Melodifestivalen 2019 - FINALEN

Men norrskenet! NORRSKENET!! Ligger ju högt upp på väldigt mångas bucketlist ute i världen. Och så en fin ren i snö ovanpå det. Jag ser gärna att han får representera Sverige i år, Jon Henrik. Han måste ju inte till varje pris vinna....!

Eller om de tolkar Norrsken som dottern: Norsken ;) Låten får en helt annan innebörd då, och många poäng från Norge ;)
;Men så tror hon att Lövbiff heter Rövbiff också ;)

Ska väl försöka mig på en gissning då, på hur det kommer att sluta på lördag!

Jag tycker det är väldigt svårtippat i år faktiskt! Lundvik toppar väldigt många listor men det behöver inte betyda att han vinner.... Dock tror jag att han har en stor chans, och kan även gå bra i ESC. Men då bör det nog hända mer på scenen, lite större på ngt sätt. Tycker själv låten är den bästa i år, men om man tänker ESC så räcker inte alltid bara en bra låt.
I ESC tror jag Hanna och Liamoo har större chans. dock är det lite samma sak där, då räcker inte plastskynkena... andra kläder krävs också.
Jon Henrik kan funka i ESC, det är tillräckligt annorlunda och expotiskt. Men nu har ju Norge en joikare med, så de kan ju slå ut varandra?

Ok nu ska jag gissa, hur slutar finalen (alltså inte vad jag tycker, utan tror)

Återkommer strax!

Ok gissar att finalen slutar så här:

John L
Hanna och Liamoo
Jon Henrik
Bishara
Anna B
Nano
Mohombi
Wiktoria
Lina H
Arvingarna
Lisa A
Malou

Dock tror jag alla tre i tropp kan byta plats med varandra...
:nailbiting:Eller ja det kan nog alla, sjukt svårtippat!

@voltis har du nån koll på vad som skrivs på ESC-forumen om våra finalbidrag?

Jag har lite koll på vad folk på YT tycker. De flesta förstår inte varför Bishara är så högt tippad. De är inte imponerade av rösten som låter för ung ich låten är för dålig. Men de flesta tycker om John Lundvik även om en del tycker att det är en kopia av Ceasar Sampson från Österrike förra året (inte plagiat utan att sångaren och låtstilen är för lik). En del stör sig på det och andra gör det inte. Hanna & Liamoo är också populära (men det finns en del so.bara tycker att hon skriker) liksom Anna B och Lisa Ajax (när alla tonerna sitter där). Lina H och Arvingarna är de positiva till men anser att det är för svenskt och inte passar i ESC. En del gillar Jon Henrik och en del tycker att det finns starkare etniska bidra i ESC i år.

Jag fastnade för ashes to ashes när jag hörde den igen i andra chansen, kändes som Anna hade mycket mer självförtroende där och det var mer tryck i den. Gillar den skarpt och hoppas ju på vinst men tror inte det blir så tyvärr. Dels för jag tror John Lundvik kommer vinna stort och sen tror jag vissa inte kan förlåta Anna för 2010 :D

Lisa Ajax tycker jag nog nästan har den bästa rösten i år men låten är ju tyvärr lite tråkig. Liamoo & Hanna tycker jag är för trist och tycker även Hanna sjunger alldeles för falskt? Bishara förstår jag inte grejen med. Han är ju duktig men känns som att han låter lite för ung, tror han kommer bli grym när han vuxit till sig (och rösten) lite :)

Malou blev jag redigt förvånad när hon gick direkt till final, trodde stensäkert att hon skulle åka ut direkt. Tyckte inte hennes röst höll alls när hon hoppade runt så mycket samtidigt och dessutom kändes det lite väl småstjärnorna..

Anna B då såklart, John L, Nano, Lina H eller Arvingarna hoppas jag på ska vinna. Däremot tror jag ESC-vinst är helt uteslutet vilken det än blir tyvärr.

Någon mer som tänkt på att det faktiskt var flera riktigt bra bidrag året Måns vann? Känns som flera där kunnat vinna om inte Måns varit med, kunde de inte spridit ut dessa lite under senare år? Känns verkligen som det mest varit skit sedan dess.

