Sv: Medium...

Pga att hon älskade katten så mycket......

Vad svammlar du om?
Menar du att om man älskar sitt djur tillräckligt mycket, då känner man om det är vid liv eller inte vid ett försvinnande?

Älskar man det inte tillräckligt, ja, då känner man ingenting?

Jag tror hon menar att man gärna vill inbilla sig att katten lever om man älskar den och har en personlig relation till den själv.

Nää, pga att jag kände det på mig! Min första instinkt var att åka efter grannens flyttsläp och jag skulle ha lyssnat på min instinkt.

Mediumet sa att försvinnandet hade med en husgrund att göra och att Månsan var bland en massa bräder. Min gammelkatt satt i mer än två månader vid husgrunden mediumet beskrev och väntade på sin kattflicka! Annars ser man aldrig till honom eftersom han är så skygg. När bilen rullade in på gården med Månsan i så sprang han fram till bilen och fram till buren hon satt i och "pussade" henne genom gallret!

Så det var flera faktorer som gjorde att jag trodde att hon levde...1. jag kände det 2. mediumet sa det. 3. Måssekatt gav inte upp väntandet

Haha, jag har googlat på vår gård på google earth och det som syns är nåt grönt med en prick på!!!

Vad svammlar du om?
Menar du att om man älskar sitt djur tillräckligt mycket, då känner man om det är vid liv eller inte vid ett försvinnande?

Älskar man det inte tillräckligt, ja, då känner man ingenting?

Tänk ;) (eller läs inlägget under)

Hon visste att katten levde för att hon så jätte gärna önskade det...Förstår du?

Det låter märkligt. Vad hon vet om kattens hälsa har ju ingen koppling till hennes önskan att katten är vid liv.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
573
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka