Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@tuaphua Hur sätter du stopp?
För det inte finns några kvinnor inom mina intresseområden och därför sällan (aldrig) träffar på en kvinna som erfar detta.
De enda kvinnor som finns är antingen wall flowers eller tar mer plats än killarna.
@tuaphua Hur sätter du stopp?
Med en pisk hoppas jag @tuaphua
Jag förstår, jag glömde att det osannolikt var en elit-träning där klienten var ensam och att sambons agerande bara påverkade honom och sambon.Det som var mansplaining från din sida var när @Migo beskrev situationer från sitt jobb som tränare. Där män som inte själva ens är deltagare, de är bara där med sina partners, förklarar träningen. Det som är Migos expertis.
Och Migo är också expert på sin egen situation, det som händer på träningen. Då behöver du inte förklara det som händer på träningen för då mansplainar du.
Du kan inte förstå varför män hellre väljer manliga optiker om din lösning när dem vill småprata är att ge dem en mördande blick?Det beror lite på dagsform för mig(hur mkt jag orkar med) och personkemi.
Kan erkänna att jag en gång drabbades av någon form av urtidsilska och bara glodde på karln med isblick och stonface under betydligt längre tid än normalt. Tills han sjönk ner på stolen och insåg att det kanske var bäst så.
Det är väl hela spannet från ovanstående till att småleende och hövligt säga: "Nu är vi här för att prata om det ämne X och de här deltagarna har ju betalat för att lära sig kring just X. Vill du boka en lektion för att få svar på dina frågor kan vi fixa det vid ett annat tillfälle."
Du kan inte förstå varför män hellre väljer manliga optiker om din lösning när dem vill småprata är att ge dem en mördande blick?
Jag säger inte att det är fel att förklara att det sitter 10 andra i rummet som har betalt för en lektion.
Jag menar bara att jag betvivlar att optikern har gjort en undersökning där folk svarat "för jag tror du är inkompetent".
Med det sagt vet jag många läkare som blir bemötta av 70 åriga gubbar som inte tror att kvinnor kan bli läkare.
Men jag tror att du drar fel slutsats om du sprider uppfattningen att män inte tror på kvinnors kompetens.
"Nu är vi här för att prata om det ämne X och de här deltagarna har ju betalat för att lära sig kring just X. Vill du boka en lektion för att få svar på dina frågor kan vi fixa det vid ett annat tillfälle."
Om man inte säger något är det omöjligt att bedöma kompetensen.Och vad i hela friden har deras ev status som "wall flower" (vidrigt begrepp) att göra med deras kompetens inom dina intresseområden?!
Den dag någon bedömer min förmåga som geolog och om jag är värd att lyssna på efter mitt utseende är dagen himlen ramlar ner över deras huvud... med min hjälp.
Vad försöker du bevisa?
Om man inte säger något är det omöjligt att bedöma kompetensen.
Det gör ingenting, såruvida det inte är en chef som agerar likt den beige mannen i roy och rogers mack för att undvika eventuella konflikter.
Nu är ju min bild av geologer jusst att dem är beigea och neutrala.
Så just dessa egenskaper skulle hos mig väckt mer respekt för kompetensen än om geologen kom med de för mig relevanta egenskaper som är typiska för de grupper jag delar gemenskap med.
Jag skulle tvivla lika mycket på en manlig geolog som kommer i en punk-outfitt.Jag fattar att du har svårt att förstå det, men kvinnor existerar inte för att bli bedömda av dig.
Vad försöker du bevisa?
Att ifrågasättande av bristen på kvantitativa studier för att bekräfta att killar i 15-30 års åldern tvivlar på kompetensen hos en kvinlig expert snarare än att de väljer den de har mest gemenskamt med skulle vara mansplaining?
Om man inte säger något är det omöjligt att bedöma kompetensen.
Det gör ingenting, såruvida det inte är en chef som agerar likt den beige mannen i roy och rogers mack för att undvika eventuella konflikter.
Nu är ju min bild av geologer jusst att dem är beigea och neutrala.
Så just dessa egenskaper skulle hos mig väckt mer respekt för kompetensen än om geologen kom med de för mig relevanta egenskaper som är typiska för de grupper jag delar gemenskap med.
En över ett år gammal tråd handlar om mansplaining. Den är ganska lång. Om du läser hela, tror jag nog att du får svar på dina frågor.Det var att förstå mansplaining, men sen när jag kom till en slutsats som jag kunde arbeta för
Att hjälpa tjejer att ta mer plats och killar att läsa av läget och inte tro att ens röst är efterfrågad.
Men det visade sig vara mansplaining, så nu förstår jag återigen ingenting och skiter nog i allt ihop för ingen ändå verkar vara intresserad av att förklara
Jag skulle tvivla lika mycket på en manlig geolog som kommer i en punk-outfitt.
Människor är fördomsfulla, men vi kan även ha en förmåga att ändra/omkalibrera dessa fördomar.
Diskussionen var dock om någon som inte säger någonting skulle bidra mer till de företag jag tänker skapa än en som uttrycker allt som är relevant?
En manlig introvert faller bort lika snabbt
Du kan inte förstå varför män hellre väljer manliga optiker om din lösning när dem vill småprata är att ge dem en mördande blick?
Jag säger inte att det är fel att förklara att det sitter 10 andra i rummet som har betalt för en lektion.
Jag menar bara att jag betvivlar att optikern har gjort en undersökning där folk svarat "för jag tror du är inkompetent".
Med det sagt vet jag många läkare som blir bemötta av 70 åriga gubbar som inte tror att kvinnor kan bli läkare.
Men jag tror att du drar fel slutsats om du sprider uppfattningen att män inte tror på kvinnors kompetens.
Noll, det är därför jag går på fördomar.Hur många geologer har du egentligen träffat?! Det gick att säga mycket om mina professorer men "beige och neutral" är väl inte de ord man hugger efter direkt.