Sv: Medryttartråden 3
Det började bra, hon kom och gnäggade i hagen såfort jag gick ur bilen. Men red hundra meter, sen tvärstopp, hon ville varken gå fram, tillbaka, höger eller vänster. Stod i 20 min och försökte och inget fungerade, tapade bara orken totalt, det har fungerat i 2 mån nu så trodde inte det skulle komma tillbaka. Vi kom tillbaka till stallet tillslut utan att jag behövde hoppa av, men jag har ingen motivation eller ork kvar att tjafsa med henne, jag hoppas bara det var en engångshändelse, har absolut ingen ork inte börja om igen, speciellt inte som det tog ett halvår att ens få det bli lite bättre sist. *suck* att hon inte ens velat gå tillbaka till stallet har jag aldrig varit med om tidigare. Det är en massa annat också utanför hästarna, så det är inte bara det att hon stannade, men detta blev bara droppen på toppen av allt annat. Det känns bara som om jag står och stampar på samma ställe när det gäller hästeriet, (och med allt annat men det hör ju inte hemma i denna tråden, dock spelade det in igår när det bara blev för mycket). Känner mig bara som världens sämsta ryttare, och det blir ju inte bättre av att det bara är jag som har dehär problemen med henne, de nya medryttarna verkar inte ha haft några problem med henne överhuvudtaget. Nu vet jag inte om ska rida henne nästa gång ifall att det blir likadant, kan inte tömköra för jag har ingen utrustning och jag kan inte gå promenader med henne, hon springer bara runt och ställer sig framför mig (försöker jobba bort det men har inte vill inte bli bättre). Jag vet att hon inte är någon maskin och att alla hästarn testar och kan stanna såhär, men när det nu uppenbarligen aldrig kommer ge sig trots allt arbete försvinner bara all ork.
mjaja, ska ut till pontus nu, hoppas det går bättre på den fronten!
Efter gårdagen tänkte ta jag ta kontakt med dendär hästen jag skrev om tidigare och bara höra om om jag ens skulle vara intressant som medryttare till den, men tvekar lite på om det ger negativa "signaler" att man hör av sig innan men helt säkert vet om man kan börja eller inte? har inte fått veta om jag kommit in på utbildning eller inte nämligen.
*jätteuttjatat ämne, ledsen för det, ska sluta med det nu!*