Sv: Medium...

Klart att alla s.k. medium är oseriösa, för det är ju helt enkelt inte möjligt att de (eller några andra) har dessa psykiska förmågor att kunna hitta saker och ting. Sorgligt att sådana här kvacksalvare lurar av människor deras pengar.

Självklart...men man måste ändå respektera att det finns folk som känner att dom har förmågor över oss andra. Känns väl onödigt att kalla dem oseriösa? För för dem kansek det ä'r seröst, kanske verkligen litar på sina förmågor?

Men var det inte nån som precis gav ett exempel där mediumet inte lurade av några pengar, eller övh tog betallt? lurar h*n den personen för att det är kul att vara oseriös?

Att personen inte tar betalt bevisar inte några förmågor. Det är troligare att personen ifråga har övertygat sig själv om att den har förmågor så till den grad att den till sist själv tror på det. Omedvetet bedrägeri skulle man kanske kunna kalla det.

Den djurprataren som jag kontaktade hjälpte mig helt utan att ta betalt. Hon ringde upp mig flera gånger under flera veckors tid så fort hon kände en vibration från Månsan. Jag kände lika starkt som djurprataren att Månsan levde och var nästan besatt av att hitta henne!

Men att din djurpratare missat att din katt åkt 48 mil i bil kan väl inte kallas för bra?
Och din katt blev väl hittad tack vare att du hade en smart öronmärkning?

Syftade på att du påstod att dom lurade av folk pengar, vilket fallet i detta exemplet var...

Personligen tycker jag att människor ska tro vad dom vill, utan att kallas oseriösa. bara onödigt ord som väcker lite för många arga känslor.

Kan ju tolkas hur som
Hon hade ju rätt i att katten levde. Och att hon läste hur katten såg allt, kan ju vara kattens tanke på att hon ville hem?

Är inget medium själv, men reagerar på att man rakt ut säger att dom är lögnare, enligt min tolkning.

Kan ju tolkas hur som
Hon hade ju rätt i att katten levde. Och att hon läste hur katten såg allt, kan ju vara kattens tanke på att hon ville hem?

Men Millus kände ju lika starkt som mediumet att katten levde.Är Millus också ett tilltänkt medium? Bluff och båg!Någon gång gissar någon rätt, så är det alltid.

Men millus önskade verkligen att katten levde, hon slutade aldrig hoppas. Medans mediumet likaväl inte behövt bry sej alls.

Personligen tycker jag att människor ska tro vad dom vill, utan att kallas oseriösa. bara onödigt ord som väcker lite för många arga känslor.

Ja, man får tro vad man vill, men när man yttrar sig om något som inte kan bevisas får man vara beredd på att bli ifrågasatt.

Det är väl ingen som sagt att den sagt att den tror att den är ett medium? Så det finns ingen att ifrågasätta. Det blev påhopp på en katogori istället, som inte finns här och kan försvara sej.

Nej, men du verkar vara rätt säker på att man kan hitta saker på "övernaturlig väg", därav ifrågasättandet. Förövrigt, att kritisera något innebär inte att man hoppar på.

Men att påstå att alla är oseriösa är väl mer påhop än kritik?
Har aldrig nämt hurvida jag tror på medium eller inte.

Läser inte horoskop, men visst är det skönt att det finns saker folk kan tro på?

Eftersom det inte finns några vetenskapliga belägg överhuvudtaget för det de utövar kan man inte annat än att kalla alla för oseriösa.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
573
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka