Melodifestivalen 2025 inkl. deltävlingar 1-5

Efter exfruns inlägg är jag ännu mer glad att vi inte skickar Måns 🙈

Att han varit otrogen i tidigare förhållanden är väl allmänt känt? Det har han väl också erkänt offentligt om jag inte minns helt fel. Men att han misshandlat henne och tagit droger var nytt. Hoppas att hon polisanmält misshandeln hon skriver om på Instagram så han inte kommer undan.

Extra skönt att han inte vann Mello!

Att han varit otrogen i tidigare förhållanden är väl allmänt känt? Det har han väl också erkänt offentligt om jag inte minns helt fel. Men att han misshandlat henne och tagit droger var nytt. Hoppas att hon polisanmält misshandeln hon skriver om på Instagram så han inte kommer undan.

Extra skönt att han inte vann Mello!

Droger var definitivt inget nytt...

Jag har ägnat några nätter ( 🤪 ) åt att kolla "reactions" på Bara bada bastu på Youtube.
Med ett fåtal undantag ser alla ut som :eek::eek::eek: och :confused::confused::confused::confused: (SWEDEN????) först, sen börjar de gunga i takt med musiken och efter halva låten sjunger de med i refrängen, utan att ha minsta aning om vad det betyder.
De flesta gillar låten!

Jag har ägnat några nätter ( 🤪 ) åt att kolla "reactions" på Bara bada bastu på Youtube.
Med ett fåtal undantag ser alla ut som :eek::eek::eek: och :confused::confused::confused::confused: (SWEDEN????) först, sen börjar de gunga i takt med musiken och efter halva låten sjunger de med i refrängen, utan att ha minsta aning om vad det betyder.
De flesta gillar låten!
Det är väl inte så bra? Det går ju emot teorin tidigare i tråden om att vi inte har råd att vinna igen, och att detta därför är en bra låt att skicka till eurovision... :D

Jag har inte lusläst tråden. Hade inte tid att följa den medan deltävlingarna pågick. Men, det är helt uppenbart att låten går hem i Europa och även resten av världen. Vi får nog kanske ställa in oss på en eventuell vinst i år. Och Svt gör nog bäst i att redan nu preliminärboka Jordgubbsarenan så den inte är upptagen nästa maj...

Jag har inte lusläst tråden. Hade inte tid att följa den medan deltävlingarna pågick. Men, det är helt uppenbart att låten går hem i Europa och även resten av världen. Vi får nog kanske ställa in oss på en eventuell vinst i år. Och Svt gör nog bäst i att redan nu preliminärboka Jordgubbsarenan så den inte är upptagen nästa maj...
Strawberry och Tele2 är hemmaarenor för stora fotbollslag som inte alls gillar att behöva flytta på sig för Eurovision. Dessutom är EBU generellt inte så sugna på att använda sig av de största arenorna eftersom de vill ha ett "intimt" evenemang för TV-publiken.
SVT bör dock kolla med Avicii Arena nu när den är ombyggd och fin!

Jag hoppas verkligen KAJ går hem men jag skulle vilja se en andraplats faktiskt.
I ESC-fandom-bubblan så viskas det en hel del om att det "vore bra för svenskarna att få känna hur det känns" och att de vill "se svenskarna koka av ilska". De refererar då till Loreen vs Käärijä och allt som hände runt det. De vill alltså att KAJ skulle vara teleröstfavoriter men ändå komma tvåa för att trycka till Sverige... och fattar inte att väldigt många svenskar i bubblan skulle tycka att det var ett utomordentligt resultat :D

Jag betvivlar att SVT kan hålla uppe kvalieteten om de ska behöva hålla i kalaset igen redan nu och med förra årets problem färskt i minnet är det nog ett totalt skräckscenario för dem på många punkter.

ja alltså, jag är inte ett smack insatt i hur snacket går i nån bubbla, eller om det är möjligt att genomföra spektaklet på nåt bra sätt ännu en gång
Jag mest bara konstaterar att Sverige ligger i topp hos spelbolagen (med Österrikes operaballad tätt efter) och att många "reactions" har varit väldigt positiva.

