Såg den på Wasa teater, de är duktiga skådespelare också.
Namnet Gambämark är fyndigt på flera sätt, dels syftar det till de orter som heter -mark (som norrmark, södermark, påmark o.sv.) och så syftar det till valutan mark (finska mummonmarkka)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg den på Wasa teater, de är duktiga skådespelare också.
De verkar vara bra på det mesta. Tack för förklaringen på namnet.Såg den på Wasa teater, de är duktiga skådespelare också.
Namnet Gambämark är fyndigt på flera sätt, dels syftar det till de orter som heter -mark (som norrmark, södermark, påmark o.sv.) och så syftar det till valutan mark (finska mummonmarkka)
Jag antar att du inte sörjer över att du inte kan rösta på Tyskland, deras låt är obegripligt dåligHehe, jag kan rösta på Sverige![]()
Haha, Tyskland brukar ju ofta få noll poängJag antar att du inte sörjer över att du inte kan rösta på Tyskland, deras låt är obegripligt dålig
Tack för tipset om sommarprat!
Jag tyckte KAJ gjorde helt rätt som prioriterade sin redan inbokade konsert. Trogna fansen.Den här helgen är KAJ med på pre-parties i Manchester och London. Det kan bli en liten fingervisning om hur starka de är. De var inte med i Amsterdam förra helgen, det var däremot närmaste oddskonkurrenten JJ från Österrike. Och efter det har gapet mellan dem ökat något i oddsen, KAJ har gått upp en procentenhet medan JJ gått ner lika mycket. Om KAJ minskar efter den här helgen så kanske fansen har tröttnat?
Och i Eurovisionworlds stora poll har nu 100 000 personer röstat, KAJ leder fortfarande med en procentenhet över JJ. Sedan 2015 har ettan i pollen vunnit 7 ggr, tvåan har vunnit 2 ggr. Men om KAJ ligger kvar som etta eller ens tvåa dagen inför finalen vet man ju inte.
Haha, Tyskland brukar ju ofta få noll poäng
Men när man inte kan rösta på Sverige vad blir det istället? Jag gillar Finlands bidrag massor.
Hoppas att Botnia Paradise också släpps upp någonstans.
Tyckte att förra året var svagt.Jag har inte hittat nån annan låt jag gillar. Jag brukar alltid ha en favorit varje år. Förra året var det Frankrike. Men förutom KAJ så har ingen annan låt tilltalat mig...
Italien ska jag rösta på i finalen, både låten och artisten är så fina.Haha, Tyskland brukar ju ofta få noll poäng
Men när man inte kan rösta på Sverige vad blir det istället? Jag gillar Finlands bidrag massor.
Har de försökt då? Jag tror inte att någon här känt till dem överhuvudtaget.Men visst är det för sorgligt att KAJ inte har slagit i Sverige tidigare? De har en sån talangJag känner mig lurad på många års lyssnande.
Men även bland finskspråkliga var de ju tyvärr rätt okända.
Det är otroligt trångt i botten i år. Kroatien, Cypern, Armenien, Lettland, Litauen, Ukraina, Georgien osv …Jag har inte hittat nån annan låt jag gillar. Jag brukar alltid ha en favorit varje år. Förra året var det Frankrike. Men förutom KAJ så har ingen annan låt tilltalat mig...
Ingen aning. Skivbolaget borde väl ha testat?Har de försökt då? Jag tror inte att någon här känt till dem överhuvudtaget.
Ja att de äntligen slår så stort på hemmaplan verkar de väldigt glada över, äntligen bryr sig någon om Österbotten.
Jag läste att Vörå kommun har anställt en KAJ-koordinator, de ser redan att bastuturismen kommer att öka![]()
Ingen aning jag heller!Ingen aning. Skivbolaget borde väl ha testat?
Sant! Intervjuerna är inga problem men i låtarna är det så mycket dialektala uttryck att man inte fattar. Jag kollade videon på tacolåten igen igår, den är bannemej makalösJag är fascinerand över hur de växlar mellan olika språk/dialekter. Ibland är det rikssvenska och sen i sångerna fattar man inget![]()