Någon mer som tänkt på att det faktiskt var flera riktigt bra bidrag året Måns vann? Känns som flera där kunnat vinna om inte Måns varit med, kunde de inte spridit ut dessa lite under senare år? Känns verkligen som det mest varit skit sedan dess.

Jag var tvungen att kolla upp vilka som var med 2015. Men nä, så många bra bidrag var det inte det året tycker jag. Inget annat än Heroes som hade kunnat vinna ESC.

Jag tycker också det har varit väldigt menlöst och att Sverige ändå har fått bra placeringar, följer ändå detta med Mello/ESC ganska väl och kunde absolut inte komma på vem som representerade Sverige förrförra året.

Inget ont om Robin Bengtsson som artist, men jag tror jag hade fått fundera väldigt länge om jag inte fuskat och googlat. Benjamin Ingrosso klarade sig på att det ändå låg ett år längre fram i tiden, men nästa år lär hans bidrag vara lika borta ur minnet som Robin Bengtssons hade blivit nu. Men, från 2019 kommer jag att komma ihåg John Lundviks bidrag. :)

Jag var tvungen att kolla upp vilka som var med 2015. Men nä, så många bra bidrag var det inte det året tycker jag. Inget annat än Heroes som hade kunnat vinna ESC.
Jag menade vinna Mello, inte ESC :)

Egentligen tror jag inte att någon (inklusive mig själv) ska känna sig så säker på vad som kan och inte kan vinna ESC för kollar man tillbaka i tiden så känns det som att det varit ganska spretigt där också? Tror också det handlar om mer än "bästa låten" det kompisröstas ju lite grann.

Sen är det ju alltid personliga åsikter såklart men mitt bästa exempel är från första året Australien var med. Tyckte deras låt var grym och fattar inte att den kom två till Jamala. Nu var ju inte den kass heller men jag tyckte absolut den var sämre och känns mest som att den vann sympatipoäng pga temat i kombination med att nog många tyckte att Australien inte riktigt har "rätt" att vinna ESC.

Jag tycker också det har varit väldigt menlöst och att Sverige ändå har fått bra placeringar, följer ändå detta med Mello/ESC ganska väl och kunde absolut inte komma på vem som representerade Sverige förrförra året.

Inget ont om Robin Bengtsson som artist, men jag tror jag hade fått fundera väldigt länge om jag inte fuskat och googlat. Benjamin Ingrosso klarade sig på att det ändå låg ett år längre fram i tiden, men nästa år lär hans bidrag vara lika borta ur minnet som Robin Bengtssons hade blivit nu. Men, från 2019 kommer jag att komma ihåg John Lundviks bidrag. :)
Lite så jag menade. Jag tyckte att Robins bidrag från året Måns vann var betydligt bättre än det han vann med förrförra året. Nu vet vi ju inte hur det går för Lisa Ajax i år än men tycker även hennes bidrag då är bättre än det hon har i år.

edit:
Glömde ju, Wiktorias bidrag Hold me tycker jag var så otroligt mycket bättre än de två hon haft efter den, den tror jag kunnat vinna ESC faktiskt :)

Senast ändrad:
Jag vill att det ska vara lite knäppt och schlagrigt.
Alltså; jojkpojken, han sjunger till en REN! Jag älskar renen!
Och Arvingarna, refrängen fastnade på en sekund. Så bara för att jäklas lite lagom med BARNET röstar jag på dem.

Jag vill att det ska vara lite knäppt och schlagrigt.
Alltså; jojkpojken, han sjunger till en REN! Jag älskar renen!
Och Arvingarna, refrängen fastnade på en sekund. Så bara för att jäklas lite lagom med BARNET röstar jag på dem.
Haha så ditt barn ogillar också Arvingarna? ;) Här hålls det för öronen och skrikt: byyyt låt!!
Men det säger hon om de flesta utom Vlad, Dollys och High 15 ;)
Jon Henrik säger hon att hon haaatar :nailbiting: är det verkligen min avkomma??

Liknande trådar

Kultur På lördag smäller det! Vi får veta vem som får åka till Turin och representera Sverige i ESC! Det är dags för FINAL i Mello...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 022
Senast: MJLee
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 877
Senast: Scata
·
Kultur Snart är det ÄNTLIGEN lördag igen! Och det betyder ju bara en sak: MELLODAGS! :banana::banana::banana: Det är dags för deltävling 2...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
9 958
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info