Själv är jag kluven. Jag gillar låten i sig, den är kul och den fastnar. Men jag är inte helt enig med mig själv om att det är rätt att utländska artister representerar oss. Och det gäller även andra länder. Jag tycker nog att alla länder borde skramla fram artister som åtminstone bor i landet de ska representera. Men...
Nu är det som det är och en svängig, glad och trallvänlig låt på finlandssvenska ska representera oss. Och nog är det väl ändå kul om låten är omtyckt, oavsett om den vinner eller inte.

Är det bara jag som inte lyckats ta mig igenom Österrikes låt en enda gång? Jag förstår att han säkert är jätteduktig operasångare och jag gillar generellt sett opera! Men hans röst skär i mina öron! Gäll, skrikig och inte alls behaglig att lyssna på. Hur låten är har jag därför ingen aning om.

Är det bara jag som inte lyckats ta mig igenom Österrikes låt en enda gång? Jag förstår att han säkert är jätteduktig operasångare och jag gillar generellt sett opera! Men hans röst skär i mina öron! Gäll, skrikig och inte alls behaglig att lyssna på. Hur låten är har jag därför ingen aning om.
Håller med dig!
Jag har försökt lyssna på låten, men den funkar inte alls för mig.

Den funkar inte för mig heller. Alls. Hans röst är ju cool på sitt sätt i omfånget uppåt, men det är inte tillräckligt för att jag ska gilla låten.

🙋‍♀️
Mina trumhinnor avgår i protest varje gång jag försöker lyssna på den. Men det enda som kan göra att den inte får full pott av juryerna är väl om de inte vill belöna samma genre två år i rad. Den är ju lite i samma kategori som The Code, som jag däremot tyckte var väldigt mycket bättre. Och de vet antagligen att det är juryerna de redan har, eftersom de säger att stagingen kommer att vara nåt i hästväg, det är väl deras chans att få tittarröster.

Jag hoppas att den inte vinner, den är för tråkig. Och KAJ lär inte heller vinna, jag är glad bara de får sprida sin glädje och vara precis så fina som de är. Jag tror att de kommer att få hyggligt med jurypoäng och ännu lite mer tittarpoäng, men inte så att de når ända upp. Jag hoppas på topp 5, då kan vi vara jättestolta.

Återstår av oddsfavoriterna isåfall Frankrike. Hon är visserligen långt efter Sverige och Österrike men låten är fin så jag har inget emot om den vinner. Mina favoriter är KAJ och Italien men Italien ligger så obegripligt långt ner i odds och förhandstips att han inte kommer ha nån chans. Tyvärr, för jag älskar både låten och artisten.

Lyssnade nu. Men herregud vad tråkigt. Vansinnigt B musikvideo också. Förstår inte alls hur den kan vara favorittippad. Men så har jag ju inte sett scenframträdandet, det kan så klart lyfta nästan vad som helst.

Edit; 2.30 in i låten blev den spännande i ungefär 10 sekunder. Men det var det.

Lyssnade på Österrikes nu. Jag gillar opera men det här var plågsamt, mina öron protesterade. Jag avstår aktivt från att lyssna igen.
Jag har tittat på reaktionsvideor av Bara bada bastu -Kaj och det är så roligt att se dem. De börjar titta lite oengagerat, några takter in så vaknar de, Sweden what is this? Sedan börjar de digga. Lika roligt varje gång.

Jag älskar KAJ vid det här laget. Känner att både "Bara bada bastu" och "Taco hej" är mycket vettigare låtar att ha i huvudet än Kjell Höglunds "Man vänjer sig" (som spann igång i hjärnan direkt vid uppvaknande i säkert tre veckor :crazy:)

Sjukt avundsjuk på dem dock 🤣😅.

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 379
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 027
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
10 246
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 660
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridbyxor
  • GHS - dagens dressyr.