Melodifestivalen 2019 - FINALEN

Alltså jag kan ju tycka att Lundviks låt är bättre än den där?
Ja, jag håller med!
Jag tror inte vi behöver vara oroliga för Jon Henrik. Låten är för svag. Mycket svagare än hans första som enligt mig var hans starkaste. Hade han inte mött Måns det året hade han nog vunnit.
Jag tyckte hans låt med Aninia var hans bästa. Och jag tyckte Robin Bengtsson som vann det året var :yuck::yuck:

Men norrskenet! NORRSKENET!! Ligger ju högt upp på väldigt mångas bucketlist ute i världen. Och så en fin ren i snö ovanpå det. Jag ser gärna att han får representera Sverige i år, Jon Henrik. Han måste ju inte till varje pris vinna....!

Det räcker inte. Låten är för svag.

Here we go

Mina
får gärna vinna

12. Arvingarna - ”I do”.
9. Malou Prytz - ”I do me”.
1. Jon Henrik Fjällgren - ”Norrsken”
4. Lina Hedlund - ”Victorious
6. Anna Bergendahl - ”Ashes to ashes”.

Ok låtar

5. Bishara Morad - ”On my own”.
10. John Lundvik - ”Too late for love”.

Nej gillar inte alls

2. Lisa Ajax - ”Torn”.
3. Mohombi - ”Hello”.
7. Nano - ”Chasing rivers”.
8. Liamoo och Hanna Ferm - ”Hold you”.
11. Wiktoria - ”Not with me”.

Men det är svårt att tippa en vinnare tycker jag. Men jag har fastnat för Arvingarnas i do.
Den är klistrad på hjärnan. Men det gör inte ont om Malou vinner.

Det blir mellomys på lördag. Stackars er som ska in i jyttret vid Friends. Jag kommer hålla mig typ 3 km därifrån🙊🙉🙈

Fast det vi klumpar ihop som ”etniskt” kanske inte är det för andra länder.

Iaf en icke-svensk Youtuber som pratar ESC har också sagt att det är flera etniska bidrag redan i år och att Jon Henriks låt är för svag i det sällskapet.

Och jag tror att vad som räknas som etniskt är rätt lika över hela Europa. D.v.s. etniskt = en tydlig karaktär av landets egen tradition/musik som skiljer sig från resten av Europas stora topplistors musik (pop, rock osv). Gärna ska det framföras på ett minoritetsspråk, eller av en artist som tillhör en minoritet/ursprungsbefolkning. Ungerns passar in på alla de tre (om jag inte har fel angående språket, det är iaf inte engelska).

Senast ändrad:
Alltså jag funderar.....SKA man dra till med en mellotårta, kanske :angel: ???? Får väl se om jag orkar dra igång ett nytt bakprojekt - annars får det väl bli chips med dipp..... :D

Eller kanske mello-cupcakes......? Inte gjort cupcakes på ett BRA tag.....

Kör hårt! Lägg upp bild sen!

Själv funderar jag över vad jag och dottern ska äta för snacks på lördag. Jag tror att jag är sugen på både chips och glass men vet att dottern föredrar lösgodis (vilket jag inte är så förtjust i). Hmm... vi får fundera över det här! Kanske en god kaka! Kladdkaka eller annat gott? Det tål att tänkas på.

Kör hårt! Lägg upp bild sen!

Själv funderar jag över vad jag och dottern ska äta för snacks på lördag. Jag tror att jag är sugen på både chips och glass men vet att dottern föredrar lösgodis (vilket jag inte är så förtjust i). Hmm... vi får fundera över det här! Kanske en god kaka! Kladdkaka eller annat gott? Det tål att tänkas på.
Jag har inte kunnat ladda upp bilder på ett tag. Forumbilder funkar inte från mobilen av någon anledning.... :(

Mitt omdöme kan vara grumlat. Lyssnar just på en shufflad spellista med finalbidragen och tycker att jojkpojken kommer som en finstämd liten oas. :meh:

(Kan iofs bero på att han kom efter Malou Prytz. En kul poplåt men väldigt mycket duracellvarning på den)

GO JOHN! 🔝🔝🔝

Jag har inte kunnat ladda upp bilder på ett tag. Forumbilder funkar inte från mobilen av någon anledning.... :(
använd "bifoga filer" nedanför textrutan när du lägger in inlägg här...
(eller copy-paste)
26278

Vi kan skicka vad som helst. Inget bidrag Sverige har vinner i år.

Själv är jag mkt förtjust i Norges bidrag KEiiNO Spirit in the Sky. Tror den ligger väldigt bra till för hög placering.

Hejar på Anna Bergendahl men inser att det är kört från andra chansen känns inte troligt.

Vi kan skicka vad som helst. Inget bidrag Sverige har vinner i år.

Själv är jag mkt förtjust i Norges bidrag KEiiNO Spirit in the Sky. Tror den ligger väldigt bra till för hög placering.

Hejar på Anna Bergendahl men inser att det är kört från andra chansen känns inte troligt.

Norges har jag bara hört en gång men tyckte den var så tråkig så jag lyssnade inte klart på den...

Jag tror att Anna Bergendahl kommer vara topp 3. Kanske t.o.m. utmana om vinsten.

Jag fick en bra känsla nr det gäller John Lundvik. Men det ska nog mycket till för att vi ska vinna i år. Tror att Europa är lite trötta på att det går så bra för Sverige...

Norges har jag bara hört en gång men tyckte den var så tråkig så jag lyssnade inte klart på den...

Jag fick en bra känsla nr det gäller John Lundvik. Men det ska nog mycket till för att vi ska vinna i år. Tror att Europa är lite trötta på att det går så bra för Sverige...
Ha ha jag som tycker lundvik är aptråkig. Fantastisk röst. Trist låt. 😂

Ligger lite efter då jag missade de första två deltävlingarna och bara såg/hörde halva Andra chansen. Nu har jag dock gjort min plikt och lyssnat igenom alla bidrag. Konstaterar att jag utvecklat allergi mot skrikiga sopraner och att de flesta låtarna är tråkiga. Gillar Lundviks röst men till min förvåning är det jojkpojken som sticker ut trots att det inte är hans bästa bidrag. Och jag märker att jag sjunger på "I do". Snälla doktorn, vad göra?

Liknande trådar

Kultur På lördag smäller det! Vi får veta vem som får åka till Turin och representera Sverige i ESC! Det är dags för FINAL i Mello...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 022
Senast: MJLee
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 877
Senast: Scata
·
Kultur Snart är det ÄNTLIGEN lördag igen! Och det betyder ju bara en sak: MELLODAGS! :banana::banana::banana: Det är dags för deltävling 2...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
9 958
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar