Ravishing
Trådstartare
Efter att ha insett att min nuvarande Voffa kanske inte klarar av att träna på den nivå jag vill träna och tävla på står vi inför ett inköp av en till hund. Det ska inte ske nu, utan kanske om 1-2 år (tyvärr...) så jag har gått om tid att söka efter rätt ras och rätt kennel!
Nåväl, såklart är det rasen jag känner mig osäker på, och var är bättre att vända sig än Buke?!
Vad jag kan erbjuda en hund:
Ett aktivt hem med målmedveten träning mot lydnad och bruks. Jag lägger gärna daglig tid på aktivering och träning. I dagsläget vet jag inte hur framtiden ser ut, och det är därför valpköpet kommer att ske om ca 1-2 år, men jag kommer försöka lösa det så att jag kan ha med hunden på blivande arbetsplatsen.
Jag är villig att anpassa träningen efter hunden, dvs. om jag köper en hund som har t.ex. behov av jaktträning eller något annat så kan jag göra det också.
Vad jag söker hos en hund:
*Stor arbetsvilja
*Stor vilja att vara till lags
*Ca 20 kg tung
*Lättskött päls (ingen lång päls som behöver borstas och redas ut till förbannelse, trimning el klippning är okej)
*FRISK RAS!!!
*Helst inte världens största jaktlust (kan vara okej om det inte är omöjligt att jobba bort)
*Inte skällig (möjligtvis okej om det inte är omöjligt att jobba bort)
Så, ge mig tips på en förig arbetsmyra storlek mindre!
Nåväl, såklart är det rasen jag känner mig osäker på, och var är bättre att vända sig än Buke?!
Vad jag kan erbjuda en hund:
Ett aktivt hem med målmedveten träning mot lydnad och bruks. Jag lägger gärna daglig tid på aktivering och träning. I dagsläget vet jag inte hur framtiden ser ut, och det är därför valpköpet kommer att ske om ca 1-2 år, men jag kommer försöka lösa det så att jag kan ha med hunden på blivande arbetsplatsen.
Jag är villig att anpassa träningen efter hunden, dvs. om jag köper en hund som har t.ex. behov av jaktträning eller något annat så kan jag göra det också.
Vad jag söker hos en hund:
*Stor arbetsvilja
*Stor vilja att vara till lags
*Ca 20 kg tung
*Lättskött päls (ingen lång päls som behöver borstas och redas ut till förbannelse, trimning el klippning är okej)
*FRISK RAS!!!
*Helst inte världens största jaktlust (kan vara okej om det inte är omöjligt att jobba bort)
*Inte skällig (möjligtvis okej om det inte är omöjligt att jobba bort)
Så, ge mig tips på en förig arbetsmyra storlek mindre!