Medryttartråden 3

Sv: Medryttartråden 3

Vilka fina bilder! ÅÅh, jag måste få med mig sambon ut till pålle någon dag så jag också kan få lite fina pix! :)

Själv är man magsjuk :(

Ridturen i lördags gick inte bra, Merillo var för pigg och tjafsade rätt mycket + att det blåste rejält. Ska inte rida förräns torsdag pga magsjukan och hoppas han sköter sig bättre då, det har ju gått riktigt bra på sistone så tror att det kan ha varit vädret. Full blåst och ett par plusgradet, då blir dem ju lätt lite tokiga..

Uscha, hoppas du snart blir bättre och att du får en trevlig ridtur på torsdag!

usch magsjuka är inte roligt! hoppas du blir bättre snart och får en härlig ridtur på torsdag!

+ Rouise

Tack! Känns som att det börjar vända nu i alla fall, ska nog kunna äta idag :)

kl

jag fortsätter med bildterror allt eftersom bror skickar bilderna till mig

Jag och min babe galoppar i snön :love:

32072007.jpg

kl

Idag var det livat i hagen. Aldrig sett Lina sparka bakut så:p Pontus började med att dra halva hagen i full galopp, vilket jag aldrig sett han göra innan heller men sedan tog han det lite lugnare som synes:p Inhyrningen sätter verkligen fart på dem!
http://www.youtube.com/watch?v=e5gnpYZ7HIw

En söt L kommer i hagen efter buset, ignorera min bebisröst:p har en tendens att få den när det gäller henne:angel: jag låter inte så i verkligheten^^
http://www.youtube.com/watch?v=Jrppo27ZHPI

Förresten så undrar jag om det kanske var den sista snögaloppen idag, blir plusgrader och regn hela veckan. Men den var himla härlig och Lina var suupertaggad det räckte med att jag kortade tyglarna och satte mig ner tyngre i sadeln så for hon iväg som en kanonkula:D (hon vet precis var hon brukar få galoppera och brukar börja själv men jag försökte få henne vänta lite mer på min signal idag). Dock som vanligt var hon lättreglerad och "stack" inte hur taggad hon än var, himla skönt att hon är sådan! uj så kul hon tyckte det var! frustade nästan hela vägen hem sen:D hon har ju inte fått galoppa så mycket denhär vintern pga underlaget, så det var nog efterlängtat! och för mig med har saknat att kunna ta en galopp på henne. som alltid är så härligt:love:

Senast ändrad:

kl:

Nämen, har tråden dött? :eek:

Jag har iallafall inte alls haft tid att skriva nu när nationellaprov och grejjer dragit igång i skolan..

Stallet har mest bestått av att mocka, fixa foder, gosa lite och dra hem. Underlaget har varit skit, men nu har det äntligen börjat vända!

Red på banan i tisdags, dock bara i skritt för det är fortfarande inte så jätte bra underlag. Men vi jobbade iallafall med framåtbjudning, formen och halter/tempoväxlingar. Gick jättebra!

Har även förhandlat med ägaren och nu är det sagt att jag ska träna för tränare 2 gr/månad istället för betalning. Ser fram emot det jättemycket, då jag verkligen vill utvecklas med honom. Målet är kanske som sagt att debutera nån lättare dressyrklass till sommaren :)

Så nu blir jag såklart nyfiken! Vad har ni får "sommarmål" med era medisar? :)

Verkar som det..:angel: Kul att du kommer få börja träna:).

Ja jag har väl inga direkta mål med hästarna, jag fortsätter kämpa med galoppen som jag försökt med i över 2 år nu, sedan jag tog den första fattningen, förstår inte att det ska behöva vara så svårt! Vet var problemet ligger men får inte riktigt till det detdär sista.=(

Det finns ju inga träningsmöjligheter med dessa annars hade jag gärna börjat träna med någon utav hästarna.

tillägg: Jo nu kom jag på att jag ju ett mål. Och det är att införskaffa tömkörningsutrustning och börja tömköra och jobba henne mer från marken. Blir när snön försvunnit och man kan komma ut i skogen igen. Det ska bli kul:)

Senast ändrad:

Kul med träningen!

Själv har haf inga direkta mål, tar det lite som det kommer :)

*kl*

Igår blev det en rätt kort sväng på Merillo. Det blåste mycket så han var rätt stirrig till en början men efter en liten stund släppte det. Han var rätt pigg också.

Underlaget börjar bli bättre, isen är inte lika hal utan börjar bli lite moddig så då är det ju bättre grepp.

Han fick dessutom nya skor i tisdags s nu har han 4 brodd runt om, jätteskönt! Han har haft fyra fram och 2 bak hela vintern.

Jag skulle varit i stallet nu, men våra bromsar läcker bromsvätska så sambon får lov att fylla på innan jag vågar köra dit, så det blir en kvällstur i mörkret, värre kunde det varit! :)

Gud vilken fin bild på er två! Själv har jag inte hunnit med någon snögalopp i år (Alfred var halt när snön var som bäst) och nu är här helt snötomt. (Och nej väderguden, du behöver inte ge mig snö till en snögalopp i år ... jag klarar mig bra utan ;))

KL

Alfred går fortfarande som en klocka och jag bara njuter hela tiden. Idag fick vi trava över lite bommar och även "hoppa" ett mini-cavalettihinder. DET var roligt sa Alfred som i princip aldrig är hoppad under ryttare! Sen fick han lugnas ner lite för jäklar vad taggad han blev :D

Mitt hästliv är perfekt just nu och jag bara njuter :love:

haha, du kan ta lite snö härifrån annars!
nu har de töat i flera dagar och det var blankis överallt, vad gör det då? jo det kommer ner en massa snö uppepå isen så var det inte halt innan så är det definitivt halt nu!

kl

helgen är helt fullsmockad, massa stall att titta på, jag har 2 hästar att motionera lör/sön,1 ridlektion för grannpojken och lite annat folk kommer och hälsar på; en ev medryttare till Tom ska komma ut, det ska komma några och motionera shettisen.
nu ska jag först iväg och hjälpa till på en hundutställning några timmar.
fullt ös....

i torsdags kom en tjej ut och hälsade på Kerri. jag tror hon gillade kerri oh kerri såg ut att gilla henne så vi får se om det blir nån medryttare till min lilla kråka eller inte.

Fullt upp med andra ord, sånt är härligt!

*kl*

Det var en PIGG kung som mötte mig igår, stått i 3 dagar och han var duktigt på gasen. Att vi dessutom vart förföljda utav en travhäst, sambon promenerade med med hundarna, det var mörkt osv gjorde det inte bättre, men den värsta överskottsenergin fick vi nog bort iaf :D

härligt med barmark!:)

Så vad gör alla en blåsig dag som denna när det gäller hästeriet?
Jag har Pontus så ska åka ut om någon timma, blir nog ingen ridning dock för blåsigt, men det gör inget för min del är mer på humör att bara mysa lite i gången idag. Har insläppet idag också, mysigt!

kl.

Jag har inte ridit så mkt i veckan. Skulle hoppa Challe i förrgår, men han va helt plötsligt tillbaka till sitt vanliga gamla jag. Lyssnade inte på skänkeln som han skulle, böjde halsen åt vänster hela tiden och var allmänt dryg. Eftersom vi tänkte att vi skulle få igenom det lite snabbt innan vi började hoppa så hjälpte ägaren mig från marken. En timme senare var han fortfarande inte loss och jag var helt utmattad så nån hoppning blev det inte. Jag blir så ledsen. Vi tar ett steg fram och hundra tillbaka känns det som. Känner mig rätt kass nu.

Idag var jag och tittade när ägaren tränade för våran dressyrtränare. Tränarens ord om Challe var: "Jag har nog aldrig sett en svårare häst i hela mitt tränarliv". Men jääääklar vad fin han blev i slutet. Så hopp finns det fortfarande! Hoppas på att få rida honom för tränaren nån gång så jag får hjälp att hitta knapparna, hittills har jag bara tränat med Nappe.

Angående våra mål så vill jag med Nappe komma till lite mer samling. Jag är ganska svag i sätet och han blir lätt stark då, men det är inget som är omöjligt i alla fall. Med Challe så har jag sen förra veckan fått sänka målen från att hoppas på att komma ut på nån liten pay & jump eller tävling till att helt enkelt kunna svänga höger...i princip :cool:

Tråkigt med hoppningen:/

kl
Nu är jag hemkommen, alltid lika mysigt att vara ute tidigt eller sent:) Blåsten hade lagt sig tills jag kom ut men blev ingen ridning ändå, hanns inte med bland det andra som skulle göras därute.

32080375.jpg

Så ser det ut hos oss nu:) Ungefär hälften barmark. väldigt blött räcker ju med att se på de överfyllda djupa dikena, men jätteskönt att äntligen slippa den förbaskade isen!=).

När jag senare skulle ha in hästarna så stod de typiskt nog aallra längst upp i hagen, Lina kom inte i full galopp när jag ropa som förra gången, med de andra i släptåg, och de kom inte heller när jag prasslade med höpåsar så fick snällt traska upp i mörkret och leta hästar, men pannlampan kom till användning iaf:idea: även om jag ändå inte såg var jag trampade så blev ju genomblöt om fötterna i slasksnön:P. hade dock tur, för precis när de kommit in började det ösregna.

32080376.jpg

va tvungen o ta det såg så fint ut:P Stallet i förgrunden och en del av samhället det ligger utanför i bakgrunden.

32080381.jpg

En ponny hittad ute i hagen:D
sen dök de andra upp med efter en stund. o Lina sprang självmant in i stallet^^ hehe hon kan rutinerna hon.

Senast ändrad:

kl
den 21 februari blir sista dagen på elma för mig. som jag sa förut så är det pga allergin som jag tar uppehåll, men har även tappat en hel del motivation, så jag får se om det bara blir ett uppehåll eller 'för alltid'. sen vet man ju inte heller om jag får tillbaka motivationen snart, när jag är vuxen, eller aldrig.

red runt lite på planen idag, alla gångarter och det gick faktiskt bättre än förväntat! och galoppen gick bäst, där höll hon en låg, rund form iprincip hela tiden i båda varven. traven gick också bra men där var hon lite springigare.

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 648
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 745
  • Artikel Artikel
Dagbok 2024 var verkligen förändringarnas år för min del. Nytt hem, nytt jobb, ny valp, ny ponny i familjen. Nya bekantskaper, nya intressen...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: MML
·
Mat Jag har fått lära mig sedan barnsben att man inte kan värma spenat eftersom det blir giftigt då. Alltså värma det igen då det redan...
2
Svar
25
· Visningar
1 381
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V