Melodifestivalen 2025 inkl. deltävlingar 1-5

Jag älskar KAJ vid det här laget. Känner att både "Bara bada bastu" och "Taco hej" är mycket vettigare låtar att ha i huvudet än Kjell Höglunds "Man vänjer sig" (som spann igång i hjärnan direkt vid uppvaknande i säkert tre veckor :crazy:)

Sjukt avundsjuk på dem dock 🤣😅.
Själv är jag lite bitter över det faktum att jag nu oftare får "Nissan bromsar" i huvudet, istället för bastulåten. Sistnämnda är liiiite lättare att sjunga :rofl:

Själv är jag lite bitter över det faktum att jag nu oftare får "Nissan bromsar" i huvudet, istället för bastulåten. Sistnämnda är liiiite lättare att sjunga :rofl:

Jag sjunger mest på taco hej men har oerhört svårt att få till rap-solot i den 😅
Nissan bromsa ska jag nog inte ens försöka sjunga 🤣. Men den kanske också tar plats i huvudet.

Okej sen på den här bollen.
Jag gillar vanligen inte mello alls. För allmänbildningens skull brukar jag kolla vinnarbidraget, sucka och konstatera att det återigen var musik jag ogillar. För mig brukar det låta som en kombination av att man sticker en gris med någon som har förstoppning och stånkande krystar frenetiskt. Nej jag gillar inte alls den moderna musiken då den känns så slätstruken och innehållslös.
Min förvåning över årets bidrag var gigantisk och positiv.
Jag har som andra här kollat på lite reaktions videor. De där som man ser när de lyssnar första gången är i mina ögon obetalbara, 👀 👀 :eek: :eek: :) :D 😂"what? Sweden?"
De flesta gillar låten skarpt. Har stött på ett par som inte gillat den varav en var direkt obehaglig och idiotförklarade de som röstat på den samt påstod att det typ inte var musik (minns inte exakt användning av orden). Det är ju en sak att ogilla någon personligen jämfört med att påstå att andra är idioter för att de gillar det.
Tyvärr tror jag inte vi vinner med den här låten. Det beror inte på att den inte skulle vara vinnande utan på att den är "för bra". När finalen kommer lär nog många ha lyssnat sönder den totalt.

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 361
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 861
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
10 054
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 544
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Vaccination mot leptospiros
  • Retrievertråden