotten, berättade mycket om regionen, och om sin farmors highlandkor. Österbottningarna brukade köra 40 mil till Haparanda för att köpa snus, maxransonen var 1 kg. Sedan körde de 40 mil hem igen. 😅 Han var supertrevlig tills vi kom till ämnet Jimmie Åkesson. Äntligen någon som kunde få ordning på Sverige, tyckte stolsgrannen. 😬😅

Nu finns det en dokumentär om KAJ på finska MTV. Man måste skapa ett konto och välja språk för att titta.

Bifogade filer

• Screenshot_20250413_105626_Instagram.webp
    Screenshot_20250413_105626_Instagram.webp
    75,8 KB · Visningar: 10

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 382
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 094
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
10 351
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 801
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka