Sv: Medium...

Beror väl på hur man ser det...Exempelvis är det inte många som köper morgontidningen pga horoskopet, utan får med det som ett plus. många tycker det är "en kul grej" att läsa. Tror inte dom känner sej överdrivet lurade på pengar.

Snackade vi horoskopet nu föressten eller missuppfattade jag?

Undrar som Ginnies... Och ja, jag tycker att religion är båg det också. Men jag tycker att det är en viss skillnad att i sin enskildhet tro på en gud och att någon medvetet försöker sälja tjänster som uppenbarligen är bluff.

Men dom försöker ju inte sälja nånting, i det exemplet.

Så präster osv är oseriösa? dom tjänar ju pengar på sitt yrke.

Här pratar man om Medium och hux flux är man inne på Kristna, muslimer och präster! Jaja...

Min grannes katt försvann för ca 1 ½ år sen och hon ringde ett medium.
Det här mediumet sa att han levde och att han var ca 4 km härifrån. Hon beskrev oxå massa ladugårdar och hus och massor av kor. Den bild hon hade sett ritade hon sedan av och skickade till min granne!
Hon hade ritat av Bondgården som ligger nästan 4 km härifrån nästintill exakt som det ser ut!
Det här mediumet fick inte reda på nånting, mer än att han var försvunnen!
Hon sa att när han sått sin vildhavre så kommer han tillbaka!
Dock så har han inte kommit tillbaka än!
Men för ca 2 månader sen så dök det upp en hankatt här hemma. Så jag funderar på om det kan va han! Vem vet...

Hade det vart min katt så hade jag testat, det skadar ju inte!

Precis så jag med känner. hade mina bebisar försvunnit hade jag försökt med allt. :)

Men dom försöker ju inte sälja nånting, i det exemplet.

Som Ginnies sade tidigare, betalning kommer troligen in förr eller senare. Fast även om det inte skulle vara så för alla, är det illa att lura folk även utan att ta betalt för det, i mitt tycke.

Så präster osv är oseriösa? dom tjänar ju pengar på sitt yrke.

Präster fungerar i mångt och mycket som själavårdare och kan därigenom göra nytta. Sedan tror jag inte att så många lockas till prästyrket för att tjäna pengar; du måste igenom en utbildning och lyckas få anställning, m.m. Ett medium däremot, behöver inte anstränga sig så mycket. Det är bara att sätta igång fantasin och därefter börja inkassera pengarna.

Prästyrket ger bra betallt, (enligt min präst iaf, minns inte riktigt hur bra dock). Och fem år (?) är väl ganska normal pluggtid.

Saksamma. Tycker bara att det känns oehört onödigt att kalla en hel yrkesgrupp för oseriös, bara för det inte finns "bevis" på att det stämmer. då det såfall skulle drabba yrken som präster osv.

Personligen hade jag uppskattat att prata med ett medium som sa att mina bebis mår bra, men kanske hittat ett annat hem.

Då gick vi in i en återvändsgränd i diskussionen. Lika bra det kanske, så hinner jag med lite annat än Bukefalos ikväll.;)

Det här mediumet fick inte reda på nånting, mer än att han var försvunnen!
Hon sa att när han sått sin vildhavre så kommer han tillbaka!
Dock så har han inte kommit tillbaka än!

:rofl::rofl:

Bäst hitills.
Även jag kan sia om att en okastrerad hankatt kan komma tillbaka när de varit ute och parat sig.:rofl:

Personligen hade jag uppskattat att prata med ett medium som sa att mina bebis mår bra, men kanske hittat ett annat hem.

Det är exakt så de gör. De säger det djurägaren vill höra. I själva verket kanske katten ligger halvdöd i ett dike - men vem skulle betala för att få höra det? I stället säger de något positivt. Vilket får djurägaren att må bra men räddar inte katten.

Men skicka en femhundring så ska jag berätta att din bebis har flyttat in hos en äldre dam som föder den med grädde och kärlek;)

Jo, så är det kanske. Har ingen anning faktiskt. aldrig pratat med ett medium eller är något själv.

Men känns onödigt att kalla någon "oseriös" när det finns folk som är tvärsäkra på att dem känner katten/hästen/människan.

Det sa faktiskt mediumet till mig, fast hon sa att Månsan fick brödkanter och ost. Den gamla damen som ringde djurhemmet i Skåne berättade för dem att hon matat Månsan med just brödbitar och ost!

Vidare sa mediumet att hon såg barn som höll på med Månsan: Den gamla tanten hade berättat för djurhemmet att hennes barnbarn varit på besök därför förstod hon att Månsan var saknad utav några barn, eftersom hon var så kelig med barnen.

Jag tror absolut på henne jag fick kontakt med. Jag fick henne rekommenderad via bukefalos av en bukefalist som också fått hjälp att hitta djur. Djurprataren berättade att ända sen hon var liten flicka så var hon eftertraktad av grannar och andra som ville ha hjälp med att hitta bortsprungna djur.

Men ditt medium hittade ju inte Månsan?
Hon hade ju kommit hem även om du inte pratat med mediummet, tack vare din öronmärkning?

Ja, så är det!

Men det jag vill peka på är att mediumet kunde beskriva vår gård exakt trots att hon befann sig 18 mil härifrån och jag hade inte uppgivit några personuppgifter.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
573
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka