Melodifestivalen 2025 inkl. deltävlingar 1-5

Det finns rykten om att folk som bor i Finland lyckats rösta mha VPN. Men SVT säger att det förmodligen bara haft en mindre effekt. Hur de nu kan veta det...
De menar att eftersom KAJ drog så vansinnigt många röster, och så många fler än tvåan, så är det inte möjligt att VPN-rösterna kan ha haft någon betydelse.

Att det fanns sådana kan man nog slå fast, det fanna instruktioner i grupper om hur man skaffar VPN.

Att utländska fans röstar i mello via VPN händer tydligen varje år. Men: det är ju bara i appen man kan rösta, 5 röster per artist och omgång. Man kan inte ringa och rösta via VPN.

De menar att eftersom KAJ drog så vansinnigt många röster, och så många fler än tvåan, så är det inte möjligt att VPN-rösterna kan ha haft någon betydelse.

Att det fanns sådana kan man nog slå fast, det fanna instruktioner i grupper om hur man skaffar VPN.

Att utländska fans röstar i mello via VPN händer tydligen varje år. Men: det är ju bara i appen man kan rösta, 5 röster per artist och omgång. Man kan inte ringa och rösta via VPN.

Jag är alltså inte alls upprörd över det. Jag gillar att KAJ vann! Men lite intressant. Undrar hur många det var som röstade via VPN?

Jag är alltså inte alls upprörd över det. Jag gillar att KAJ vann! Men lite intressant. Undrar hur många det var som röstade via VPN?
Nejdå, förstod att du inte är upprörd, tyckte bara det var kul att fylla på. Det är ju intressant.

Jag vet inte om de har nåt sätt att ta reda på hur många det var.

Självklart gjorde deras lilla kommun ett pamigt välkomnande hem. Börja titta strax efter halva, då börjar KAJ uppträda.
Älskar deras spelglädje och publiken kan låtarna och sjunger med :)
https://www.svtplay.se/video/jqWgn4B/kaj-kommer-hem-live-fran-vora?video=visa
Jag tittade förut men fattade inte varför de stod stå stilla! Studsar inte finländare? Visserligen blåste det i Vörå och köldeffekten var -5 (jag kollade 😳) men tyckte ändå att de var lite dåliga på att studsa och veva.
Nåjaaa … Skulle hemskt gärna vilja ha en Vöråmössa 😍🇫🇮

Har läst en del kommentarer från folk från andra länder om bastulåten.

Många kommentarer om varför sjunger Sverige alltid på engelska när ni har ett språk som ju funkar så bra att sjunga på. Någon skrev rentav att det är sorgligt att vi tror att vi måste använda engelska.

Sen en del kommentarer från svensktalande finnar som skriver att Tack Sverige! Det här betyder jättemkt för oss.

Lite söta kommentarer, faktiskt..

Av allting jag skrattat åt kring KAJ så har jag nog skrattat mest åt det här. Även om de inte själva sköter sina sociala medier så har de nog hittat nån med exakt samma humor som får göra det. Det är kommentaren till Björn Ulvaeus bastureel.

IMG_3084.webp

Kan man sin ABBA så vet man att
de 1974 på Waterloo-LPn hade en låt som hette Hasta mañana
😂😂

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 303
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 807
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 976
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 455
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCX
  • Vem kör och varför?
  • Förskola

Hund, Katt, Andra Djur