Melodifestivalen 2025 inkl. deltävlingar 1-5

Jag vill slå ett slag för denna, det är inte det bästa de gjort (men knappast det sämsta heller). Det är från Bottnia Paradise (KAJS andra musikal), förstår jag rätt handlar grundstorien om Benjamin (spelad av Jakob) en som hela livet längtat efter att bli känd i Sverige. Jag gissar att det inte är någon helt okänd dröm för KAJ. Den passar bra _just nu.

När det gäller ESC så tror jag att det är 3500 hotellrum för Eurovisionveckan och 1000 st för två veckor innan som krävs. Det är nog få svenska städer som uppfyller det.
Det går ju tåg mellan städerna på Norrlandskusten, så har man ESC på en ort typ så det går att använda hotell i grannstäderna kanske det skulle gå. Med extrainsatta snabbtåg, fast de kanske bara går att köra till Umeå som nordligast.
*spånar vilt*

Den här är superannorlunda, actionhjälte med otroliga skjutjärnsblåbärsplockargevär. Just då gymmade Jakob tydligen en del för musklerna spelar. Varning för känsliga tittare -:p

Älskar Paavos barkbröd, det är finska 1800-talsförfattaren Runebergs fiktiva figur Paavo låten handlar om. Jag gråter jämnt när den kommer upp, minnet av sämre tider och svält är inte så långt bort, finska vinterkriget var tufft och bara två generationer bort och det kan finnas levande minnen forfortfarande
Ja😍Jakob har tillbringat många timmar på gymmet.

Rekommenderar denna intervjun

Det var länge sedan jag skrattat så mycket en replik från den "Är det okej att jag kallar dig Jakob Arvid?". En bit in är det lite förvirring.

Jag vill slå ett slag för denna, det är inte det bästa de gjort (men knappast det sämsta heller). Det är från Bottnia Paradise (KAJS andra musikal), förstår jag rätt handlar grundstorien om Benjamin (spelad av Jakob) en som hela livet längtat efter att bli känd i Sverige. Jag gissar att det inte är någon helt okänd dröm för KAJ. Den passar bra _just nu.
Jag har lyssnat rätt mycket på (några) av låtarna från Botnia Paradise, men blir så frustrerad eftersom man får bitar av handlingen men i nuläget inte kan se hela alltet någonstans 😅.

Läste någonstans att man dels får följa besättningen under en längre period och parallellt med det Bertel och Dan-Ole under en kryssningshelg.

På KAJs Instagram finns några klipp från bakom kulisserna vid deras 86:e (och sista?) föreställning med Botnia Paradise.

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 384
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 108
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
10 355
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 808
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka